Hej :-) Jeg har en dyr racerbil til at holde. Må min enkeltmandsvirksomhed købe den? kan der trækkes udgifter fra i forbindelse ved vedligeholdelse og repartition af den? Jeg ved der er mange andre der har oprettet et firma i forbindelse med deres motorsport. Mvh Kasper |
En enkeltmandsvirksomhed er jo dig selv.
Problemet med dyre biler og SKAT er, at de kun tror at du er ude på at røvrende dem og få skatteborgerne til at betale for din dyre hobby. Deres bud er sikkert ikke helt forkert, for du spørger jo herinde til hvordan du kan slippe billigere.
Pas meget på med hvad du gør, for SKAT kan næsten sikkert finde en paragraf eller et smuthul til at smadre din løsning og så har du skattegæld mange år fremover.
Du skal have fat i en revisor, der ved noget om dette og siden du kører motorsport, så har du også nogle venner eller bekendte, der kan fortælle hvad de gør.
Held og lykke med det og husk at have det sjovt fremfor at tænke i skattesmuthuller. Det tager glæden ud af ting, hvis man skal bekymre sig om at skattefar kommer efter en.