Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal bank se momsregnskab

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Min bank har bedt om at få udleveret mit momsregnskab. Og det må de vel egentlig gerne, men jeg troede faktisk, at sådan et regnskab var noget mellem mig og SKAT (enkeltmandsvirksomhed) er det normalt, at banker beder om den slags?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Majbritt Jacobsen:

Min bank har bedt om at få udleveret mit momsregnskab. Og det må de vel egentlig gerne, men jeg troede faktisk, at sådan et regnskab var noget mellem mig og SKAT (enkeltmandsvirksomhed) er det normalt, at banker beder om den slags?

Det er sjældent at en bank beder om momsregnskab og normalvis kun hvis man har en forretningsmodel hvor momsen er et vigtig element i cash flow, f.eks. eksportvirksomhed. For en mindre kommunikationsvirksomhed er det ikke normalt.

 

Og du har ret, momsregnskabet er normalvis en sag mellem dig og skat (evt. også din revisor). Men banken kan jo have sine grunde til at spørge? Jeg ville nok forholde mig lidt kritisk til at udlevere; i hvert fald ville jeg spørge hvad de skulle bruge det til!

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, Jesper. Jeg må se om jeg kan få et mere velbegrundet svar fra dem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Majbritt Jacobsen:

Min bank har bedt om at få udleveret mit momsregnskab. Og det må de vel egentlig gerne, men jeg troede faktisk, at sådan et regnskab var noget mellem mig og SKAT (enkeltmandsvirksomhed) er det normalt, at banker beder om den slags?

jeg har ikke set det før - tror du ikke bare det er dit alm regnskab de vil se?  Det er jo helt normalt, at banker vil have regnskabet - uanset enkeltmands eller selskab når du har en konto for virksomheden i banken. Men momsregnskab - altså købs salgsmoms osv-  det er ikke normalt

Selve regnskabet er helt normalt og både del af hvidvask kontrol - stemmer omfang osv - og for at se om kunden virker solid nok eller på vej til konkurs.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tusind tak for input. Det er netop ikke regnskabet, men momsregnskabet, de vil have. Og det undrer mig lidt, for har været kunde der et stykke tid og bruger kun kontoen til indgående beløb fra fakturaer og lønoverførsler til mig selv. Jeg skylder dem ingenting - og har heller ikke planer om kassekredit eller lignende - og firmaet skylder forøvrigt heller ikke penge andre steder - så synes det er lidt forvirrende...

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Bl.a. hvidvaskningsloven stiller en masse krav til bankerne. De enkelte banker har deres egne it-systemer og procedurer for hvordan lever op til disse krav.

Så årsagen kan være at du er falsk positiv i deres alert-system for hvidvask / momssvindel.

Det kan også være en af dine kreditorer eller debitorer, som er årsagen til, at banken spørger ind til dine aktiviteter.

Eller du har en emsig bankrådgiver.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ja nok lidt udsædvanligt - men er det ikke bare at give dem kopi af momsregnskab = momsangivelse kan vel trækkes i dit regnskab, der viser hvilke konti hvilken moms kommer fra, det er jo næppe noget de misbruger?

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo - undrer mig bare over, hvad formålet med manøvren er...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:

Jo - undrer mig bare over, hvad formålet med manøvren er...

det forstår jeg, men enten må du så bruge tid med banken - bede om en begrundelse fra banken - som jo har ret til at bede om det de vil, og du har ret at sige nej og og til at skifte - og det de beder om, er jo pyt let at gi - så enten brug tid  - eller pyt-metoden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var ved at skifte i forvejen, så har reelt ikke den bank mere (skiftede af andre grunde 1. November)

Men ender jo nok med at sende dem, hvad de vil have :)

I skal i hvert fald alle sammen have tusind tak for svar.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)