Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Find kunder i lukketiden

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg er netop i dag blevet opsagt i min stilling med 3 måneders opsigelse. Jeg har gået det sidste stykke tid og planlagt at starte selvstændigt ved siden af, så jeg tænker at gå all in nu. Jeg ville meget gerne starte have noget op at køre inden jeg er officielt arbejdsløs.

Jeg arbejder med teknisk design og konstruktion og ved hvad jeg kan tilbyde kunder. Dog ved jeg ikke hvordan man får nye kunder da jeg er på mit reelle job samme tid som alle potentielle kunder er. Hvordan får man kontakten uden for almindelig arbejdstid uden at dette behøver forstyrre dags jobbet mere end højst nødvendigt?

God dag til alle derude Smile

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Fra  Stenov Digital Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Buck,

Lidt indspark;

Den trælse, lidt svære men billige:

- Du ved hvad du kan tilbyde kunderne men hvem har det behov? Beskriv din "drømmekunde" ud fra 5-10 kriterier eller hvor mange der nu giver mening men det skal selvfølgelig være nogenlunde målrettet ifht. det du kan og gerne vil tilbyde. Det kunne feks. være antal ansatte, producerer XYZ, Arbejder med ÆØÅ teknologi, er geografisk baseret på månen, har minimum 25 øre i omsætning osc.

- Baseret på ovenstående så vil jeg lave en overskuelig liste via et CVR udtræk (Du kan få det gratis hvis du google det lidt ;-)) 

- Herefter endnu en grovsortering så du ender med en liste 25-75 emner

- Så tager du en fridag og så få få du ringet rundt til ovenstående liste (Ja, træls og svært :-)) og stille og roligt får spurgt ind til deres behov ifht dine ydelser og her er det vigtigt at du selvom de siger de ikke har behovet får spurgt ind til; hvorfor ikke, bare ikke nu men senere, hvordan bliver det så dækket idag og af hvem, kunne de forestille sig at bruge en ekstern osv.

Den lidt nemmere men måske dyrere:

- Stadig baseret på ovenstående 'drømmekunde' så får du fat i et søgeordsværktøj (googleadwords eller et af de ca. 1000 andre der findes derud) og får dig en fornemmelse af hvordan søgevolumen er på dit område. "Jamen det har jeg ikke prøvet før" Næh men kan du logge ind i netbank så kan du også lave en søgeordsanalyse og ellers er Google og Youtube din ven :-)

- Du finder måske ud af at der hver måned er 20 søgninger på " freelance teknisk designer" el.l. ,får sat en lille kampagne i adwords op (Youtube er stadig din ven) og i mellemtiden og du købt domænet freelancertekniskdesigner.nu og har fået smækket en lille landingpage op med dit telefonnummer, billede og det du tilbyder ( Her kan du også finde hjælpe for nogle billige penge) og så ser du om ikke der skulle være nogen der viser noget interesse. 

Den billige men meget langsommere;

- Stadig med udgangspunkt i din 'drømmekunde' + din viden om søgninger + din passion for teknisk design og konstruktion + din nyindkøbte hjemmeside, så begynder du at blogge, tage billeder, lave videoer osv. og sørger for at få indholdet delt steder hvor det kan komme foran din målgruppe 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Buck,

Der er rigtig mange facebook grupper hvor du kan finde kunder til din virksomhed, men derudover så vil CVR udtræk også være en super god ide og det med at folk siger at Kold Kanvas er død, er kun fordi de ikke kan finde ud af det :) 

Derudover så vil jeg råde dig til at kigge på Startup Central, her hjælper vi med mere eller mindre alt hvad der skulle være behov for som selvstændig.

Hvis det er, så er du mere end velkommen til at smide mig en mail på Mathiasaslak@startupcentral.dk 

Med venlig hilsen

Mathias

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)