Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af erhvervsejendom - hvad koster de sidste 40%?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Jeg ved her er mange kloge regnskabs-hoveder :o)

Vi er ved at vokse ud af vores lager, og kigger efter andet. Vi kigger bredt, på både leje og køb.

Jeg har fundet en ejendom til salg som kunne være interessant, men jeg kan ikke finde hoved og hale i finansiering.

Realkredit kan man iflg google bruge til at finansiere 60%

Men hvad med de øvrige 40%? 

Pengene har vi - men i varelager og ikke i likvide midler.

Er der nogen der har erfaring med om det er muligt med banklån (på noget af beløbet fra de sidste 40%) - og hvad det koster?

Hilsen Morten

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Men hvad med de øvrige 40%? 

Pengene har vi - men i varelager og ikke i likvide midler.

Er der nogen der har erfaring med om det er muligt med banklån (på noget af beløbet fra de sidste 40%) - og hvad det koster?

Det er muligt, men derfra er situationen helt individuel.

 

Banken låner dig pengene, hvis de tror på du kan betale tilbage - renten er bestemt af hvor stor en risiko banken har på at låne lige netop din virksomhed pengene.

 

Men som det allerførste, start dialogen med banken så hurtigt som overhovedet muligt. Hvad mener de du låne og i til hvilket renteniveau, og ikke mindst hvilken type sikkerhed (udover selve ejendommen) skal du stille.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tak :)

Og du har da nok ret. Jeg håbede bare på en tommelfingerregel eller en rettesnor på en eller anden måde.

På den måde ville jeg kunne estimere hvilke prislejde jeg kan kigge efter - inden jeg går til banken :)

Ved lejemål er det jo rimelig nemt - jeg har X-tusind i budgettet - så søger man bare indenfor det :o)

Hilsen Morten

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Og du har da nok ret. Jeg håbede bare på en tommelfingerregel eller en rettesnor på en eller anden måde.


Det er svært at give en tommelfingerregel:

  • Har du 10% eller 30% selv?
  • Hvor omsættelig er ejendomme?
  • Hvad er det beregnede afkast?
  • Hvor stærk en debitor en du?

Foruden renten er løbetiden også relevant, tænker jeg. Mit bedste gæt er en rente på mellem 5-10%, hvis der er ikke er noget som stikker voldsomt, negativt ud. 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Slutteligt er det en realkredit belåning på op til 60%. Du bliver ikke nødvendigvis tilbudt en så høj belåning.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer begge for svar - jeg må i arbejdstøjet og undersøge det lidt mere konkret :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg er nået en smule videre :)

Opfølgende spørgsmål. Det er en erhvervsejendom - en investeringsejendom hvor vi ville skulle opsige nuværende lejer (1 års frist) og så selv benytte ejendommen.

En tanke jeg har haft.

Er der nogen fordel i at alliere sig med en anden erhversmægler for at få deres vurdering af ejendommen. Både mht. pris, og til en eventuel forhandlings situation?

Hilsen Morten 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)