Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SSL certifikat til hjemmesider…

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et par webshops som jeg skal have lavet https:// eller SSL Certifikat på.

Men jeg kan godt bruge noget info eller erfaring til at få lidt overblik.

  

1)

Er det forstået sådan et det er noget ligesom et domain man skal betale årligt for?

  

2)

Jeg kan bestille det via mit webhotel/udbyder men i 4 versioner:

SSL – DV-Certifikat (1 år) – 50 EURO

SSL – DV-Certifikat (2 år) – 87,5 EURO

SSL wildcard DV-Certifikat (1 år) – 112,5 EURO

SSL wildcard DV-Certifikat (2 år) – 225 EURO

 

Hvad skal jeg vælge eller skal jeg bestille dem direkte hos en anden udbyder og importere dem til mit webhotel?

Da det er webshops jeg har så skal jeg jo have det, selv om det er langt fra mio. omsætning men nærmere 100-200.000 kr.

 

3)

Når jeg skal bruge det til 4-6 hjemmesider og hvis også jeg skal bruge til nogle subdomains så bliver det en del.

Så findes der nogle billigere alternativer eller pakkeløsninger som opfylder de behov jeg har og kan det det skal kunne?

/Magnus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Giver din udbyder ikke gratis SSL Certifikater med i din hosting? Det giver jeg da alle mine kunder på mit hosting.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 5. Sep 19
Indlæg ialt: 40
Fra  Egus Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Magnus,

Ud fra priser og certifikater tilbudt, lyder det som om at du bruger UnoEuro som webhotel.

De har faktisk også en gratis mulighed, hvor man kan bruge et Let's Encrypt DV-certifikat. Let's Encrypt er en nonprofit der ønsker større generel sikkerhed på nettet, og tilbyder derfor SSL certifikat gratis.

Hvis du er i UnoEuro's kontrolpanel skal du først trykke på 'Website' i venstre side, og så finde 'HTTPS beskyttelse' knappen i bunden, vælge Let's Encrypt-DV certifikatet og så trykke 'Sæt'.

Du vil herefter også selv skulle lave en smule opsætning på hjemmesiden, for at din side nu benytter HTTPS. Hvilket CMS bruger du til dine webshops?

Mvh

Emil Gustavsen
Adm. direktør hos Egus
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er hos UnoEuro jeg har mine websites.

Så vil jeg helt sikkert bruge den gratis løsning.

Bruger ikke et CMS jeg har selv kodet hele skidtet fra bunden.

/Magnus

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 5. Sep 19
Indlæg ialt: 40
Fra  Egus Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Indy:

Bruger ikke et CMS jeg har selv kodet hele skidtet fra bunden.




Helt i orden. Så regner jeg med at du selv klarer resten herfra.

Ellers skriver du bare hvis du har flere spørgsmål.

Mvh

Emil
Adm. direktør hos Egus
Tilmeldt 13. Oct 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan godt være, at det ikke er aktuelt for netop dig, men til andre som læser dette indlæg: vær opmærksom på, at du kan få gratis SSL-certifikat, hvis du bruger unoeuro.

/ Marc

Jeg driver til daglig Tjekrevisor.dk, hvor du kan finde det bedste gratis regnskabsprogram til små virksomheder.

Fra Arden
Tilmeldt 16. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Nulallergi.dk Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Er der en grund til du ikke har valgt en gratis løsning som eks. Let's encrypt? Du kan scripte dig ud af fornyelsen hver 6. måned.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 5. Sep 19
Indlæg ialt: 40
Fra  Egus Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jacob,

Tråden er 15 dage gammel, og hvis du havde læst svarene, så kan du jo se at han faktisk har valgt at benytte sig af netop Let's Encrypt gennem UnoEuro. Men du forsøger måske bare at få lavet 25 hurtige posts så du kan benytte dig af din signatur til reklame? :)

Mvh

Emil
Adm. direktør hos Egus
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil Gustavsen:
Men du forsøger måske bare at få lavet 25 hurtige posts så du kan benytte dig af din signatur til reklame?

Hans tidligere post var i 2013 - så 25 hurtige posts vil jeg ikke lige sige han gør.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 5. Sep 19
Indlæg ialt: 40
Fra  Egus Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Niels,

Haha, det har du ret i. Det gik nok bare lidt hurtigt med hans seneste svar. Ligesom jeg var lidt for hurtig i min antagelse.

Jeg synes i øvrigt ikke der er noget some helst galt med at lave 50 posts på en dag. Så længe de tilføjer værdi.

God dag og weekend til jer begge.

Mvh

Emil
Adm. direktør hos Egus
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)