Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skærpede krav til dokumentation for momsfrit EU-varesalg

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tak for dit link.

Jeg synes der tales med 2 tunger i teksten.

Det ene sted, skal der dokumenteres i begge ender af kroppen og til slut:

"Leverancen kan dog fritages, hvis leverandøren behørigt kan begrunde undladelsen til at indsende korrekt liste"

Og hvad så med de kunder, der er i DK, hvor der ikke skal opkræves moms?

Nå, men det kommer måske i et andet direktiv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

"Leverancen kan dog fritages, hvis leverandøren behørigt kan begrunde undladelsen til at indsende korrekt liste"

Og hvad så med de kunder, der er i DK, hvor der ikke skal opkræves moms?

den del er ikke forklaret da det er forventning til NY lov som der står - men enig i det er skidt forklaret  - Det omhandler givet stadigt kun EU reverse charge og ikke krav om lister eller andet for DK kunder med eller uden moms er jeg ret sikker på - her vil der næppe opstå krav om kontrol af alle inden for samme land og en momsfritaget dansk kan jo af gode grunde ikke fremsende sit momsnummer -som der står

Pr. 1. januar 2020 foreslås indsat i momsloven, at det er en betingelse for momsfritagelse, at kunden har oplyst sit momsnummer til sælger

Det vil jo aldrig kunne omfatte en dansk momsfritaget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tak for dit svar.

Cookie - John Hannover:
Det omhandler givet stadigt kun EU reverse charge og ikke krav om lister eller andet for DK kunder med eller uden moms er jeg ret sikker på - her vil der næppe opstå krav om kontrol af alle inden for samme land og en momsfritaget dansk kan jo af gode grunde ikke fremsende sit momsnummer -som der står

Den er jeg helt med på, men det er jo anført med fragt, transport mv, 3. person. Jeg har en kunde i Handewitt, der får varer 3 - 4 gange om året. Jeg har selv leveret disse, når det har været klar. Og så har jeg fået næste ordre med hjem, efter opmåling osv. Det lader så til, at det ikke mere er "tilladt", det skal være speditør, som jeg forstår oplægget.

Pr. 1. januar 2020 foreslås indsat i momsloven, at det er en betingelse for momsfritagelse, at kunden har oplyst sit momsnummer til sælger.

Denne kunde er ligeledes momsfritaget, da de ikke har CVR. NR. Dette gælder over hele EU- at kunden er fritaget for moms. Herunder også Danmark.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man nu sender med UPS, GLS, TNT, DHL, Fedex eller lignende, og man har en konto hos disse, så laves der jo ikke noget fragtbrev ud over den label, som påsættes forsendelsen.

Transportdokumenter, som der mindst skal være ét af, skal være:

  • Underskrevet CMR fragtbrev
  • Ledsagedokument
  • Et konnossement
  • Et luftfragtbrev, eller en faktura fra transportøren af varerne.

Så hvordan overholder man punkt 1? Alt foregår jo elektronisk.

Nogen der har et bud på det?

Eller er et underskrevet fragtbrev også bare en kvittering for modtagelsen i modtager landet? Altså en digital kvittering?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

får du ikke en faktura fra transportøren af varen i alle fald som sidste punkt hvor forsendelse på en eller anden led fremgår - også netop ved elektronisk behandling af alt?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

får du ikke en faktura fra transportøren af varen i alle fald som sidste punkt hvor forsendelse på en eller anden led fremgår - også netop ved elektronisk behandling af alt?

Jo det får jeg selvfølgelig. Men der står, at man bare skal have to af disse punkter, med mindre man lever op til nogle endnu mere besværlige punkter.

Og ved fragt via disse firmaer, så kan man kun leve op til den sidste, evt den første, hvis man sidder og tager printscreens fra fragtfirmaet, efter forsendelsen er afleveret. Men det er satme meget dobbelt arbejde, så det håber jeg inderligt ikke, at man skal til?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Cookie - John Hannover:

får du ikke en faktura fra transportøren af varen i alle fald som sidste punkt hvor forsendelse på en eller anden led fremgår - også netop ved elektronisk behandling af alt?

