Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at starte eget tøj-brand - Hjælp til start!

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Fra solrød
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt korrekt John.

Firmaet blev kørt uden webshop det første år, og først de sidste 6 mdr. begyndt at tage fart. Hvis man tjekker igen om nogle mdr. vil man kunne se min datter med 50 % af firmaet:)

Ravn-: spøjst at du sådan har trang til at linke til mine regnskaber, og så et fra 1/7-2017 til 30/6-2018, som må siges ikke at være særligt relevant.

Hvis du tjekker lidt videre i cvr numrene så kan du se der ikke er problemer med at tjene penge, og det vil der heller ikke blive her.

Da du betvivler oprigtigheden i mit opslag har jeg tilladt mig at sende dig en pb med et screenshot fra webshoppens omsætning i september.

Hvis du betvivler andet, så står jeg gerne til rådighed med mere dokumentation.

Vh

Jimmy Laybourn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy L:

Det er helt korrekt John.

Firmaet blev kørt uden webshop det første år, og først de sidste 6 mdr. begyndt at tage fart. Hvis man tjekker igen om nogle mdr. vil man kunne se min datter med 50 % af firmaet:)

Vh

Jimmy Laybourn

Du skal jo ikke dokumentere noget, men når stolt far fortæller at datter for 2 år siden som 17 årig startede noget med oms 12 mio og du så ikke fra start har sikret hun var ejer, som hun helt uden problem kunne være som 17 årig - og tilmed nu siger, at checket vi om nogle måneder, vil vi se hun ejer 50% af det HUN startede for 2 år siden, og vel har drevet, hvis det skal give mening - er ikke ret venligt af dig. Han HUN som 17 årig starter noget skal hun eje 100% lige fra start, og var det min datter, så blev hun omg 100% ejer af det hun , via Instagram og andet helt selv har skabt
Omvendt, hvis du har drevet det 50% eller mere, så forstår jeg du beholder 50% men så rykker det jo historien lidt.
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra solrød
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Syntes nu ikke det rykker, så meget i historien, men giver måske et meget reelt billede af hvad der sker når man starter med ingen penge, og så vækster meget voldsomt.

Virksomheden er startet i et af mine firmaer, og dette fordi vi hele tiden har set det som en lille geschaft der lige ville køre rundt, og ingen af os havde set dette scenarie komme, men mere som en mulighed hvor hun ville få god erfaring(hun var trods alt kun 16 da hun startede).

Da hun stadig studerer, så har hun naturligt måtte få hjælp til mange af opgaverne , og med den vækst og fremtidsplaner har det været naturligt at få en investor ind nu.

Det blev så mig, og jeg har taget de procenter, som jeg nu mener er fair for mine investeret penge, og min viden. også selvom hun er min datter:) 

Du har helt ret, at jeg ikke behøver at dokumenterer noget som helst, men at man ligefrem linker til gamle regnskaber for at betvivle ens påstand i en tråd, hvor en søger råd, er måske lige over min grænse.

Min kommentar var ment som motivation til en knægt, som sikkert vil starte op for 10-20000 kr ligesom min datter, og ikke ment som pral.

Jeg har kendskab til mange unge der starter op på den måde, og 99% af dem lukker ned igen. Meeennn de har fået rigtig god erfaring for meget få penge, hvilket jeg syntes man glemmer lidt i ligningen når man skriver at sådan et projekt er dømt til at gå galt med det samme. 

Vh

Jimmy Laybourn

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy,

Det er godt gået af dig og din datter. Vil du løfte sløret for hvordan i har opnået så voldsom vækst? Er det kun gennem webshop?

Vh

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra solrød
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pasmina

Det er igennem Instagram at væksten er sket, og så har hun ramt et par items som er gået viralt, som  udgør ca. 80 % af omsætningen.

Vh

Jimmy Laybourn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimmy L:
men at man ligefrem linker til gamle regnskaber for at betvivle ens påstand i en tråd, hvor en søger råd, er måske lige over min grænse.

Ro på!

Jeg linkede til de nyeste regnskaber der er tilgængelige! og faktum var at du ikke tjente penge.

Hvorfor er det du er så ivrigt for at lokke unge naiv mennesker til noget der med all sandsynlighed er dødfødt, specielt når der ikke er andre versioner "Jeg synes selv jeg er meget kreativ anlagt" og den og den klassiske med at start ud med lidt T-shirts med tryk på.   Var der derimod en klar og tydelig vision, vil det naturligvis være en anden snak.

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Instagram er en stærk applikation. Jeg har lige været inde på din datters instagram profil (designby_si), hvor jeg bestemt kan se nogle ting som, så at sige, er gået viralt. Heriblandt nogle bukser, fingerringe samt tasker. En omsætning på 12 mio kr lyder fuldstændig vanvittigt, men har både set og prøvet ting på instagram som tager fart. Og det går RIGTIG stærkt. Din datter har formået at benytte instagram som et værktøj og det skal du være rigtig stolt af, da det på ingen måder er let. 

Det er også den vej, som jeg prøver at skubbe Max henimod, da det bestemt er en måde for ny indkommere, at få fastsat deres navn ude i blandt de unge mennesker, da det benytter sig af instagram rigtig meget.

Fra solrød
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

"Hvorfor er det du er så ivrigt for at lokke unge naiv mennesker til noget der med all sandsynlighed er dødfødt,"

Ravn Stop nu....

RAVN gode Hints

Hint 1 ) når unge snakker at starte deres eget BRAND op, så er det typisk ikke det nye Bestseller eller lignende  de tænker på, men simple små kollektioner af hoodies, sweatshirts, huer etc. som kan erhverves under 10 stk pr. style.

