Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af investeringsselskab

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Oct 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Jeg har for nylig oprettet mig et firma, hvis formål er at skulle investere egne midler, i.e branchekode 649.900. Hvad er de juridiske krav, samt lovgivning om dette. Jeg har forsøgt mig at læse loven for alternative investeringsfonde, som finanstilsynet efter en længere samtale, kastede mig henimod.

Min anden ide er at jeg ønsker at investere kapital der er indskudt af familie og venner som ønsker at støtte min nystartede virksomhed, da interessen er der. Hvilke regler er der for dette? Skal man så igennem en kringlet og svær vej for at få licens til det? Eller bliver det betegnet som at den kapital i form af lån, med en x tilbagebetaling, reguleret af handels og administrative omkostninger, er egne midler?

Håber nogen kan hjælpe mig en smule med dette, eller så må jeg få en advokat indover. Dog ikke nogen grund til det lige forløbig
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Er for mig ret sort. Investering for egne midler?

Mener du med det investere dine egne penge? Hvor kommer de penge fra? -

Er det dine egne frie midler, du har betalt skat af, for så er det da næppe en god ide at sælge dem til et selskab - Det giver dig skat ved salget privat til selskab, og derefter lagerbeskatning af alt med 22% og så mellem 27-42% af alt du skal have ud = mellem 40% skat (for de første ca 55.000) og 56% af alt derover-  hvor du i dine private midler betaler mellem 27 og max 42%

Er det penge du har tjent i firmaet som overskud - kan det give mening - hvis det kommer fra noget andet drift - ellers ved jeg ikke hvad du mener med, investere for egne midler

Investere andres penge kræver en masse finanstilsynsmæssigt og hvidvask mæssigt, også når det er familie - når du gør det i firmaform  og ja det er en meget lang og kringlet vej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John. Tak for dit hurtige svar.

Beklager hvis det er sort snak som jeg kommer med. Det jeg blot havde gået og tænkt over, var om det kunne svare sig at smide nogle af de penge som jeg alligevel vil handler for som privat person, over i en enmandsvirksomhed, for så at handle igennem det og den kapital jeg så har tilført og som andre måske også vil tilføre. Jeg tror heller ikke at det som sådan giver mening at oprette et investeringsselskab, ja netop pågrund af finanstilsynet.

Jeg så et opslag for nogle år siden, hvor at du også argumenterede for at det var lige meget hvor pengene kom fra, om det var mine egne penge på opsparingen som blev skudt ind i firmaet, eller om det kommer i form af et lån fra familie/venner. Jeg kan selvfølgelig være forkert på den. Igen mange tak for svaret John, det sætte jeg pris på!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Magje:
Det jeg blot havde gået og tænkt over, var om det kunne svare sig at smide nogle af de penge som jeg alligevel vil handler for som privat person, over i en enmandsvirksomhed, for så at handle igennem det og den kapital jeg så har tilført og som andre måske også vil tilføre
i alm enkeltmands beskattes du jo privat/personligt af aktier - som ligger i privatsfæren så det duer slet ikke - Du har ret i at det i personlig virk er ligemeget med egne hævninger og indsætninger - og skyder andre penge til - så er det til dig som person - ikke til din enkeltmands - det er slet ikke indtægt eller udgift i enkeltmands, men penge som DU personligt i så fald modtager - som gave - eller som lån - personligt - men egne aktier osv - ligger privat uanset hvad i alm enkeltmands og her må du ikke uden godkendelse, handle for andres penge heller

Hold dine egne investeringer og penge i privaten bare

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret. Værdifuld viden du giver John, det sætter jeg pris på! Så hvis det nogensinde skal give mening, skal man bevæge sig op i Aps?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Magje:
Tak for svaret. Værdifuld viden du giver John, det sætter jeg pris på! Så hvis det nogensinde skal give mening, skal man bevæge sig op i Aps?

hvor det efter min mening ikke giver mening heller - når vi taler frie midler - da skatten er klart højere samlet - først 22% af lagerbeskatning = ikke kun realiserede midler men kursændring under året - og så 27 til 42% før pengene kan komme ud = mellem 40 og 56% skat af rente og stigning - mod 27 til 42% i privaten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, interessant! Hvis man så er daytrader, så skal man bare holde sig til slet ikke at have noget firma at gøre det indover?
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du skal oprette et selskab, hvis du er daytrader. Alt andet giver ingen mening.

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke enig med John vedr. investiering i selskabs-regi.

Der er to primære scenarier:

1) Du har et drift-selskab som giver overskud og et holding

2) Du har kun holding

Ved 1) er der klare fordele ved at din selskabs-skat modregner evt. tab, og du alligevel udnytter bundgrænsen for aktie-indkomst ved udbytter fra eget selskab. Og vel generelt har overskud af likviditet.

Ved 2) Beskatning af investering med frie midler når du er oppe i portefølger på +1mkr, eller handler meget, giver mening da det hurtigt bliver samme besktning som i i selskab. Specielt er der ikke forskel beskatningen ved investringsformer f.eks. gearing, cfd, short mv, hvilket der er som privat. Short tab tæller som kapital og kan derfor ikke modregnes ifb. med aktier osv. Det er nemmere i selskabsregi alt selskabs-skattepligtigt og lagerbeskattet.

Ved små portefølger med lav omsætning kan det ikke betale sig, som John skriver.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanssing:
Ved 1) er der klare fordele ved at din selskabs-skat modregner evt. tab, og du alligevel udnytter bundgrænsen for aktie-indkomst ved udbytter fra eget selskab. Og vel generelt har overskud af likviditet.
tror nu de fleste der investerer med større porteføljer altid ligger i 42% og ved gevinst så betaler 22% selskabsskat og oven i det 42% for at få penge ud som udbytte-  let 56% eller topskat af det hele, hvor det i privat regi ville være max 42% og vel aldrig de 56% = svarende til topskat - som man let får i et selskab - selskabsskat + 42% af langt det meste (for mange alt)

Jeg er enig hvis midlerne kommer fra selskabets overskud - men fastholder, at hvis det er private midler man vil skyde ind i selskab, betaler det sig oftest ikke - heller ikke ved portefølje over 1 mio - derimod kan der være klare fordele ved gearing og tilsvarende - specielt hvor tabet jo max kan blive anpartskapitalen, hvis ikke der kommer krav om personlig hæftelse hvis aps gearer - hvad der oftest gør. Om det giver stor mening som regulær day traider med store porteføljer har jeg ikke gennemtænkt, men det er vel muligt.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)