Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig - kun en kunde - men ApS

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Jønsson:

John, den store forskel på Don Øs sag er, at han samtidig var ansat i Parken, og derudover fakturerede ydelser til dem fra hans firma. Derfor mente skat at han burde få udbetalt det faktureret som løn. Da han jo i forvejen fik løn udbetalt fra virksomheden.

'så jeg ville ikke være bekymret hvis jeg var dig. Rigtig mange fakturerer deres serviceydelser hver eneste måned uden problemer, selv Lars Løkke begynder på dette :-) 

Så fakturere bare dine ydelser, som du plejer, da du intet gør forkert. 

det er modigt råd vil jeg klart påstå - ikke nogen af de store revisorselskaber tør sige samme om at fakture fra et selskab hvis man kan ses som lønmodtager

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget modigt over mit råd. Det er ganske normalt praksis.

God aften.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:
Indtil for ca. to måneder siden havde jeg to langtids-kunder, men skilte mig af med den ene, da jeg dels følte de var for økonomisk ustabile, og dels gerne ville fokusere min energi på at udvikle en idé jeg har. Denne ide skaber endnu ingen indtægt. Men min mening var fortsat at bruge den primære (stabile) kunde som en fast indtægt, mens det andet projekt blev opbygget.

Nu er der skrevet meget op ad stolpe og ned ad vægge her, men det du skriver her er formodentligt et "get out of jail free card" hvis dit udviklingsprojekt er relevant. Hvis du er igang med at udvikle et produkt/en service hvor der er indsats, omkostninger specielt eksternt så bør der ikke være nogen ko på isen.

Hvis jeg har en softwareudvikler der fakturerer sin tid, men samtidig arbejder på et projekt i egen regning som er i egen regning og risiko, og intet har med min virksomhed at gøre, så er det ikke at forveksle med et ansættelsesforhold.

Problemet med Skat er altid at du er retsløs. Hvis de synes der er et problem kan du acceptere det eller bekæmpe det, men uanset så hænger du på kolossale omkostninger, og skal også betale deres hvis de vinder. 

Det bedste du kan gøre er at beskrive situationen efter bedste evne (og fokusere meget på at du bruger indtægt til udvikling af dit firma) og få et forhåndstilsagn som vist koster 3-400kr. Du burde ikke have et problem, men Skat har evnen til at ødelægge store portioner af dit liv efter stort set forgodtbefindende, og forhåndstilsagnet er din "forsikringspolice".

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Jønsson:

Der er ikke noget modigt over mit råd. Det er ganske normalt praksis.

God aften.

Der er relativt mange ting rundt omkring i de små og store danske virksomheder som de (ejerne i hvertfald) synes er helt ok. Det gør ikke, at det er helt efter reglerne og at SKAT ikke ville lave en skatteansættelse hvis de kommer på besøg og opdager det.

Det samme er tilfældet med konsulentarbejde for en enkelt kunde. Der er relativt mange af den type virksomheder, som SKAT efter den praksis som de har fulgt de sidste 10 års tid på området har fulgt, ville lave en sag imod. Har set adskillige af disse og du kan absolut ikke se Don Ø's eksempel med at være både ansat og honorar modtager som retvisende eksempel. Der bliver rejst mange af de her sager hvor folk er rent afregnet på regning og dem som er mest i skydeskiven er konsulenter, transportbranchen og IT-konsulenter. 

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 15. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  MJ Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har vendt situationen med min revisor, som er af stærk overbevisning omkring at jeg driver selvstændig virksomhed, og altså ikke kan kategoriseres som lønmodtager. Det er en større revisionsvirksomhed.

Men hvornår ville Skat overhovedet kigge på de her ting? Som jeg forstår det kan de møde op på en uanmeldt kontrol, men jeg er som regel i udlandet og har virtuelt kontor med posthåndtering.

Hvad forstås ved en økonomisk risiko? Min klient kan rejse erstatningskrav mod mig - det er vel en reel økonomisk risiko?

Founder af hikingwebsitet www.trail17.com

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:

Jeg har vendt situationen med min revisor, som er af stærk overbevisning omkring at jeg driver selvstændig virksomhed, og altså ikke kan kategoriseres som lønmodtager. Det er en større revisionsvirksomhed.

Men hvornår ville Skat overhovedet kigge på de her ting? Som jeg forstår det kan de møde op på en uanmeldt kontrol, men jeg er som regel i udlandet og har virtuelt kontor med posthåndtering.

Hvad forstås ved en økonomisk risiko? Min klient kan rejse erstatningskrav mod mig - det er vel en reel økonomisk risiko?

siger din revisor god for den (og denne som nævnt er godkendt revisor og her en af de store) så ville jeg ikke bruge meget krudt på at spekulere over det. Du kan blive kontaktet sf SKAT ifb. En skattekontrol hos dig, men i ligeså høj grad hvis de kommer forbi din kunde. Min far havde selv en tur gennem møllen på det her område, men vandt sagen med hjælp fra Bent Zimmermann. Han blev udplukket sammen med 5 andre ifb. Besøg  hos deres kunde.

Statsautoriseret revisor - København

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)