Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag på apple watch til udvikling

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal igang med at udvikle apps til Apple watch og skal bruge et ur til udvikling og debug, kan jeg trække indkøbet fra i mit aps?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

OleYes:
Jeg skal igang med at udvikle apps til Apple watch og skal bruge et ur til udvikling og debug, kan jeg trække indkøbet fra i mit aps?

Hvis du kan overbevise skat om, at du ikke bruger uret privat - men det kan du næppe - og så er svaret nok et ret klart nej

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:
Hvis du kan overbevise skat om, at du ikke bruger uret privat - men det kan du næppe - og så er svaret nok et ret klart nej

Naturligvis er der fradrag for uret i aps. Hvordan vil du kunne udvikle apps, hvis du ikke kan teste dem?

Om uret også bruges privat er så en anden problematik, hvor der så kan ske beskatning af trådstarter af dette.

Tilmeldt 10. Jan 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det tænker jeg også, da det er en del af et udviklingssetup sammen med andre udgifter til bla MacBook og udviklingsværktøjer. Jeg kan ikke release en app til Apple watch med garanti for at det virker uden at have det testet på en fysisk genstand.
Det samme problem vil jeg få, hvis jeg skal til at udvikle til iPhone og Android, dér er jeg også nødt til at have dem fysisk til brug for udvikling og test. Det må vel også være ok, hvis jeg kan påvise at jeg rent faktisk er igang med udvikling af apps og at det ikke bare er noget jeg finder på?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :





Ud fra mig kendte tilfælde er jeg ikke i tvivl om du vil blive fuldt beskattet af værdi af apple watch - mac book mm - med mindre du har en konkret indtjening fra de apps du udvikler. Jeg kender flere som ikke fik fradrag uden samtidigt fuld beskatning under ren udvikling - Jeg er ikke i tvivl om du vil have fradrag - mod en vis beskatning for privat brug af apple watch - hvis du har en indtjening fra apps udvikling


be my guest


vh john H



6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Ud fra mig kendte tilfælde er jeg ikke i tvivl om du vil blive fuldt beskattet af værdi af apple watch - mac book mm - med mindre du har en konkret indtjening fra de apps du udvikler

Du er jo nødt til at dele det op i to problemstillinger. Den ene er aps. Her er der ingen tvivl om fradrag i det omfang af udgiften er afholdt som led i selskabets udvikling af apps.

Jeg vil ikke ubetinget sige at det vil medføre rådighedsbeskatning af uret mv. Jeg har oplevet tilfælde, hvor der ikke er sket beskatning, da udstyret alene har været i forbindelse med udvikling. Situationer hvor man har ønsket at opretholde en "fabriksren" opsætning til udvikling. Men ja en knivskarp balancegang, hvor der ikke skal meget til at man rådighedbeskattes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har fra skat hørt (fra et par konkrete tilfælde) at noget der har betydning er hvis man har udviklet apps og har indtægter den vej, så ser de venligt på ipad - Iphone - watch - men de som trækker fra uden rådighedsbeskatning INDEN de har antydning af indtjening, blot ud fra en ide om at udvikle en app - skal forvente klar rådighedsbeskatning - og ex Iphone til formålet - giver også altid skat af fri telefon hvis den er i hjemmet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)