Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og digital ydelse.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg håber dette er det rigtige sted at poste dette spørgsmål. :)

Men det går ud på, at hvis jeg opretter mig på en hjemmeside som fiverr.com, og begynder at tage imod jobs derinde, hvad gør jeg med moms? Jeg er ikke startet derinde endnu, men jeg har i fortiden brugt den af og til, hvor jeg var køber, og der var ikke noget med moms på de ting jeg købte.
Jeg har overvejet at prøve siden af, så jeg kan få lidt erfaring med nogle af de ting jeg kan, og tjene lidt ekstra penge.

Så jeg håber nogle har lidt kendskab til dette, og kan svare mig på mit sikkert dumme spørgsmål.

Men på forhånd mange tak :D

Med venlig hilsen
Chris

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Nov 17
Indlæg ialt: 74
Fra  Startup Central Skrevet kl. 14:57

Hey Chris 

Fedt du vil igang! 

Først og fremmest det lyder som om du gerne vil være freelancer siden du tager Fiverr :) 

Hvis du registere selskaber (enkeltmandsvirksomhed) så giv endelig lyd! 

I forhold til moms ved jeg ikke præcist hvordan det foregår gennem Fiverr men må jeg anbefale 

Worksome som er en dansk løsning :) 

Jeg vil også anbefale dig som freelancere at få lov at sende fakturaerne ud direkte selv sådan du kan lettere håndtere i dit regnskabsprogram :) 

Anders Fogh CEO og Founder af Startup Central www.startupcentral.dk

Tilmeldt 10. May 09
Skrevet kl. 18:54

Hej Anders, og tak for dit svar! :D

Ja det er freelancer jeg gerne ville være, for at få lidt erfaring med kunder, for jeg har lavet mange ting for venner og bekendte, nu vil jeg gerne prøve kræfter med rigtige kunder. :)

Jeg har lige kigget hurtigt på worksome, den virker fin nok, men ved du om den er meget brugt?
For de sælgere jeg kiggede på derinde, de havde ikke haft så mange kunder. Det er derfor jeg havde kigget mere efter fiverr, da der altid er mange der søger efter noget bestemt. :)

Alt det med bogføringen/regnskabsprogram, har jeg ikke tænkt så meget over hvordan skal gøres, der vil jeg tage fat i en revisor, som kan forklare mig det, til den tid. Så jeg kan få det lært, og gjort rigtigt :)

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Nov 17
Fra  Startup Central Skrevet kl. 19:42

Hey igen :D 

Det er super fedt du vil starte op og jeg vil rigtig gerne hjælpe det jeg kan :) 

Det er godt du har lidt erfaring fra venner og bekendte, og nu tør springe ud og få fat i andre kunder. 

Worksome skulle efter hvad jeg har hørt være den største freelance platform i DK, men om det er helt korrekt tør jeg ikke sige :) 
Fiverr er den største i verden, og den spiller af hvad jeg har hørt, men nogle af vores freelance medlemmer føler at de skal underbyde sig selv for at matche udlandske priser. 

Hvis du skal have en hånd med bogføring eller lignende så giv endelig lyd, jeg er med garanti billigere end en revisor ;) 

Med venlig hilsen

Anders

Tilmeldt 10. May 09
Skrevet kl. 20:38

Jeg vil lige prøve undersøge worksome lidt mere, ellers sker der ikke noget ved at prøve oprette sig derinde :)

Der har været to ting der har generet mig en del ved fiverr, det ene er det med momsen, som jeg ikke kunne finde noget svar på via google. Det andet er som du skriver, at mange er meget billigere end os danskere, hvilken også er derfor jeg tænker det er fint nok, at starte der, indtil jeg har nok erfaring, til at kunne tage imod de andre mere dygtige danskere, end jeg er pt. :D

Det skal jeg nok huske, så prøver jeg nok lige at kontakte dig en dag, hvis jeg kommer videre med mit spørgsmål, ellers må jeg kontakte skat en dag. Så håber jeg bare de kan svare mig på det, for det ikke sikkert de kender siden, og ved hvordan den virker osv. Så det bliver nok mig der skal ringe frem og tilbage, mellem alle de ting de skal vi om siden måske hehe :D
Men så kontakter jeg dig bare herover, og så kan vi nok godt finde ud af et eller andet :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:39

er du momsregistreret så sælger du

Med moms til danske uanset privat eller firma

Uden moms til EU hvis betaler giver dig momsnummer som du skal kontrollere -indberettes på kundes CVR/VAT nummer månedligt og i rubrik B samlet - ellers med dansk moms

Uden moms til uden for EU - indberettes i rubrik C moms

Er du ikke momsregistreret så skal du naturligvis ikke lægge moms på men danske firmaer der betaler dig skal indberette til skat på dit CPR som honorar - og mange udenlandske vil skulle gøre samme i deres land på dit navn, adresse og fødselsdata

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. May 09
Skrevet kl. 22:22

Hej John.

Problemet er som jeg ser det, at du opretter opgaver du kan tilbyde på fiverr.com, til de opgaver sætter du en pris, som er den samme for alle, uanset hvor de kommer fra osv. Jeg har ikke rigtig noget information om kunden, udover de skriver til mig hvad de ønsker lavet, efter de har købt og betalt for et produkt, hvor fiverr først giver mig pengene, når jeg har afleveret produktet til kunden, og kunden sikkert skal acceptere de har modtaget det igennem hjemmesiden. 

For jeg ved ikke om man som sælger, kan se hvad land osv de er fra, dem som jeg sælger til. Det er derfor jeg synes det er lidt svært omkring momsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:52

chris_dk88:

Hej John.

Problemet er som jeg ser det, at du opretter opgaver du kan tilbyde på fiverr.com, til de opgaver sætter du en pris, som er den samme for alle, uanset hvor de kommer fra osv. Jeg har ikke rigtig noget information om kunden, udover de skriver til mig hvad de ønsker lavet, efter de har købt og betalt for et produkt, hvor fiverr først giver mig pengene, når jeg har afleveret produktet til kunden, og kunden sikkert skal acceptere de har modtaget det igennem hjemmesiden. 

For jeg ved ikke om man som sælger, kan se hvad land osv de er fra, dem som jeg sælger til. Det er derfor jeg synes det er lidt svært omkring momsen.

ja sådan kan du ikke sælge som momsregistreret virksomhed ganske enkelt. hvis du ikke ved at det er udlændinge uden for Eu eller om det er momsregistrerede, så skal du lægge dansk moms på og indberette det

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Nov 17
Fra  Startup Central Skrevet kl. 09:06

Ja kig lidt på Worksome, jeg hører meget positivt om dem :) 

Jeg har forhørt mig lidt på Fiverr i mit netværk, og det virker til at de sender fakturaer ud for dig og sender en faktura betaling tilbage til hvor de så indbetaler pengene hos dig? Om det er rigtig kan jeg ikke sige da jeg har det fra 3. part. 

Det har sin fordel og sin ulempe. 

Det er korrekt du har mulighed for at få erfaring derude gennem Fiverr men du bliver også nød til at finde en værdi. 

Jeg ved mange af vores medlemmer har skabt gode sunde freelance forretninger uden om Fiverr og Worksome. Selv da de skulle få erfaring :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)