Jo det får jeg selvfølgelig. Men der står, at man bare skal have to af disse punkter, med mindre man lever op til nogle endnu mere besværlige punkter.

Og ved fragt via disse firmaer, så kan man kun leve op til den sidste, evt den første, hvis man sidder og tager printscreens fra fragtfirmaet, efter forsendelsen er afleveret. Men det er satme meget dobbelt arbejde, så det håber jeg inderligt ikke, at man skal til?

jeg ved det ikke - men ET er jo nok hvis du derudover har ET af:

  • Forsikringspolice for varernes forsendelse eller transport eller et bilag fra bank for betalingen af forsendelsen.
  • Du vil også kunne bruge et dokument, der er udstedt af en offentlig myndighed, f.eks en offentlig notar, som bekræfter varernes ankomst i til EU landet.
  • En kvittering, der er udstedt af en oplagshaver i EU landet som bekræfter, at varerne er oplagret i EU landet

Mon ikke du har bilag for betaling af forsendelsen som du let kan finde frem i påkommende tilfælde?

Men ja - afhængig af hvordan det administreres, kan det da være arbejde - helt enig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

jeg ved det ikke - men ET er jo nok hvis du derudover har ET af:

  • Forsikringspolice for varernes forsendelse eller transport eller et bilag fra bank for betalingen af forsendelsen.
  • Du vil også kunne bruge et dokument, der er udstedt af en offentlig myndighed, f.eks en offentlig notar, som bekræfter varernes ankomst i til EU landet.
  • En kvittering, der er udstedt af en oplagshaver i EU landet som bekræfter, at varerne er oplagret i EU landet

Mon ikke du har bilag for betaling af forsendelsen som du let kan finde frem i påkommende tilfælde?

Men ja - afhængig af hvordan det administreres, kan det da være arbejde - helt enig

vh John Hannover

Nu bruger jeg meget UPS, og der er forsikringen inkl i den pris, som står på fakturaen. Så der er ingen ekstra police.

Hvilken myndighed kan dokumentere, at et firma modtager en pakke? Og en notar koster jo hurtigt 500-1.000 kr, måske mere, pr gang. Så med f.eks 30-50 forsendelser om mdr, er det en ekstra omkostning på 50.000 kr om mdr :/

Jeg håber at en faktura fra fragtfirmaet, et bankbilag der dokumentere betalingen, og så almindelig sund fornuft er nok dokumentation, ellers tager det jo totalt overhånd i forhold til ekstra arbejde og omkostninger...

Der må seriøst være et stort problem med snyd med handel over grænserne, siden de vil have så skrappe regler.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Jeg håber at en faktura fra fragtfirmaet, et bankbilag der dokumentere betalingen, og så almindelig sund fornuft er nok dokumentation, ellers tager det jo totalt overhånd i forhold til ekstra arbejde og omkostninger
  det er også det jeg læser faktisk?

Transportdokumenter, som der mindst skal være ét af, skal være:
  • Underskrevet, CMR som er standarden. fragtbrev
  • Ledsagedokument
  • Et konnossement/ Bill of lading - dokument
  • Et luftfragtbrev, eller en faktura fra transportøren af varerne.
 
De øvrige dokumenter, som der mindst skal være et af, hvis ikke der er to transportdokumenter fra to uafhængige parter, skal så være mindst et af disse:
  • Forsikringspolice for varernes forsendelse eller transport eller et bilag fra bank for betalingen af forsendelsen.
  • Du vil også kunne bruge et dokument, der er udstedt af en offentlig myndighed, f.eks en offentlig notar, som bekræfter varernes ankomst i til EU landet.
  • En kvittering, der er udstedt af en oplagshaver i EU landet som bekræfter, at varerne er oplagret i EU landet.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)