Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må mit firma købe en racerbil?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Jeg har en dyr racerbil til at holde. Må min enkeltmandsvirksomhed købe den? 

kan der trækkes udgifter fra i forbindelse ved vedligeholdelse og repartition af den?

Jeg ved der er mange andre der har oprettet et firma i forbindelse med deres motorsport. 

Mvh Kasper 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:51

En enkeltmandsvirksomhed er jo dig selv.

Problemet med dyre biler og SKAT er, at de kun tror at du er ude på at røvrende dem og få skatteborgerne til at betale for din dyre hobby. Deres bud er sikkert ikke helt forkert, for du spørger jo herinde til hvordan du kan slippe billigere.

Pas meget på med hvad du gør, for SKAT kan næsten sikkert finde en paragraf eller et smuthul til at smadre din løsning og så har du skattegæld mange år fremover. 

Du skal have fat i en revisor, der ved noget om dette og siden du kører motorsport, så har du også nogle venner eller bekendte, der kan fortælle hvad de gør.

Held og lykke med det og husk at have det sjovt fremfor at tænke i skattesmuthuller. Det tager glæden ud af ting, hvis man skal bekymre sig om at skattefar kommer efter en.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:53

absolut kun hvis du kan vise klart, at du driver bilen erhvervsmæssigt = har skattemæssigt overskud til formål med bilen og at det jo så er formålet i den virksomhed. Du skal regne med, at skat vil se meget skeptisk på en racerbil, hvis ikke det er fordi du ganske enkelt lever af at køre race

Du vil heller ikke kunne trække den fra ved at sætte reklame på MEN selve  prisen for at sætte reklamen på, vil du kunne trække fra som udgift - hvis det er en reklame for din virksomhed og du kan sandsynliggøre, at du får øget indtægt ved det.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)