Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale skat af omsætning under 50.000,- ved PMV??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Har for nyligt oprettet et PMV med henblik på bilpolering. 

Jeg skal ikke sælge nogle fysiske produkter, men udelukkende skabe en omsætning via ydelser inden for bilpleje/polering. 

Jeg kommer ikke til at komme op i nærheden af de 50.000,-, men kan du ikke helt finde ud af hvordan jeg skal forholde mig omkring hvad jeg skal oplyse til SKAT og hvad jeg ikke skal..... 

Jeg har valgt a t bruge regnskabsprogrammet Dinero til at holde styr på mine fakturaer mm (synes det er nemt, simpelt og ikke mindst gratis). 

Jeg har dog ikke ret meget styr på hvad der skal opgives til SKAT og hvor det skal opgives så håber i kan  forklare mig det så simpelt som muligt :-) 

Det jeg gerne vil vide er om jeg skal opgive noget til SKAT

når jeg ved jeg ikke overskrider grænsen på de 50.000kr  i mit PMV. Hvis jeg skal opgive noget, hvor skal jeg så gøre det, og er det hele min omsætning jeg skal opgive? 

Håber lidt på at i vil hjælpe mig loidt så jeg kan få bare lidt styr på det fremadrettet. 

M.v.h 

Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du angiver dit overskud = indtægter minus fradragsberettigede udgifter som du finder i Dinero til skat - i forskud rubrik 210 og siden i årsopgørelse udvidet - rubrik 111

Din omsætning skal du ikke angive - blot nogle enkle andre oplysninger - men altså dit - overskud

Læs om udvidet selvangivelse http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html 


Overvej letlæst bog om PMV og enkeltmands (og I/S) som e-bog eller paperback for små penge - se indholdsfortegnelse her https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Oct 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
De 50.000 i omsætning er en grænse for, hvornår du skal momsregistreres. Hvis du omsætter for mindre en 50k skal du stadig indberette overskud som normalt (blot ikke indberette moms).

Jeg driver til daglig Tjekrevisor.dk, hvor du kan finde det bedste gratis regnskabsprogram til små virksomheder.

Tilmeldt 17. Sep 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Så hvis jeg nu eksempelvis har købt nogle produkter til mit poleringsfirma hvordan men jeg så vide om de er fradragsberettigede og i så fald hvordan skal jeg trække dem fra min omsætning? Eksempel: jeg har omsat for 20.000kr og indkøbt produkter for 1500kr. Skal jeg så bare trække de 1500 kr fra de 20.000 kr og så skrive det på min forskudsopgørelse?
Er ret nervøs for at gøre det forkert!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt du slet ikke bruger privat og som er udgift alene for at få indtægten er fradrag. Brug regnskabsprogram f.eks www.dinero.dk og ja til at det så ville være 18.500 kr på forskud i rubrik 210

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En huskeregel du kan bruge er: 

Omkostninger der direkte er brugt til at opnå din omsætning er fradragsberettiget (direkte omkostninger). 

Altså en omkostning som din omsætning ikke kan opnås uden. 

Derudover er der også andre fradragsberettigede omkostninger, dem kan man let finde definitionen af på SKAT's hjemmeside :) 

Tilmeldt 17. Sep 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres inputs. ☺

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)