Hint 2) Man behøver ikke at investerer i både virksomhed med cvr eller webshop til at starte med, mange gange så tænker de salg på de sociale medier , hvilket koster 0 kr. at starte op.

Jeg er sikker på der sidder et ungt menneske med nogle drømme, og drømme som han kan få sat i søgen for 5-10000 kr. ved at producerer en lille antal Hodies, T-shirts osv. 

Det behøver man hverken at starte virksomhed, og ej heller webshop ergo kun en investering i et lille varelager, og så er du igang. Man kan så når man har fået lidt proof of concept hive den fornødne investering op af lommen, og omdanne sin lille start up til en virksomhed med hvad dertil høre, og i min datters tilfælde gik der ca. 8 mdr. før det kom en i virksomheds regi.

Efter min mening er han eller andre med samme tanker hverken naive eller dumme, men i begyndelsen af deres iværksætter liv, hvor det at kunne starte så billigt op som beskrevet er en no brainer, og bare den erfaring de opnår ved sådan en billig opstart er alle pengene værd, hvis de skulle gå tabt.

For mit eget vedkommende, så har jeg ikke en ydelse at sælge ham, og derfor er mit råd velment, og har intet at gøre med at ville lokke ham eller andre til noget som helst andet end at forfølge deres drømme, for en meget lille investering..

Man kan vende spørgsmålet om, og spørge dig Ravn hvad du for ud af at skyde Max Barness og mange andres unge drømme ned?

Hvad gemmer sig under profilen Ravn?

Et menneske med så meget erhvervs erfaring, så man kan tillade sig at skyde en ung mands spørgsmål til råd og vejledning fuldstændigt ned ?

I øvrigt så håber jeg at min pb med dokumentation omkring designbysi  gør at du ikke behøver lave mere detektivt arbejde, og ej heller behøver at linke til regnskaber, som intet har noget med virksomheden at gøre.

Max Barness, hvis du kan starte op for 5-10000 kr , altså hvad der svare til mindre end 5-6 gode byture, så GO FOR IT.

Hvis det koster mere, så hver sikker på at du kan undvære pengene ellers skal du naturlivis tænke dig rigtigt godt om.

Held og lykke

Vh

Jimmy Laybourn

 

 

Fra solrød
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Spot on Emil:)

Der er rigtigt mange af os gamle, som ikke fatter en fis af sociale medier, og hvad der KAN ske på de sociale medier når ting går viralt.

Jeg har selv været 18 mdr. om at tage det seriøst, men jeg må bare sige at det gør jeg i høj grad nu.

Det er så vigtigt at sige at jeg har set flere hundrede som ikke kommer bredt ud, men har også kendskab til + 10 som jeg umiddelbart mener har gjort det samme som Designbysi eller bedre.

Vh

Jimmy Laybourn

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jimmy L:

"Hvorfor er det du er så ivrigt for at lokke unge naiv mennesker til noget der med all sandsynlighed er dødfødt,"

Ravn Stop nu....

RAVN gode Hints

Hint 1 ) når unge snakker at starte deres eget BRAND op, så er det typisk ikke det nye Bestseller eller lignende  de tænker på, men simple små kollektioner af hoodies, sweatshirts, huer etc. som kan erhverves under 10 stk pr. style.

Hint 2) Man behøver ikke at investerer i både virksomhed med cvr eller webshop til at starte med, mange gange så tænker de salg på de sociale medier , hvilket koster 0 kr. at starte op.

Jeg er sikker på der sidder et ungt menneske med nogle drømme, og drømme som han kan få sat i søgen for 5-10000 kr. ved at producerer en lille antal Hodies, T-shirts osv. 

Det behøver man hverken at starte virksomhed, og ej heller webshop ergo kun en investering i et lille varelager, og så er du igang. Man kan så når man har fået lidt proof of concept hive den fornødne investering op af lommen, og omdanne sin lille start up til en virksomhed med hvad dertil høre, og i min datters tilfælde gik der ca. 8 mdr. før det kom en i virksomheds regi.

Efter min mening er han eller andre med samme tanker hverken naive eller dumme, men i begyndelsen af deres iværksætter liv, hvor det at kunne starte så billigt op som beskrevet er en no brainer, og bare den erfaring de opnår ved sådan en billig opstart er alle pengene værd, hvis de skulle gå tabt.

For mit eget vedkommende, så har jeg ikke en ydelse at sælge ham, og derfor er mit råd velment, og har intet at gøre med at ville lokke ham eller andre til noget som helst andet end at forfølge deres drømme, for en meget lille investering..

Man kan vende spørgsmålet om, og spørge dig Ravn hvad du for ud af at skyde Max Barness og mange andres unge drømme ned?

Hvad gemmer sig under profilen Ravn?

Et menneske med så meget erhvervs erfaring, så man kan tillade sig at skyde en ung mands spørgsmål til råd og vejledning fuldstændigt ned ?

I øvrigt så håber jeg at min pb med dokumentation omkring designbysi  gør at du ikke behøver lave mere detektivt arbejde, og ej heller behøver at linke til regnskaber, som intet har noget med virksomheden at gøre.

Max Barness, hvis du kan starte op for 5-10000 kr , altså hvad der svare til mindre end 5-6 gode byture, så GO FOR IT.

Hvis det koster mere, så hver sikker på at du kan undvære pengene ellers skal du naturlivis tænke dig rigtigt godt om.

Held og lykke

Vh

Jimmy Laybourn

 

 

Ravn er typen der ser begrænsninger overalt. Han skælder alt og alle ud herinde. Hans indlæg skal på ingen måde tages seriøst. 

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)