Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overgang fra enkelmandsvirksomhed til ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en enkelmandsvirksomhed, som jeg på den ene eller anden måde vil skifte ud med en ApS. Enten ved at bruge firmaets egenværdi (som i de foregående år ikke har været nok, men det bliver det vist i år), eller ved at bruge enkelmandsvirksomhedens indestående på over kr. 40.000,00. 

Enkelmandsvirksomheden har haft en omsætning, hvilket betyder at der skal betales moms for sidste halvår d. 1. marts 2020. Hvis ApS'en bliver dannet ud fra indestående banksaldo, og ikke det regnskabsmæssige egenkapital, må ApS'en så betale Momsen for enkelmandsvirksomheden?

Hvis IKKE, må ApS'en så bruge (en del af) de kr. 40.000,00 til at købe kundedatabasen fra enkelmandsvirksomheden, og/eller telefonnumre og domæner? For så kan enkelmandsvirksomheden selv betale Momsen.

Men hvis ApS'en må (betale momsen for enkelmandsvirksomheden), må jeg så "gratis" overføre kundedatabasen, telefonnummer og webadresse osv. til ApS'en?

Albert van Harten
Computernørden
Varde

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du stifter nyt ApS så overtager den ikke nogen forpligtelser fra din enkeltmands der så skal afsluttes - Hvis du omdanner skattefrit til ApS så overtager ApS

Det er ikke noget du skal rode med uden hjælp, for lader du et nyt ApS købe kundebaser osv - så kan du risikere en hulens skat hvis SKAT mener værdien var gal - og i alle fald beskattes du jo så af de 40 t i enkeltmandens + der kan være aktiver du har afskrevet som nu også skal beskattes - gratis overføre noget som helst er det som udløser en rædsom skat

Har du ingen ting af større værdi - kundebase og aktiver mm - så kan du lave skattepligtig omdannelse - nyt ApS - ellers bør du lave skattefri omdannelse

læs mere her https://johnhannover.blogspot.com/2018/07/skattefri-eller-skattepligtig.html

Momsen betales af det CVR der skylder den helt enkelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Albert og godt nytår 🙂

Tag evt en snak med Anders Bærentzen fra Din Revisor i Varde.

Han kan helt sikkert hjælpe dig 🙂

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Nicolai, det har jeg allerede "in the pipeline" :)
Det bliver nok også ham jeg vil bede om at tage sig af sagen. Medmindre min Bo-holder har et bedre forslag.

Albert

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en god plan :-)

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)