Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan man få en "simpel" erhvervskonto ?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 11. Dec 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil nok anbefale dig at forsøge i den bank, hvor du i forvejen er privatkunde.

Jeg har cirka samme behov for dig og fik erhvervskonto + visa kort for 100 kr. per måned. 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mange ser en bank som en halvoffentlig institution, men det er en "privat" forretning, der skal køre rundt.

Jeg kan godt forstå, at banker vil have alle kundens konti for at lave en erhvervskonto (gratis eller billigt). På den måde har man hånd i hanke med kundens samlede økonomi.

Vi var heldige at kunne få lov til at oprette en separat "privat" konto i vores eksisterende pengeinstitut. Både fordi de kendte os gennem mange år, troede på ideen OG fordi vi fremlagde hhv. forretningsplan og likviditetsbudget. Men selv om jeg nævnte min banks navn for dig, ville de jo ikke have samme forhold til dig, som de havde til os.

Så mit svar vil være, prøv først med din egen bank, der jo kender dig og lyt til deres argumenter for at sige nej. Arbejd med de punkter, de peger på - og prøv igen.

Tilmeldt 28. Dec 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Så mit svar vil være, prøv først med din egen bank, der jo kender dig og lyt til deres argumenter for at sige nej. Arbejd med de punkter, de peger på - og prøv igen.

Jeg bruger CoopBank og Basisbank men ingen af dem tilbyder erhvervs konti, så den mulighed er udelukket. Udover Lunar vil alle de andre jeg har snakket med også have snable ned i min privat konto. 
Når jeg så siger det er OK på betingelse at de også tager i mod mine opsparingskonti / vilkår jeg har hos Ikano bank, Norwegian Bank samt Santander bank ..
Så klapper de sjovt nok i som overmætte østers Wink
Som sagt .. Jeg har blot brug for en simpel erhvervskonto til 20-60 årlige posteringer og meget gerne et tilhørende visa/dankort
I bund og grund et meget simpelt bankprodukt, som desværre gøres meget komplekst i praksis hos de etableret banker jeg har haft fat i.
Tilmeldt 28. Dec 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

SBmarketing:

Vil nok anbefale dig at forsøge i den bank, hvor du i forvejen er privatkunde.

Jeg har cirka samme behov for dig og fik erhvervskonto + visa kort for 100 kr. per måned. 

Bruger CoopBank og Basis Bank .. de har ikke erhvervskonti, men mange andre fordele fremfor de andre ;-) 
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperHW:

Jeg bruger CoopBank og Basisbank men ingen af dem tilbyder erhvervs konti, så den mulighed er udelukket. Udover Lunar vil alle de andre jeg har snakket med også have snable ned i min privat konto. 
Når jeg så siger det er OK på betingelse at de også tager i mod mine opsparingskonti / vilkår jeg har hos Ikano bank, Norwegian Bank samt Santander bank ..
Så klapper de sjovt nok i som overmætte østers Wink

du forstærker jo blot indtrykket af at du vil slås og ikke finde en bank - Norwegian og Santander er jo banker helt specielle med renter når vi taler opsparingskonti med lille plus rente (norwegian fordi de faktisk stadigt har det i Norge som jeg husker - og santander kører via Svenske SE banken men har jo helt andre renter i Spanien hvis penge krydses og hvor pengene skal bindes i en periode i begge) - og Ikano som vel i hovedsag finansierer meget dyre udlån med de penge de kan få ind til en vis bindingstid og i øvrigt har lukket for nye indlån - 

Det vil jo ingen danske banker overtage da de ALLE skal af med rente til nationalbanken hvis de skal overtage de opsparingskonti . Hvorfor lader du dog ikke dem stå hvor de står - det har du været glad for hele tiden. Vil du have plusrente i en dansk bank hvor dansk rente i nationalbanken for dem alle ER negativ (samme i mange andre EU lande) så kan du tegne dollarkonto i dansk bank - så får du lille plus men du mangler totalt at forstå rentemiljø i Danmark er negativt modsat de banker du nævner - 

Mange andre - bla.a. Nordea du har været i kontakt med, har stort indlånsoverskud, og betaler derfor formuer i rente til nationalbanken for indeståender

Banker er forretninger på godt og ondt - Der er over 70 og mon ikke nogen ville sige ja til dig hvis det gav sund økonomisk fornuft.

