Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af ApS

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Feb 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer
Fantastisk forum som jeg har fået meget ud af at snuse rundt i.

Har et spørgsmål, og jeg har virkeligt forsøgt at google det men kan ikke finde svar. Det handler om at jeg skal starte et ApS. Som jeg forstår det skal jeg først oprette et CVR og derefter søge efter en bankkonto, men revisoren som jeg har kontakt med siger det er omvendt: altså jeg skal først oprette en erhvervskonto, sætte 40.000,- ind på den og derefter vil han sørge for registrering osv.

Kan nogen fortælle mig rækkefølgen? Og er det Iøvrigt ubesværet at oprette en erhvervskonto til et ApS på mit “glatte ansigt”? Har kigget meget på Lunar Way for har ikke brug for kassekredit, lån mv. og kan sagtens nøjes med et debetkort som de vist tilbyder.

På forhånd tak.
Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Du skal have banken til at have virksomhedskapitalen, der som minimum skal udgøre 40.000 kr. ind på en bankkonto.

så sender du kontoudtog til revisor, der skal skrive under på, at der står x antal kr på en bankkonto.

i ind mellem dette har du jo fået lavet vedtægter, stiftelsesdok., ejerbog, du kan sende til banken som foreløbig og så sende det endeligt, når selskabet er registreret.

smid gerne en besked, hvis jeg skal hjælpe dig med noget :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke en nødvendig rækkefølge. Gode stifteselskaber stiller ofte en klientkonto til rådighed for pengene, men mange ved nok idag, at det er vanskeligt at bare få en bank, og vil gerne have, at man inden laver aftale med en bank om en konto til ApS xxx under stiftele. Det kan banker lave

Om Lunar vil - og om andre banker vil og - hvad de tager for at bekræfte kapitalen er åbent spørgsmål, men ofte koster det det samme gennem banken som gennem stifter som har en klientkonto du kan bruge - og . Ja du har ikke glæde af klientkonto, hvis du siden ikke ka få en bank med

Der er flere forskelle en debet kort - men du må lede rundt til du finder det du kan bruge 

https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html 
Husk også at regne omk til lovpligtig arbejdsskadeforsikring for direktør som registreres - uanset løn og omsætning

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ganske enkelt ikke rigtigt, hvad du skriver.

For at et selskab kan stiftes, skal der stå en virksomhedskapital på en konto. Om det er en klientkonto hos en advokat eller på en bankkonto er underordnet.

Men der skal stå nogle penge.

Du er jo nødt til at have en konto med eksempelvis 40.000 kr. stående for at de selskabsretlige dokumenter, der bliver udarbejdet er rigtige med de oplysninger, der fremgår af stiftelsesdokument og vedtægter.

Om det koster det samme at få en advokat til at stille en klientkonto til rådighed, som det gør at få en bank til det, er jeg ikke enig i.

Tilmeldt 7. Feb 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er med på at der skal stå 40.000,- på en konto. Men kan jeg oprette en erhvervkonto uden først at have et CVR nummer?
Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du kan da prøve at høre banken ad, om de vil være behjælpelige.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja banken KAN åbne konto til ApS under stiftelse men det er ikke så let. Ofte er det lettest at få kapital bekræftet af advokat klient konto og så få banken med men du bør tale med banken inden i alle fald’

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Feb 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Kunne man registrere sig som enkeltmandsvirksomhed, oprette erhvervskonto og derefter konvertere til ApS?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis der er kapital nok  - 40.000 og du får revisorerklæring - Det kan bruges hvis du vil tjene penge i EMV først og så omregistrere - ellers kan du lige så godt gå direkte efter ApS 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da en dyre løsning end at betale en advokat for at stille en klientkonto til rådighed..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)