Hej Kirstine
Generelt skal du udvide dine tekster, så de fylder mere og er optimeret til de søgeord, du ønsker at blive fundet på. Jeg ved ikke, om du har foretaget en søgeordsanalyse, eller om du blot har brugt din intuition? Generelt bør du altid foretage en søgeordsanalyse, før du udarbejder indholdet på dit website.
Herudover er der nogle åbenlyse ting, du helt sikkert skal have styr på:
Udvid dit tekstindhold
Lad os tage udgangspunkt i din side omkring tekstforfatning (der fik du et link). Her har du skrevet 90 ord, hvilket slet ikke er nok, hvis du ønsker at blive fundet, når folk søger på tekstforfatning. En tommelfingerregel er, at du minimum skal skrive 300 ord, men det er slet ikke nok her.
Søg efter 'tekstforfatning' på Google, vælg de 3 øverste resultater og se, hvor mange ord de har skrevet – og generelt også, hvad de skriver.
Gør brug af dit søgeord
Du bruger kun dit primære søgeord én gang, og det er i overskriften. Sørg for at bruge det, når det falder naturligt i din tekst. Det giver en indikation til Google om, at det er 'tekstforfatning', din side handler om. Brug det i brødteksten, h1, h2, h3, h4 osv.
Billeder
Du har ingen billeder. Indsæt et billede på din underside og sørg for at bruge søgeordet i både filnavn, alt-tekst og title tag. Det giver mere værdi, hvis billedet er unikt. Find eksempelvis et gratis billede på Unsplash og beskær det, så vil det i Googles øjne være unikt. Du kan også indsætte noget tekst på det, hvis du vil være på den sikre side. Til det kan du eksempelvis bruge Photopea, som et en online version af Photoshop. Find det her.
Links
Igen bør du søge på 'tekstforfatning' og vælge de 3 øverste resultater. Se, hvor mange links de har til de specifikke undersider, der ranker på 'tekstforfatning'. Her er Ahrefs gratis værktøj fremragende. Det finder du her. Du indtaster blot URL'en og klikker på 'Check backlinks'. Når du har gjort det, får du en lister over de links, der er ind til den specifikke underside. Se, om du kan kopiere nogle af links'ne, eller brug dem som inspiration til hvilke links du selv skal have til din underside, hvis du vil overgå konkurrenten i søgeresultaterne.
Duplikeret indhold
Du har duplikeret indhold på alle dine undersider, fordi du har din 'Bag skærmen'-sektion. Duplikeret indhold er tekst, der går igen flere steder på din hjemmeside eller andre steder på nettet. Din 'Bag skærmen' fylder 69 ord, hvilket er meget, når det øvrige indhold kun fylder 90 ord. Hvis du udvider dit unikke indhold (i dette eksempel teksten om 'tekstforfatning'), så vil du være bedre garderet mod duplicate content. Lige nu er det meget tyndt indhold i Google øjne, da næsten 50 % af tekstindholdet på siden er at finde andre steder på websitet også.
Interne links
Sørg for at linke til undersiden om tekstforfatning fra dine øvrige sider på websitet. Det kan eksempelvis være, at du bruger ordet 'tekstforfatning' på din side omkring content marketing. Er det tilfældet, bør du gøre ordet til et link ind til din underside omkring tekstforfatning. På den måde indikerer du overfor søgemaskinerne, at det er dén side, du ønsker, der dukker op i søgeresultaterne, når en bruger søger på 'tekstforfatning'.
Det er ligeledes grunden til, at flere af ordene i denne tekst er omdannet til et link, der leder ind til en informativ side omkring det ord, der linkes fra. Det styrker Aminos interne linkstruktur.
Opsummering
Der er selvfølgelig mange flere faktorer, du kan optimere på (og du kan gå mere i dybden med de punkter, jeg har beskrevet), men hvis du har styr på ovenstående er du godt på vej.
Du er velkommen til at tage kontakt til mig, hvis du har brug for svar på spørgsmål eller uddybelse af ovenstående :)