Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal der oprettes SE-nummer?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Dragør
Tilmeldt 26. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Fra  Konceptkonsulent.dk Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er UX designer og har en konsulentvirksomhed (enkeltmandsvirksomhed) med tilhørende CVR-nummer. Jeg har aktiviteter og kunder i min konsulentvirksomhed men ønsker at starte et forlag ved siden af, hvor jeg skal udgive mine egne børnebøger.

Nu til mit spørgsmål. SKAL jeg registrere mit nye forlag som selvstændig enhed med eget SE-nummer hos skat eller kan jeg have begge dele under samme CVR-nummer uden SE-nummer? 

Hvis jeg opretter mit forlag på et nyt SE-nummer kan jeg stadig bogføre forlaget og konsulentvirksomheden i samme regnskab? Jeg vil jo f.eks. bruge en del af de penge som jeg tjener som konsulent på at udgive bøger. Særligt her i starten, før jeg begynder at tjene penge på bøgerne.

 

Er det nogen af jer der ude der har erfaring med dette?

 

Tusind tak for svar!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne have flere brancher i et og samme SE og er begge momspligtige kan det være helt OK - Er der en momsfri og en momspligtig, så kan to SE med hvert sit regnskab og moms give god mening. - Du bør i alle fald skille de to ting regnskabsmæssigt i afd. regnskab/dimensioner mm https://johnhannover.blogspot.dk/2017/02/se-nummer-og-p-nummer.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Dragør
Tilmeldt 26. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Fra  Konceptkonsulent.dk Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tusind, tusind tak for svar!

Jeg har læst dit fine blogindlæg og føler at jeg med ro i maven kan starte et forlag under samme CVR nummer som min konsulentforretning. 

Som jeg forstår det skal jeg først registrere mit forlag som bierhverv når jeg tjener mere end 300.000 årlig og det står for mere en 10 procent af min omsætning så... det går lidt tid endnu, før jeg skal gøre noget som helst, som jeg tolker det. 

Igen, tusinde tak!

Mvh. Malin

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)