Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og deres "2 x 1. april"-problem har kostet mig KASSEN - hvad gør jeg?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:

Men vil periodisering af indtægter/udgifter ikke altid forudsætte, at ydelsen f.eks. leveres over to regnskabsperioder?

I min situation drejer det sig om et aktiv, der er solgt fra.

Jeg har lidt svært ved at forstå problematikken her.

Du har stiftet selskabet i marts 2019. Du har et skatteår der udløber 30. juni 2019.

Du har så i perioden 1. marts - 30. juni 2019 solgt et aktiv, der har givet en betydelig skattepligtig avance?

Hvordan er den avance opstået? Har du ikke afholdt omkostninger til køb, forbedring eller lignende på aktivet, som modregnes i avancen?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lier:

Cookie - John Hannover:

Jeg MENER ikke du kan omlægge nu desværre Men periodisere

vh John Hannover

Vil ikke lægge hovedet på blokken, men mener at der gælder en 5 måneders frist for omlægning. Så omlægges fra 1/3 til 31/12 2019 skal det være anmeldt senest ved udgangen af maj måned 2020 til Erhvervsstyrelsen.

Udfordringen kommer i, at du ganske rigtigt kan omlægge regnskabsår indenfor de 5 måneder efter regnskabsårets udløb og indenfor 5 måneder fra nyt ønsket regnskabsårs udløb. Indkomståret skal dog inde på grundregistreringer i TastSelv ændres FØR indkomståret er startet. Min oplevelse er dog generelt at SKAT er til at snakke med i den situation, udfordringen er dog blot, at SKAT skat foretage ændringen manuelt. 

Desværre er det her blot et område, som man efterhånden må sige, at teknologien for længst er løbet fra juraen. Det virker idiotisk til tider hvordan man først skal foretage registreringer hos Erhvervsstyrelsen for derefter at lave ændringerne hos SKAT. Der burde sku' bare være et samlet selvbetjeningssystem for selskaber mv. for ændringer og så relevante adviseringe mv. atomatisk går til relevante myndigheder... 

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
Desværre er det her blot et område, som man efterhånden må sige, at teknologien for længst er løbet fra juraen

Enig - og så det dog teknologi - der har givet problemet med de nuværende regler. Helt tilbage da man lave selskabsskatteloven (1960) var der også sammenfald mellem første regnskabsperiode selskabsretligt og første skatteår.....

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja altså vi skal nok ikke nævne EFI i denne forbindelse med implementering af ny teknologi... 😂

Statsautoriseret revisor - København

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange gode input til jer alle :)

Jeg har nu fået nogle gode informationer, som jeg arbejder videre med. 

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)