Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV computer køb eller køb privat? Overskud/underskud

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46651
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan ikke forklare de 700 og om du læser det korrekt eller der er en masse andre sammenhæng- det er der nok ikke andre der kan heller vil jeg mene. 25% af købet kan afskrives indtil det samlede beløb er under straktafskrivnings grænsen som flytter sig hvert år. Det ville jeg gøre. OM skat stiller spørgsmål til PMV ved man jo aldrig med dyr computer, risiko nok ikke stor - og om du måske burde se at være enkeltmands når du ramte 40 t i 2019 (husk det er 12 mdr perioder ikke kalenderår og dermed moms reg omkring når man rammer 4000 per måned i omsætning og ser lidt stigning, det er ikke 50 t uden og så moms)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:43

Cookie - John Hannover:

jeg kan ikke forklare de 700 og om du læser det korrekt eller der er en masse andre sammenhæng- det er der nok ikke andre der kan heller vil jeg mene. 

Det er faktisk ret simpelt at forklare.

Driftsmæssige afskrivninger i regnskabet kører på månedsbasis (dvs. man i det konkrete tilfælde tager 2/12 af de samlede afskrivninger) - skattemæssige afskrivninger følger indkomståret og her vælger man afskrivningsgrundlag og ganger med en sats på 0-25%.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46651
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48

selvklart det er drift der vises korrekt og så en anden skattemæssig - sådan må det være

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Nov 19
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er noteret. :-)

Jeg forventer at omdanne mit PMV til Enkeltmands inden sommer, fordi jeg kan se at omsætning er begyndt at stige. Nu har jeg så lige fået aflyst et par ordre pga. covid-19... men ja, det er super. :-)

Tusind tak for din hjælp, John. Er meget taknemmelig for du gider bruge din tid på folk som mig, der endnu ikke er helt skarpe i alt bogføring. Jeg må ind og købe din e-bog når jeg kommer til omdannelsen, så jeg har 100% styr på momsen.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)