Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgs- og Leveringsbetingelser

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
 
Findes der en "standard" for Salgs- og Leveringsbetingelser i forbindelse med konsulentydelser indenfor IT branchen, som man evt. kan bygge videre på ?
 
pft

 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja ved alle dine konkurrenter, så bare nak hvad du finder relervant og send den så forbi af advokat og betal for den time det koster.
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Evt se her:

http://startguiden.virk.dk/VirkPortal/site/Startguiden/Vaerktoej/Kontrakter/LevenrandoerOgForhandlerkontrakter.aspx

I bunden er der et godt eksempel på S&L betingelser
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg kigger lige på det ... Tak for det.
 
/John
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes aldrig en standard for noget som helst.

 
At nakke fra dine konkurrenter ender altid med et dårligt usammenhængende resultat. Gør i stedet således:
 
Print og læs vilkårene fra en række konkurrenter grundigt. Læs herefter vilkår fra andre virksomheder, der kunne minde om din - andre med tjenesteydelser.
 
Overvej atter hvilke emner deres vilkår egentlig omfatter, opstil en disposition og skriv med dine egne ord, hvad du forestiller dig dine vilkår skal omfatte. Der er ingen hurtige løsninger.
 
Overvej og du handler B2B eller B2C, hvis den første kan du skærpe vilkårene, hvis begge eller den anden skal du differentiere. Skrappe ansvarsbegrænsninger kan næppe gøres gældende overfor forbrugere, medens en anden erhvervsdrivende forudsættes at læse dine vilkår.
 
Når du har gennemført dette arbejde, er du klar til og klædt på til at rette henvendelse til en advokat, med forespørgsel om pris for at gennemarbejde dine vilkår. Alt forarbejde mindre end dette spilder enten din rådgivers tid (læs medfører mere tidsforbrug) eller stgiller ham i den situation, at han med udkast må gætte sig frem til hvad du mon ønsker skal gælde.
 
Husk også på hvorledes du får vilkårene over disken. Det hjælper intet at have dem stående på en hjemmeside, eller blot henvise til dem i en faktura eller for den sags skyld ordrebekræft. Det er en udbredt misforståelse bla. 90% af alle erhvervdrivende. For at dine vilkår skal blive en del af aftalegrundlaget mellem dig og dine kunder skal vilkårene vedtages "ind i aftalen". Med andre ord skal de på bordet allerede ved indgåelsen af en ordre...
 
Har du fået en ordre, hvorefter du fremsende ordrebekræft med vilkår, er de kun 100% sikkert en del af aftalegrundlaget, hvis Køber bekræfter dette...
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)