Lunar har du checket på trustpilot men de ER en mulighed for dig - dog ikke med tilhørende visadankort og de tager med sikkerhed heller ikke opsparingskonti i udenlandske baserede banker og giver samme lille + rente.

Du stiller vilkår op for danske banker som ingen dansk bank med fornuft vil tage det ind med - og har vel snart brændt dine broer og dermed ødelagt dine egne muligheder. Det er ikke muligt at have ondt af dig.

Personligt synes jeg alle banker skulle stille op med samme mulighed som Lunar op - mod 2000 kr om året - EN top op konto - top op debetkort + forbud mod autobetaling og, - for at lette hvidvaskkontrol, krav om kun en personlig ejer med dansk statsborgerskab og ikke holding - da det er risikofrit og temmeligt lige til at gå til. og alle kunne få CVR Nemkonto - men jeg synes slet ikke produktet er godt, for alm erhverv - blot giver det i det mindste den lovpligtige CVR nemkonto og udvikler ting sig pænt, kunne banken jo udvide med andre services, til de kunder der viste sig gode.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil støtte lidt op om John her.

Jeg var i en MEGET sammenlignelig situation som dig for 9 måneder siden. Jeg havde været gennem hele møllen med at undersøge markedet, og endte så med at Nordea til sidst krævede at jeg flyttede mine private konti over til dem.

Ligesom du har gjort,så skrev jeg en anmeldelse på Trustpilot. Jeg skal love for at det gjorde en forskel. Der gik en uge eller to, så var mine 3 erhvervskonti på plads, inklusiv kreditvurdering og VISA/Mastercard.

I al beskedenhed, tror jeg at min anmeldelse signalerede at jeg var en kunde de gerne ville have i Nordea. Der var flere af dem jeg talte med hos Nordea efterfølgende, som satte pris på den saglige anmeldelse jeg have lavet på Trustpilot.

Du kan læse den her: https://dk.trustpilot.com/reviews/5c4f2ad797afa10bf073735c

Måske det samme sker når de læser din ameldelse.
Hvis det ikke er tilfældet, så  overvej om det er skrivestilen som gør en forskel.

Hvad ville du selv ville gøre hvis du var Nordea og læste din anmeldelse?
Jeg ville selv tænke: "Vi skal undskylde besværet, men det er ikke en kunde vi har behov for at have i banken. Han er inde på Trustpilot igen så snart netbanken er nede i 30 sekunder".

Jeg krydser fingre...

Tilmeldt 28. Dec 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

John

Jeg forstå udemærket rentemiljøet i danmark .. det burde du da kunne læse ud af at jeg jo allerede bruger de bedste indlånsrentemuligheder.

Basisbank er så vidt jeg ved dansk og tilbyder "fine" indlånsrente 0.4 - 0.7 % i nominel rente, så jeg håber at de selv får lånt dem ud, på trods af en mindre rentemarginal, fremfor "parkering" i nationalbanken.


Men lad nu det ligge .. Det drejer sig om at få oprettet en simpel erhvervskonto på ok vilkår.

Tilmeldt 28. Dec 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Fredtoft:

Måske det samme sker når de læser din ameldelse.

Nordea er på banen igen. Fik bekræftet at det var en "medarbejderfejl" at kræve overflytning af privatdelen.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har så få posteringer årligt, hvorfor så ønske visa/dankort? 

Er selv kunde hos LUNAR Business, og er super tilfreds med deres service!. Nej, de har ikke visa/dankort, men jeg har heller ikke behovet i min virksomhed, og sker det, betaler jeg blot privat og bogfører det.

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvor er det fantastisk at et firma som Lunar er kommet - jeg selv er kunde i BankNordik (det gamle Amagerbanken) og de tilbyder ikke erhvervskonto, så var lidt på herrens mark da skulle have en erhvervskonto for nogle får siden, men fik så en i Jyske Bank, men den er dyr. - men dengang ver der ikke andre muligheder. 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)