Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved affiliate og software salg i EU

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Jeg har en lille virksomhed hvor vi har en smule affiliate hvor vi sælger software.
Vi bliver betalt på PayPal af andre software firmaer inden for EU, skal der betales/indberettes moms af det?

Desuden sælger vi software til private i EU, det skal der vel betale dansk moms af, ikke?

Tusinde tak for hjælpen

Mvh
Den forvirrede
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

I bør fra start registrere hvor køber kommer fra - og ja til dansk moms til privat op til 10.000 euro omsætning - og derefter skal I være MOSS registrerede = moms i alle EU lande - sker via skat i DK http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html fortæller mere og check lige det er korrekt husket med 10.000 euro grænsen

vh John Hannover

Carsten Sønderup - jeg kan se du gav 1 stjerne for noget der jo må være helt galt svar. Jeg kunne da godt tænke mig du fortalte hvor jeg går helt galt i byen her. Jeg mener jeg svarer helt korrekt - registrere hvor køber kommer fra, da man ved overskridelse af grænsen skal kunne bagud registrere som jeg husker det, og for at kunne være klart til hvis salget overstiger grænsen, og så ellers op til grænsen dansk moms på online salget af ydelsen til private i EU.

Et eller andet må jeg har misset her hvis du mener den er helt gal? Så er det jo vigtigt du også forklarer trådstarter hvori vrøvlet består så han ikke går galt?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Feb 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John, tusinde tak for svar, det er rigtig sødt af dig!

Hvad med de virksomheder vi laver affiliate for?
Faldet det under ydelser, så vi ikke skal betale moms af det?

Jeg er oprigtig glad for dit svar.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Affiliate er med i momsgrundlag som ydelsessalg - men du er jo momsregistreret og hvis det f.eks er google - så er det EU salg og skal indberettes på googles IE moms nummer og samlet i rubrik B som jeg husker det, men der er jo så ikke en momsbetaling som omkostning. Er det en partner uden for EU du sælger til, er det også uden moms men rubrik C
Er det til DK vil det som jeg ser det være med moms fra den der køber ydelsen af dig og du skal nok lige være sikker på de specificerer det.

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)