Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Urimelig faktura hvad skal jeg gøre

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Har indgået et samarbejde hvor vi skriftlig har aftalt en pris pr enhed. Hvilket fungerede fint ved første leverance. Nu har de pludselig sendt en faktura som er 6 gange højere og krævet time pris for deres arbejde fremfor den aftale vi har indgået. Hvad skal jeg gøre? skal jeg nægte at betale indtil jeg har fået en redegørelse for pris stigningen? Det er jo brud på vores aftale minder mest om at de gør det for at afbryde samarbejdet ved at sætte prisen så høj. De har flere af mine værdier i deres besiddelse over overstiger faktura beløbet mange gange så kan ikke finde en anden før jeg får dem tilbage. Det skal dog siges jeg kan umulig øknomisk få en prisstigning som er 6 gange højere vil miste penge ved at sælge. Så det truer min forretnings eksistens.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har jo en skriftlig aftale med dem.

Ring med det samme og spørg, hvad pokker det er for noget og at du må holde dem op på aftalen.

Det er ikke lovligt at lade prisen stige, uden det på forhånd er aftalt eller at der bare er aftalt timer.

De må heller ikke nægte at udlevere din ejendom, så du kan sagtens køre derud og kræve at få det udleveret.

Indled en dialog - når du har taget den og ikke er kommet nogen vegne, så kan du komme tilbage hertil.

Men du er nødt til at åbne for Pandora's æske først. Det kan jo være, at der bare er sket en fejl.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

jimbo110:

Har indgået et samarbejde hvor vi skriftlig har aftalt en pris pr enhed. Hvilket fungerede fint ved første leverance. Nu har de pludselig sendt en faktura som er 6 gange højere og krævet time pris for deres arbejde fremfor den aftale vi har indgået. Hvad skal jeg gøre? skal jeg nægte at betale indtil jeg har fået en redegørelse for pris stigningen? Det er jo brud på vores aftale minder mest om at de gør det for at afbryde samarbejdet ved at sætte prisen så høj. De har flere af mine værdier i deres besiddelse over overstiger faktura beløbet mange gange så kan ikke finde en anden før jeg får dem tilbage. Det skal dog siges jeg kan umulig øknomisk få en prisstigning som er 6 gange højere vil miste penge ved at sælge. Så det truer min forretnings eksistens.

Start med dialog fremfor jura!

 

Kan det være en fejl fra deres side? Nogen gange hjælper det at spørge om den ene part har glemt aftalen.

Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit fine svar. Jeg har opfordret til dialog ved at sende en mail henvise til aftalen og har valgt ikke at svar på min mail i over en uge. Har sendt dem en ny hvor jeg spørger til hvordan prisen kan stige så meget nu når vi har aftalt noget helt andet. Sagen er at fakturaen skal betales snart og vil jo helst stå bedst muligt ift min ejendom. Tror de bevidst nægter at svare for at fakturaen skal betales

Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror personlig at projektet har været mere omfattende end de har regnet med. Dvs de har lovet de kunne gøre det og lokket mig til at indgå aftalen og så har de set at de har brugt mere tid. Det er jo egentlig ikke min skyld havde andre at vælge i mellem, som jeg kunne have valgt hvis jeg, vidste de ikke ville overholde aftalen. Men en 6x højere pris er fuldstændig urimelig. Jeg betaler egentlig mere hos dem men da de lokkede med lavere opstartsomkostningerne, valgt jeg dem. Men som sagen er nu har de total vildledt mig. 

   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

jimbo110:
Jeg tror personlig at projektet har været mere omfattende end de har regnet med. Dvs de har lovet de kunne gøre det og lokket mig til at indgå aftalen og så har de set at de har brugt mere tid

Jeg betaler egentlig mere hos dem men da de lokkede med lavere opstartsomkostningerne, valgt jeg dem

det kan sagtens være tilfældet. Meget vil afhænge af den konkrete aftale, og om de kan påvise, at du har stillet krav som ikke var del af den oprindelige aftale, men sat ting i værk som var ud over den. Det bør de så nok på en eller anden måde have gjort dig klart.

Kan de ikke det, skal de overholde den oprindelige aftale

Du kan godt ende med at skulle have en jurist med på din side, for leverandøren kan have flere juridiske muskler og ville køre den længere end du vil.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige at de har pålagt mig mange ekstra udgifter som kunder normalt ikke burde betale, men eftersom de har været ret fleksible som jeg så har jeg valgt at betale. Sagen er jeg har sagt hele tiden hvordan det skulle udføres og gik så udfra de ville gøre som jeg sagde hvilket medførte fejl i første produktion (tab). Har så insisteret på fejlen blev rettet i den nye produktion og har endda investeret i ting de burde have. 

Jeg kan godt se at rent juridisk har de jo overholdt aftalen og de har redegjort for deres time tal så kan bevises hvilke af de omkostninger brude høre ind under den styk pris de har fremsendt. 

Vil du anbefale at betale eller vente til jeg får et mere uddybende svar?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Klart vente da - det kan jo så kun blive bedre og ikke værre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit svar 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jimbo110:
Sagen er jeg har sagt hele tiden hvordan det skulle udføres og gik så udfra de ville gøre som jeg sagde hvilket medførte fejl i første produktion (tab). Har så insisteret på fejlen blev rettet i den nye produktion og har endda investeret i ting de burde have. 

Dette har du skriftligt gjort opmærksom på?

jimbo110:
Vil du anbefale at betale eller vente til jeg får et mere uddybende svar?

Enig med John, vente

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)