Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jyske Bank hæver den negative rente på erhverv til 0.75% - hvad betaler I og er der også hos jer meldinger om nye stigninger?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Så bliver det igen dyrere at være bankkunde.

Jyske hæver den negative rente fra 0, 4 til 0,75 fra første krone.

Det er en høj og irriterende omkostning ved at have indeståender, men er der nogen banker der er mere attraktive for små erhvervsdrivende der har penge på kontoen?

Hvad betaler I i negativ rente hos jeres banker og er det fra første krone - eller hvor ligger knækket?

Mvh K CPh

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos Sydbank er de første 250.000 kr. gratis og derefter koster det. Jeg har heller ikke set at Nordea eller Danske Bank tager fra første kunde, MEEEN desværre ser det ud at når først en begynder så følger de andre hurtigt efter. De skal bare se hver der først spiller ud og må tage tæskene i medierne.

Det er surt at man endda skal betale for at have lidt driftkapital i banken.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Englev Christiansen:
Det er surt at man endda skal betale for at have lidt driftkapital i banken.
det er svært at undgå at banker må følge renteniveauet og de betaler jo lystigt til nationalbanken, også for vores private indestående - så de taber jo på det, så glæd dig i stedet over, at lavt renteniveau (negativt ligefrem) har andre fordele - for dit hus - andre lån, fremgang i erhverv fordi det er billigt at låne osv

Tror også det breder sig og det er ikke mærkeligt - det kan undgås en del steder ved at binde penge i 3 mdr - og ellers er der jo aktier og obligationer osv

Der var ikke mange der brokkede sig da udlånsrente i banker faldt fra 25 til omkring 6-7% ofte - og jeg betalte ca 20% for 45 år siden for sikret huslån som nu ligger på 1%  - det brokker ikke mange sig over

Indlånsrente skal jo - med mindre nogen har tabt hovedet - følge udlån OG nationalbankens indskudsbevisrente som er minus 0,75% = det betaler banker for overskudslikviditet - som mange af dem klart har 

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Konsulent Cph:

Så bliver det igen dyrere at være bankkunde.

Jyske hæver den negative rente fra 0, 4 til 0,75 fra første krone.

Det er en høj og irriterende omkostning ved at have indeståender, men er der nogen banker der er mere attraktive for små erhvervsdrivende der har penge på kontoen?

Hvad betaler I i negativ rente hos jeres banker og er det fra første krone - eller hvor ligger knækket?

Mvh K CPh

Jyske Bank synes bestemt at være ude med riven efter deres kunder. Denne forhøjelse er da et væsentligt mindre indgreb end at Jysk nu vil tvinge deres kunder til at have reviderede regnskaber uanset om firmaet har en egeninteresse i dette eller ej. 

Om det så er urimeligt at vi betaler denne tillægsdummebøde for at vi er så heldige at vores penge hedder Kroner og ikke Euro, og at vi kan se dronningens billede på hver en mønt, kan man så diskutere. Det er en syg situation med negative renter, og det er komisk hvor lidt det afspejler sig i mere attraktive låneprodukter. Det er bestemt ikke et særlig velfungerende marked.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jyske bank tvinger ikke ubetinget til revision.
For kendte kunder er der en individuel vurdering.

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

BroncofanDK:

Jyske Bank synes bestemt at være ude med riven efter deres kunder. Denne forhøjelse er da et væsentligt mindre indgreb end at Jysk nu vil tvinge deres kunder til at have reviderede regnskaber uanset om firmaet har en egeninteresse i dette eller ej. 

Så vidt jeg ved, så kræver Jyske Bank nu, at alle erhvervskunder har en revisor tilknyttet, som banken kan godkende, og hvor revisor afgiver en erklæring på regnskabet. Der er ikke et ubetinget krav om revision, assistance med regnskabsopstilling vil i mange tilfælde være nok, men det afhænger af engagementet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Med dem jeg kender er svaret nej. Det var Anders Dam der var ude med det  - dog ikke som indført med men som BARSLER med - men de har ikke implementeret det specielt voldsomt, og slet ikke til tidl. kunder. Nordea og DDB var hurtigt ude med, at de ikke ville følge trop, og det kan have droslet lidt ned for lysten, men de har fremhævet det som våben for at vise, de ville tage hvidvask superseriøst.

Det kom i kølvandet på alt for meget bøvl med IVS - selv om det jo i marts var på vej ud, og bruges sikkert som krav over for en del, men jeg kender i alle fald 3 ud af 3 som har fået Jyske inden for 30 dage - uden kravet. De var så også i stand til at aflevere en super god pakke med plan og budget og det hele, og vel ikke i risiko branche heller og ApS i sagens natur. (Skagens natur for nordjyder)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

I Ringkøbing Landbobank betaler jeg IKKE negative renter (endnu) og har ej heller gjort det selvom jeg til tider har haft ca. 0,75 - 1 mio i kontanter stående.

Tilmeldt 24. Jan 16
Indlæg ialt: 16
Fra  Skydt Consult ApS Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:
Så vidt jeg ved, så kræver Jyske Bank nu, at alle erhvervskunder har en revisor tilknyttet, som banken kan godkende, og hvor revisor afgiver en erklæring på regnskabet. Der er ikke et ubetinget krav om revision, assistance med regnskabsopstilling vil i mange tilfælde være nok, men det afhænger af engagementet.

Hvordan Jyske Bank i praksis vil pålægge deres kunder yderligere administrative og økonomiske byrder, ændrer ikke på at revisionsydelser er noget som en virksomhed der ikke lovmæssigt er tvunget til at have dette, skal købe udfra deres egne forretningsmæssige mål, ønsker og præmisser og ikke udfra Jyske Banks!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)