Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. Bank og Bolig udlejning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg ejer to boliger som jeg lejer ud, en villa og et rækkehus, jeg har udlejet dem i 2 år.

Jeg ejer boligerne privat, de står ikke i et selskab eller noget lignende, regnskabet laver jeg selv.

Jeg har en konto til hver af udlejningerne hvorpå huslejen går ind på hver sin.

Jeg spurgte så min bankrådgiver om ikke jeg kunne få en konto med et dankort tilknyttet som jeg kunne bruge når jeg købte ting til mine udlejningsejendomme, så det ikke er blandet med mit private forbrug, og det har sat gang i en helt masse som slet ikke var ønsket.(Det er åbenbart svært at få en konto i min bank).

Nu ønsker banken at de to kontoer hvorpå huslejen går ind, skal ligges over i min cvr nummer, som jeg aldrig har brugt, og der skal udfyldes en hel stak papirer med min forretning, udlandsskat, forventede overførsler omsætning og meget mere, de ønsker ligeledes jeg skal ændre mit CVR så hovedbeskæftigelsen bliver boligudlejning i stedet for nuværende taxikørsel, taxikørslen er heller ikke i drift.

Men da man i privat bolig udlejning hverken betaler moms eller lønsumsafgift, kan man ikke få et CVR til dette og det har min rådgiver samt Erhvervschefen åbenbart stillet sig uforstående overfor.

Noget helt andet ville jo også være, at hvorfor skal huslejen gå ind på en konto som er registreret i et CVR nummer, når husene er ejet privat, og lånene er privat optaget?, jeg tænker at det svarer til at køre to virksomheder sideløbende også sige til kunden at de skal betale regningen til et andet firma end hvorfra det har købt sin vare?.

PS. Hvis der er nogen som har kendskab til en bankrådgiver/bank, som har forstand på investering i boligudlejning hører jeg også gerne herom.

Håber der er nogen derude som kan svare på denne skrivelse.

På forhånd mange tak :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

>Start med kun EN tråd og ikke to ens som spilder alles tid

Du har ret i, at det er mærkeligt. Hvis ejendommene står i dit navn ejet af dig privat og drives af dig, så skal konto jo ikke være i CVR - og uden at kende oms o.a. er det svært at følge hvad banken kræver MEN

Det er jo klart det er erhvervs du driver med dine ejendomme og ikke del af dine private indtægter og udgifter - så banken skal jo kunne hvidvask kontrollere korrekt - hvor kommer penge fra og til, formål, omfang osv - 

Hvorfor det lige skal ind i dit taxiselskab ved jeg ikke, men det var måske en let løsning så det hele kunne være i samme konto - og bare adskilles regnskabsmæssigt - men jeg gætter på, at omfanget er så stort - at hvis de skal have erhvervskonto til det, så skal du have det i ET CVR enten dit eksisterende, eller - i et nyt CVR til de to ejendomme. 

regnskabet er jo i princip det samme og du kan godt have CVR til momsfri udlejning - eller du kan køre det - måske tilmed med fordel i personlig virksomhed og brug af VSO - så jeg vil anbefale dig at gå til en revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg var ikke lige klar over i hvilken kategori jeg skulle ligge den ind i, beklager jeg har spildt din tid :/

Jeg har en årlig husleje indtægt på ca. 150.000kr.

Ja, ejendommene er selvfølgelig med erhvervsformål, men igen, så er det ejendomme som er personligt ejet af mig, og ikke mit firma i CVR, og skal jeg kunne trække mine udgifter fra i forbindelse med udlejningen, er der jo også nød til at være en indtægt, hvis lejerne sætter huslejen ind i et firma, som ikke ejer lejemålene, kommer der jo ikke penge ind det rigtige sted?.

Jeg har rådført mig med en revisor, han kan ikke svarer mig på hvorfor Nykredit, skal bruge et CVR nummer til privatejede ejendomme, han stiller sig uforstående.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

larssvalgaard:
hvis lejerne sætter huslejen ind i et firma, som ikke ejer lejemålene, kommer der jo ikke penge ind det rigtige sted?.
helt klart at indtægter og udgifter skal ind i samme virksomhed eller selskab. Det handler om hvad banken mener er muligt i forhold til hvidvask kontrol  - om de mener at det er OK at have det erhverv i CPR eller om de vil have det i CVR - eller sige konti op - og så skal du i anden bank, ikke let heller sikkert

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se udfordringen ifbm. Hvidvask, Der foreligger en lejekontrakt hvori beløbet fremgår, kopi er sendt til banken, pengene kommer fra lejers bank til min bank, banken kender formålet med kontoen samt indtægten. Flere privat udlejere med mange flere ejendomme, har aldrig hørt det her før, men de er så også i andre banker end jeg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

larssvalgaard:

Jeg kan ikke se udfordringen ifbm. Hvidvask, Der foreligger en lejekontrakt hvori beløbet fremgår, kopi er sendt til banken, pengene kommer fra lejers bank til min bank, banken kender formålet med kontoen samt indtægten. Flere privat udlejere med mange flere ejendomme, har aldrig hørt det her før, men de er så også i andre banker end jeg.

behøver heller ikke være en stor udfordring - men uanset hvad skal den jo behandles  men tal med banken evt sammen med din revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)