Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start up. Tattoo, frisør eller tøj ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej har længe haft lysten, om at starte forretning / butik.

Det er dog først nu, at jeg har indset chancen er realistik. Jeg troede førhen, at man ingen støtte kunne få.

Jeg har de her 3 forskellige brancher jeg har tænkt over.

Jeg er bare kommet til det stykke, hvor jeg ikke kan beslutte mig helt. Det er der forskellige grunde til.

Ville meget gerne lige hører folkets mening osv.

Angående tattoo forretning.
Jeg kunne godt forestille mig, at man ikke ville kunne få finansiel støtte til start op i sådanne brancher. Er det korrekt ?
Jeg er ikke selv tattovør. Ej heller har jeg erfaring med det.
Hvilke typer forretning, er NOGO. I forholdet til økonomisk start op ?

Angående tøjbutik, så kunne jeg godt forestille mig, at det er en noget så svær branche pga. alle de andre butikker.

Frisør salon/ butik.

Jeg tvivler også lidt på om det er for risikabelt.

Hvad kan man få finansiel/økonomisk støtte til at sætte igang i forholdet til bank instituationer? Er der støtte andre steder fra ?

Hvad er godt at vide ?
Hvad kan overbevise banken (Eller andre) om at butikken / firmaet. Har potentiale. ?

Har egentlig også bare brug for alle andre råd / meninger. Alt kan bruges.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tatovør er erfaringsmæssigt vanskeligt med alt næsten - og så skriver du at du ikke har erfaring - hvem vil du øve dig på? Du skal jo lære det og være hos anden tatovør længe inden du vover det selvstændigt

Tøj - hamrende konkurrencebefængt - frisør samme desværre

Hvad er det for en type støtte du mener man kan få til at starte op - økonomisk? Du skal ikke regne med banken som långiver eller andet - slet ikke økonomisk støtte og - slet ikke giver dig konto til de ting - uden du har en fuldstændig skudsikker plan for omsætning og resultat - = forretningsplan og budget

Overvej at vide mere om at være selvstændig - f.eks om personlig virksomhed og hæftelse, eller ApS og en masse andet i en billig e-pub bog https://jh-e-books.blogspot.com/2018/09/grundbog-til-dig-der-vil-vre-selvstndig.html  eller hvis du hellere vil en større PDF e-bog - eller paperback https://jh-e-books.blogspot.com/2019/06/update-af-startup.html  så er du klædt lidt på

God vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Nov 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tatovør, Havde jeg tænkt mig, at finde en med erfaring.

Ja tænkte det samme angående tøj branchen.

Angående støtten til start op. Det er netop det jeg er i tvivl om. Jeg ved ikke hvilke brancher, der er større chance for at etablerer et profitabelt fundament.

Ville meget gerne ha fundet et sted, hvor chancen for overskud er der. Så man stille og roligt kan spare mere op.

Jeg havde også tanken om et PC/tele reparationscenter / butik. Jeg kan bare forestille mig at det er ligeså svært. ?
Men hvis jeg skulle bruge mig selv rigtig godt, er det i PC branchen.

Hvilke felter er chancen for støtte større.

Ville gerne have en sans af om hva det skal være og se om mavefornemmelsen bakker mig op.

Det er det jeg mangler før jeg kan læse videre.
Tak for PDF filen :)

Det må jeg benytte mig af, hvis jeg når så langt
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så vidt jeg kan se, så er du ved at sætte alt over styr - og hvis du fortsætter sådan, så er du meget fattig og forgældet lige om lidt.

At starte en fysisk forretning er et stort sats og det koster altså en del penge at komme igang. Der er ingen støttemuligheder og bankerne er lukket land. Så jeg aner vitterligt ikke hvad du snakker om.

Jeg har en fysisk forretning og betaler ca 200k om måneden for at drive butikken med medarbejdere, husleje, lys, varme og marketing og det løse. Mine konkurrenter rundt omkring (som sikkert tænkte lige som dig) lukker fra tid til anden og deres økonomi er enten helt til rotterne eller også har de været så kloge, at de kørte i selskabsform, så deres tab er begrænset.

Du skal vide, hvad du gør, når du åbner butik.

Det ved du slet ikke - så slå tanken ud af hovedet.

Fra Santo Domingo
Tilmeldt 17. Oct 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej... jeg har haft Tattovør-bix og det med og finde en med erfaring..! det er umuligt..!! du skal også gøre op med dig selv, om du vil sælge dårlig tattoveringer, som 95% af alle vil have eller du vil sælge det bedste som 5% vil have...! skriv en enlig hvis jeg kan hjælpe... 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)