Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at starte eget tøj-brand - Hjælp til start!

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 5. Sep 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et vanvittigt svært projekt!

Men det KAN lade sig gøre.
Se f.eks. Shaping New Tomorrow.
3 nordjyske gymnasiedrenge, vil lave et par bukser, der både ser pæne ud og som også kan bruges til motion/fodbold.

35 mio. i årlig omsætning, i deres første butik i Aalborg. Herudover har de lige lavet butik i København, og har over 30 ansatte.
:)

De producerer på fabrikker i portugal og har lært sig selv design-delen.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias K:

Det er et vanvittigt svært projekt!

Men det KAN lade sig gøre.
Se f.eks. Shaping New Tomorrow.
3 nordjyske gymnasiedrenge, vil lave et par bukser, der både ser pæne ud og som også kan bruges til motion/fodbold.

35 mio. i årlig omsætning, i deres første butik i Aalborg. Herudover har de lige lavet butik i København, og har over 30 ansatte.
:)

De producerer på fabrikker i portugal og har lært sig selv design-delen.

Det er ligesom i sporten,man hører kun om dem som det lykkedes,om millioner af andre hvor det ikke lykkedes hører man ikke.

Fra solrød
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Max

Der er rigtig mange kloge hoveder her i denne tråd kan jeg se.

Lad mig sige med det samme, at tøj branchen er mega hård, meeeen det er muligt at få succes især på de sociale medier.

Min datter på 17 år startede www.designbysi.dk for 2 år siden på Instagram, og nu 2 år efter omsætter hun for +12 millioner om året, og det med et markedsførings budget på under 250 k om året.

Ingen tvivl om at hun måske er en ud af hundrede der har ramt plet, men hun startede op for næsten ingen penge, og hvis det var gået galt så overlevede hun nok det.

Spring ud i det, og start med et budget du kan tåle at tabe, og ja dine chancer er IKKE store, men de erfaringer du vil opnå ved at blive selvstændig er mange gange guld værd.

Vh

Jimmy Laybourn

Tilmeldt 28. Feb 18
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen max

Det er vigtigt at du laver kvalitetskontrol undervejs og får omkring 3-4 prøver af hver style til godkendelse og opmåling inden du sætter din produktion i gang.
Den tager minimum et 1/2 år at få lavet en kollektion.

Jeg har kontakt til små produktioner.

Det kræver arbejdstegning af hver design, måleskema og str skema.

Start med en lille kollektion og byg på, når du har fået fat i marked.
Hvis du har en designer i maven, så kan du ikke lade være.

Ja der er faldgruber, derfor er det godt at arbejde sammen med fagfolk fra start, som kender branchen og har kontakter.

Den først kollektion er oftest en inverstering. Læs evt her.

https://alstruppattern.com/2019/05/19/den-foerste-produktion-er-oftest-en-inverstering/

Jeg anbefaler absolut at gå efter drømmen, også selvom det kan være svært og mange vil sige nej. Dem er der altid som iværksætter.
Lyt til deres frygt og undgå fælder sammen med fagfolk.

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy L:

Hej Max

Der er rigtig mange kloge hoveder her i denne tråd kan jeg se.

Lad mig sige med det samme, at tøj branchen er mega hård, meeeen det er muligt at få succes især på de sociale medier.

Min datter på 17 år startede www.designbysi.dk for 2 år siden på Instagram, og nu 2 år efter omsætter hun for +12 millioner om året, og det med et markedsførings budget på under 250 k om året.

Ingen tvivl om at hun måske er en ud af hundrede der har ramt plet, men hun startede op for næsten ingen penge, og hvis det var gået galt så overlevede hun nok det.

Spring ud i det, og start med et budget du kan tåle at tabe, og ja dine chancer er IKKE store, men de erfaringer du vil opnå ved at blive selvstændig er mange gange guld værd.

Vh

Jimmy Laybourn

Held findes ikke. Din datter har introduceret et element af personlig handlekraft, forståelse og stamina som er nødvendigt for den specifikke branche. Virkelig flot indsats! Håber trådstarter ser dette og bliver inspireret efter at være blevet kimet ned. Intet er umuligt.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

“Efter at være blevet kimet ned”?? Er der mange telefonopkald?

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

M. S.:

“Efter at være blevet kimet ned”?? Er der mange telefonopkald?

Er ret sikker på du godt ved hvad der menes ;)

Ellers godt forsøgt..

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy L:
Min datter på 17 år startede www.designbysi.dk for 2 år siden på Instagram, og nu 2 år efter omsætter hun for +12 millioner om året, og det med et markedsførings budget på under 250 k om året.

Det lyder jo imponerende, men kan hun også tjene penge? 

Mange har det med at blive forblændet af en stor omsætning,  men det siger jo intet om hvor god en forretning der er tale om. kigger man mærmere på regnskabet kan man jo ikke sige at tallene er imponerende.   I øvrigt lidt sjovt at din datter starter et firma som hun er ejer /medejer af?

https://www.proff.dk/firma/designbysi-aps/solr%C3%B8d-strand/bekl%C3%A6dning-agentur-og-engros/GVPKPEI0CVH/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Jimmy L:
Min datter på 17 år startede www.designbysi.dk for 2 år siden på Instagram, og nu 2 år efter omsætter hun for +12 millioner om året, og det med et markedsførings budget på under 250 k om året.

Det lyder jo imponerende, men kan hun også tjene penge? 

Mange har det med at blive forblændet af en stor omsætning,  men det siger jo intet om hvor god en forretning der er tale om. kigger man mærmere på regnskabet kan man jo ikke sige at tallene er imponerende.   I øvrigt lidt sjovt at din datter starter et firma som hun er ejer /medejer af?

https://www.proff.dk/firma/designbysi-aps/solr%C3%B8d-strand/bekl%C3%A6dning-agentur-og-engros/GVPKPEI0CVH/

Du har jo ret Ravn i, at det ikke er datteren som ejer noget her - det er far Jimmy som er eneste og - reel ejer - via holding som også ejes af farmand Jimmy og du har også ret i, at der ikke tjenes penge hvilket, hvis der omsættes 12 mio per år er bekymrende trods alt- med en og svært at forstå med en bruttoavance på -283 sidste år og 67.000 i år - at omsætning er 12 mio - men so be it.

Omvendt er det jo ikke usædvanligt i en opbygningsfase - men det skal jo gerne komme snart

Jeg må sige jeg ikke forstår, hvis Jimmy ønsker det skal være datteren, at han ikke har fået hende som ejer for længe siden, og blot sig selv som direktør, det ville da være mit råd, hvis datteren skal være den der driver og ejer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ribe
Tilmeldt 20. Nov 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John
Tak for det seneste svar med en lille smule håb, og er slet ikke i tvivl om, at det ikke bliver en dans på roer.
Jeg synes selv jeg er meget kreativ anlagt og står i øjeblikket i en tøj butik som elev, så jeg omgåes mode og markedsføring på daglig basis :-)
Min plan med det hele er egentlig bare, at starte meget småt, måske få lavet nogle t-shirts, som jeg evt i starten bare kan sælge til min venner og omgangskreds. Men hvordan finder man en producent/leverandør og generelt bare det netværk man skal bruge for at så småt at komme igang. Og når man finder en, hvordan ved man så om det er legit og om det er den kvalitet man søger?

Håber besked er til at forstå og på forhånd tak :-)
Max

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)