Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man lade være med at afskrive?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Cookie - John Hannover:
det er blot kravet at det drives med overskud for øje

Er der ikke noget med, at efter 3 år med underskud (enkeltmandsvirksomhed), så betragtes det som hobby?

der er noget om at 3 års underskud får skat til at se OM det skulle være erhvervsmæssigt drevet men ikke nogen automatik om hobby overhovedet  der kan være underskud i mange år, så længe det er erhvervsmæssigt drevet med overskud for øje. Det lyder det til for mig - omsætning 100.000 kr lyder erhvervsmæssig vil jeg mene - jeg vil så også mene, at har det underskud stadigt efter tre år, så vil skat langtfra normalt dømme hobby bare - men mon ikke man  så er derhenne hvor man vil lukke projektet ned.

Michael_1:

Selvfølgelig søger hun overskud, men omsætningen har kun været kr. 100.000 det første år.

og dette herunder peger vel på, at der ikke bare er masser af gode likvider der gør man ikke vil have penge retur fra skat i fradrag - så man  kan bygge virksomheden op til senere overskud - Jeg synes det er lidt "flot" at lade skat være 0 frem for fradrag for retmæssigt underskud - i en virksomhed der er under opbygning.

Michael_1:

I de første seks måneder i 2019 fik hun supplerende dagpenge, ca kr. 100.000. 

Jeg ville klart tage afskrivninger og fradraget for underskuddet med det samme - med mindre der er meget gode grunde til at udskyde, og der vil jeg ikke mene det, at man er bange for skat vil undrer sig over underskud, er god grund til den frygt her.

Vil man ikke afskrive skattemæssigt - så kan man jo godt undlade det. (husk det til 30.000 kr i alle fald ikke fuldt afskrives første år trådstarter) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vel heller ikke noget som står i vejen fr at undlade at trække et underskud fra?

Jeg erindrer i sin tid at have haft et mindre underskud i min enkeltmandsvirksomhed, som jeg nok vurderer var på grænsen af hobbyvirksomhed.

Af samme årsag undlod jeg at indberette underskuddet på selvangivelsen, men skrev blot 0.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Fredtoft:

Der er vel heller ikke noget som står i vejen fr at undlade at trække et underskud fra?

Jeg erindrer i sin tid at have haft et mindre underskud i min enkeltmandsvirksomhed, som jeg nok vurderer var på grænsen af hobbyvirksomhed.

Af samme årsag undlod jeg at indberette underskuddet på selvangivelsen, men skrev blot 0.

ikke spor skattemæssigt - en vi har med en person der starter virksomhed på supplerende dagpenge og laver omsætning på 100.000 kr år et. Det kan jeg slet ikke se være i nærheden af risiko for hobby - og hvorfor i alverden skulle hun ikke få sit skattefradrag - helt som hun skal betale skat af indtægt - helt efter reglerne

At frygte skat omdømmer til hobby her, synes jeg er ret lang ude i hampen

vh >John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)