Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovlig smuthuller for erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Nu hvor jeg har set alle mine muligheder igennem angående at skaffe en nemkonto til min cvr så ser situationen skidt ud.
Det er simpelthen ikke muligt for en udlænding+rki at få en erhvervskonto eller koble virksomheden nemkontoen til det private I danmark. (enkeltmandsvirksomhed)
Eneste alternative var e-residency og åbne I estland men det er nu heller ikke muligt da min pas er udløbet for 2 måneder siden (har lige bestået dansk prøven og derfor ikke fornyet)

Så, nu er jeg på udkig efter nogle 'lovlige' måder at undgå en total lukning af min virksomhed.

1. Lukke virksomheden og overdrage det til min bror som ikke er I rki. Han vil så kunne åbne det i hans navn og være ejer. Jeg vil så bare være en medarbejder.

2. Lad virksomheden være aktive og arbejde videre men ikke trække nogle penge ud indtil næste år hvor jeg sikkert har fået min dansk pas hvilket vil give mig adgang til lunars way og en erhvervskonto. Spørgsmålet er så- må man det? Havde en virksomhed du arbejder I som får penge som jeg ikke trækker ud (de er I Patreons hjemmeside)? Og så betale skat når erhvervskontoen så er åbnet (ca. 300-600k dkk)

Eller et helt tredje alternative?

Håber der nogle kloge hoveder der kender nogle smarte tricks.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1 ja  -men kan give skat ved overdragelse

2 nej - du skal have nemKonto i alle fald hvis du er momsreg - og konto har intet med skat at gøre i øvrigt-  den har alene med overskud og ikke med bank at gøre - skat betales i optjeningsår af overskud uanset hvad

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Oct 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 06:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. 

Angående 2. 
Gælder det også hvis jeg lukker virksomheden? Må der stadig ikke arbejdes? 
Pengene kan ikke anvendes da de er 'låst' i patreon. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Estrofe:

Tak for svaret. 

Angående 2. 
Gælder det også hvis jeg lukker virksomheden? Må der stadig ikke arbejdes? 
Pengene kan ikke anvendes da de er 'låst' i patreon. 

kender ikke patreon men med den omsætning du taler om, skal du jo være momsregistreret ellers får du jo helt andre problemer så lukke giver ikke mening for mig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Oct 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret og at du tager tid for at hjælpe. 
Desværre ser det ud til at jeg bliver nødt til at droppe iværksætterdrømmen. 
Hvilket er en skam for en virksomhed der kun er I overskud og ikke kan komme i minus...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

kan se lidt sådan ud - indtil du får dansk statsborgerskab og kan bruge Lunarway trods RKI eller får en bank med i det land du har statsborgerskab - eller du får hakket din RKI gæld af. Alternativt må du lade en anden drive virksomheden og så selv får dine penge som alm ansat - det er jo også muligt og hverken dyrere eller billigere i skat, blot skal du jo finde en god ven eller familie der har interesse i det og vil stå med det ansvar fuldt ud - for lidt af pengene.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Oct 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det positive er at jeg lige har bestået prøven (født I landet så var ikke særlig vanskelig) så nu handler det bare om at vente et års tid til at få passet. Problemet er så at virksomhedens vækst vil falde til jorden da det er service baseret. (abonnementer) hvilket vil sige ingen arbejde er lig med fald I nuværende abonnementer. 

Det der stopper mig med at spørge venner/familie er at jeg frygter at de vil ende med at skulle betale topskat da de allerede er I arbejdet. Og kan forstille mig indkomsten ved dette arbejde vil påvirke deres nuværende skat situation. (medmindre at to arbejder beskattes hver for sig og ikke bliver topskatten)

Sidste løsningen vil nok være at lave en fantastisk forretningsplan og sende til alle banker i danmark. Virksomheden kan aldrig komme I underskud (ingen omkostninger) selv i en konkurssituation vil der ikke forekomme gæld. Det hele forgår via computeren og alt er 'gratis' i den forstand jeg allerede har det jeg skal have. (computerspil)
Så fra bankens side er der ingen riskio og kun en plus kunde. 
Til og med hvis de kan lave en bank konto a la lunar way hvilket yderligere mindsker deres risiko. 
Frygten er så at de ikke engang vil overveje at læse forretningsplanen pga rki'en. 

Betale rki'en er en paradoks. Virksomhedens økonomi gør at jeg kan komme ud af rki på 1-1.5 år. 
Rki gør så til gengæld at jeg ikke kan få virksomhedens økonomi...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Estrofe:
Det der stopper mig med at spørge venner/familie er at jeg frygter at de vil ende med at skulle betale topskat da de allerede er I arbejdet. Og kan forstille mig indkomsten ved dette arbejde vil påvirke deres nuværende skat situation. (medmindre at to arbejder beskattes hver for sig og ikke bliver topskatten)
det har du ret i - de får dog ikke topskat hvis de bruger overskud til at lønne dig - da de jo så ikke har overskud

Estrofe:
Sidste løsningen vil nok være at lave en fantastisk forretningsplan og sende til alle banker i danmark. Virksomheden kan aldrig komme I underskud (ingen omkostninger) selv i en konkurssituation vil der ikke forekomme gæld. Det hele forgår via computeren og alt er 'gratis' i den forstand jeg allerede har det jeg skal have. (computerspil)
ja - og så få personlig samtale for at komme forbi RKI med en top op konto/top op kort

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)