Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-mail via nyoprettet .dk domæne

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har registreret et .dk domæne hos GoDaddy, men fravalgt alle services (f.eks. mail). Det var udelukkende dk-hostmaster registreringen, som betød noget.
Inden sitet er bygget og jeg har fundet det rette webhotel, hvordan får jeg så lettest og billigst en midlertidig eller permanent e-mailservice op at køre. Gerne så mails bliver liggende i samme system fremadrettet. Det ville passe mig helt perfekt at benytte f.eks. Gmail eller Hotmail permanent.
Men eftersom e-mail er et betalingsprodukt hos GoDaddy, går jeg ud fra at de spænder ben for den umiddelbare gmail/Hotmail+domæne opsætning diverse tutorials viser
Tilmeldt 20. Dec 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil anbefale dig at købe et standard web hosting produkt hos Chosting.dk, hvor du efterfølgende kan overføre dit domæne og oprette uendelige mails. Det er et super valg, hvis du også har planer om at sætte en hjemmeside op. Det er altid lækkert at have det hele samlet ét sted!

Skulle det have nogen interesse, så hjælper jeg meget gerne med at sætte det op! :)
Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm, ja men sagen er at jeg kommer til at skulle bruge en lidt mere krævende hosting service. Så dette er noget, jeg lige skal bruge noget energi på at finde den rette løsning.
I mellemtiden ville jeg gerne have en nem mail op.

Kan jeg f.eks. bruge en Hotmail som “webhotel” for e-mail adressen.
Eller kan jeg tilknytte GoDaddy webhotel til en Hotmail/G-mail selvom, jeg har fravalgt deres egen e-mail service?

Har bare brug for en nem og evt. midlertidig løsning... Tænker meget i Hotmail/Gmail, da jeg tænker det er den bedste sikkerhed for at mails ikke bliver slettet, når man skifter service
Tilmeldt 20. Dec 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har desværre ikke selv rodet med Gmail/Outlook, men du skal have dit domæne verificeret på en måde. Bruger man third-party side, eksempelvis til nyhedsbreve, så plejer man at verificere det igennem ens hosting's DNS. Det kan være at det fungere på præcis samme måde, hvis man benytter sig af Gmail eller Outlook. Giv det da endelig et forsøg!

GoDaddy tilbyder Outlook 365, som er det præcise samme system som Outlook (Hotmail) benytter. Det er blot en ekstra service, og forhindre dig ikke i at flytte. Outlook byder meget på design, både interface men også når du skriver mails. Her halter Gmail, hvor det er noget mere simpelt.

Med hensyn til at miste dine mails, så kan du jo altid tage en backup af alle mails og importere dem igen. Selv hvis du vælger Chosting eller andet lignende.

Nu nævner du at du skal bruge en mere krævende hosting service... Må jeg have lov til at høre lidt om det? Jeg ved ikke hvor meget du kender til web-hosting, men det er altid vigtigt at vælge den rigtige løsning, så du ikke betaler for noget du ikke har behov for.
Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg giver det et skud!

Har sendt dig en pm med yderligere info om hosting-delen :)
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
"I mellemtiden ville jeg gerne have en nem mail op"
Alt er nemt, hvis du bare ved hvordan (det virker).
"Kan jeg f.eks. bruge en Hotmail som “webhotel” for e-mail adressen.
Eller kan jeg tilknytte GoDaddy webhotel til en Hotmail/G-mail selvom, jeg har fravalgt deres egen e-mail service?
Og desværre siger du hermed, at du ikke ved hvordan det virker. Det gør ikke noget at du ikke ved det, men så kan du heller ikke forvente at du kan sætte en "nem mail" op.
Du skal først finde ud hvad hvilke navneservere er angivet for dit domæne hos DK-Hostmaster. Dermed ved du hvem der står for din DNS.
I DNS'en skal du angive en valid MX-record, der peger på den mailserver, hvor du har oprettet en mailbox på under det domæne du har købt hos GoDaddy.
Med andre ord: hvis du har købt domænet xyz.dk hos GoDaddy, så skal du finde et webhotel eller lign. hvor du opretter domænet xyz.dk. Så opretter du en mailbox under dette domæne. Derefter går du ind i din DNS-manager (hos den udbyder, der er angivet på DK-Hostmaster)
og opretter en MX-record der peger på den server, du har dit webhotel på.
Afhængigt af webhotellet kan du tilgå din mailbox fra en klient som Outlook, Thunderbird eller Windows Mail, eller webmail. Metoden til at tilgå din mailbox kan være POP3 (frarådes), IMAP4 (kan bruges, hvis du vil have noget der er en lille smule bedre end POP3) eller Exchange (helt klart den bedste løsning).
Jeg har selv en gang lavet den fejl at jeg valgte GoDaddy, og det gør jeg aldrig mere. Hellere give et par kroner ekstra, og så vælge en udbyder som AzeHosting, hvor servicen er i top, men hvor du skal have styr på hvordan tingene virker.
Igen: alt er nemt hvis du ved hvordan.
Tilmeldt 20. Dec 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :





Jeg er enig, jeg vil klart også anbefale en web-host, hvor domænet overføres til. Det er langt nemmere at sætte flere e-mails op, og så går det igennem ét sted, i stedet for at DNS og navneservere skal ændres manuelt. 


 


Mht. Godaddy's service, er jeg også helt enig. Det er nok det værste sted at hoste på, både fordi at du ikke er placeret på et datacenter beliggende i Danmark, men dels også på grund af deres måde at behandle kunderne på. Tag et kig på deres Trustpilot, så får du et indtryk af hvordan de behandler kunderne.



Side 1 ud af 1 (7 indlæg)