Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder man en udvikler der tilbydes anparter i et modent SAAS?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 126
Fra  Morning Train Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi overvejer at udvide ejerkredsen i Morningscore (SEO tool, SaaS) med en programmør der tilbydes at optjene anparter via fx warrant.

Er der nogle som har erfaring med hvor og hvordan man rækker ud for at finde dygtige programmører som samtidig er entreprenante?

Jeg ser mange der lige er startet som laver den der "Jeg har en vild ide! Jeg tænker vilde tanker mens du programmerer og får 10%". Det er naturligvis useriøst. Men det her en rigtig forretning med høj vækst og million omsætning.

Så mit spørgsmål går måske også på hvordan jeg kan sprede det i kredse hvor jeg bliver taget seriøst og finder seriøse kandidater? 

Hvorfor gøre dette?

Min grundtanke er at vi kan finde en dygtigere og mere loyal udvikler end hvis vi kun går efter at ansætte. Så det er en af flere muligheder jeg afsøger.

Jeg er klar på at give den 120% skalle, dele over alt og kontakte løs. Kunne bare godt tænke mig at høre om nogen har erfaringen og om det overhovedet er en god ide :)

Cofounder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare have med - at der jo vil være skat af de der anparter i det omfang de gives til noget som helst andet end en korrekt vurdring - som erstatning for løn

Med en god forretning, tror jeg ikke helt jeg forstår du tilbyder ejerskab og ikke ansætter en med rimelig løn og bevarer ejerskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 126
Fra  Morning Train Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Du skal bare have med - at der jo vil være skat af de der anparter i det omfang de gives til noget som helst andet end en korrekt vurdring - som erstatning for løn

Yes, men har bestemt heller ikke tænkt mig at erstatte løn. God løn + anparter er dealen.

Cookie - John Hannover:

Med en god forretning, tror jeg ikke helt jeg forstår du tilbyder ejerskab og ikke ansætter en med rimelig løn og bevarer ejerskabet

Det er også en mulighed. Men som sagt er loyale og dygtige udviklere nærmest umulige at finde. Derfor ser jeg det faktisk som en "billigere løsning" da virksomheden taber meget værdi og momentum hvis du mister en primær udvikler.

Cofounder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder helt fit så :)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

Med en kørende forretning så har du jo allerede en teknisk platform, så du skal vel bruge en ekspert som matcher (med mindre det skal skrives om)

I dine sko ville jeg nok starte med at søge på CV'er i f.eks. www.it-jobbank.dk

De fleste udviklingsplatforme har jo danske 'user groups' og/eller facebook grupper. Det kunne være en vej frem.

Alternativt få rekrutteringshjælp af nogen med speciale i at finde software-udviklere - f.eks. www.mind4people.dk

Endelig kan du skrive her hvad du leder efter og hvor i landet det skal ske.

Venlig hilsen

Steffen

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 126
Fra  Morning Train Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for svaret Steffen.

Ja vi kommer nok ikke udenom også at skulle ofre nogle penge på rekrutteringen, men 100k som en headhunter koster til denne slags jobs er desværre stadig et for stort indhug i budgettet.

IT jobbanken er så vidt jeg husker fair på pris, så de er værd at overveje, men er selvfølgelig slet ikke en garanti for succes.

Tak for råd!

Cofounder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

Kampen om dygtige udviklere er hård. Det er nærmest mere reglen end undtagelsen, at der udover en god løn følger warrants med. Så der skal mere til hvis du skal skille dig ud.

Er det in-house eller remote? Hvis det er i DK så kan jeg anbefale at lægge det op på Thehub og Jobnet (mange andre jobsites crawler jobnet). Hvis det er en mere junior stilling kan du også overveje Graduateland. Derudover har vi med success også annonceret på Facebook, LinkedIn og Twitter. Så kan du naturligvis også prøve at søge efter personer der arbejder med jeres teknologier på LinkedIn, Github eller Stackoverflow og skrive direkte til dem. Og hvis du syntes det tager for meget tid, så kan det være du bliver nødt til at lade en recruiter gøre det for dig.

Skriv eller ring endelig hvis jeg skal uddybe noget.

PS: Vi har også pt 2 åbne stillinger: Senior iOS Udvikler og Online Marketing Manager.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer lidt an på hvilken teknologi din side er bygget i. Er det eks. python så kunne the dream challenge (vær dog opmærksom på at du skal være god til matematik for at få nogen som helst rekrutteringssuccess herinde) være et interessant sted. Ellers så gå på facebook og søg på programmeringsgrupper, der har jeg selv tidligere haft held, (også selvom det var det nu nedlukkede G+ jeg brugte).

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 126
Fra  Morning Train Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja nogle af grupperne derude er dog ret hostile. Det forstår man jo egentlig også godt. De gider ikke recruiters :D

Jeg blev selv lige grillet i en Slack gruppe ;) Men det var også min egen skyld, da jeg ikke så der lå en tråd til jobopslag, og jeg lagde min besked ind i "general".

Cofounder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg høre hvilket miljø det handler om?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)