Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger gode råd til investering i ejendomme på trods af gæld

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

M.S.

Du er da fuldstændig uden for pædagogisk rækkevidde!

Du skriver: "Ja, det er da virkelig ærgerligt at kreditorer skal have deres penge", og samtidig proklamerer du, at du svarer mig pænt og neutralt?!? Selv de sløveste børnehaveklassebørn kan uden problemer deducere, at denne sætning er skrevet i en nedladende og sarkastiske tone.

Ligeledes skriver du: "Du har, med din tidligere konkurs og medfølgende skadelidende kreditorer, bevist, at du ikke er usårlig". Jeg er fuldstændig klar over at jeg ikke ligefrem står stærkere i min argumentation over for banker/investorer grundet min tidligere historik, hvilket jeg også flere gange pointerer ved at skrive at jeg godt ved det bliver en svær opgave for mig at skaffe kapital til min forretningside. Men du er med på at overskriften på mit oprindelige indlæg lyder som følgende: "Søger gode råd til investering i ejendomme PÅ TRODS AF GÆLD", hvor ordet RÅD er nøgleordet. Jeg beder eksempelvis ikke om at få smidt åbenlyst ligegyldige brain farts i hovedet, af en person som kun er ude på at nedgøre min person grundet én enkelt tidligere fiasko. Jeg beder om håndgribelige og anvendelige råd som jeg kan benytte ift. min nuværende situation!

Samtidig forsøger du at kloge dig på, at kreditforeninger kun belåner udlejningsejendomme til 60%, selvom du åbenlyst tager fejl. Efterfølgende forsøger du så at nedgøre mig ved at skrive i en nedladende og ironisk tone, at jeg er et talent og et vindende væsen, og hvorfor jeg overhovedet stiller spørgsmål jeg allerede har svaret på! Hvis du tænker dig om i bare to sekunder, så ved du også, at det aldrig har været belåningsgraden jeg har søgt svar på. Jeg har som overskriften udemærket indikerer, søgt svar på om jeg har nogen som helst mulighed for finansiering ift. min nuværende situation, og du har på intet tidspunkt bidraget til dette. Hvorfor overhovedet skrive et indlæg når du åbenlyst intet aner om emnet?

At jeg oplister mit levnedsforløb, som du så fint beskriver det, har intet med selvophøjelse at gøre. Derimod er det forsøg på at opliste positive kvaliteter, som kan have indflydelse på de råd jeg søger, idet der er stor forskel på hvor meget en person som har en 7. klasses realeksamen og som har været på kontanthjælp i 10 år  har af chance hos potentielle kreditorer, ift. en person som har en lang videregående uddannelse med en høj og sikker indkomst, og som tidligere har drevet succesfuld virksomhed

Du har ikke gjort andet end at tale min forretningside og min forespørgsel i dette forum ned med spydige og arrogante svar, og så undrer det dig at jeg giver dig svar på tiltale. Netop derfor vurderer jeg også at du ikke rigtig hører hjemme i dette forum, da det er en fuldstændig modsætning ift. hvordan selvstændige tænker og taler. 

Så brug du venligst din charme på hestenettet i stedet. Tænker umiddelbart at dine halvhjertede og forfejlede "råd" passer bedre ind der.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 01:36

Lad os lige få kronologien på plads. Du startede med at beskrive en konkurs og et ønske om råd til alligevel at finansiere et stort boligprojekt.

Jeg skrev, at jeg ikke forholdt mig til detaljerne i din konkurs, men til det faktum at du, efter eget udsagn, er gået konkurs. Her er hvad jeg skrev: “Du har, med din tidligere konkurs og medfølgende skadelidende kreditorer, bevist, at du ikke er usårlig. Her tages ikke stilling til detaljerne i konkursen, men udelukkende at du er gået konkurs.”

Den operative del af den sætning er, at du ikke kan indestå for et lån, baseret på tidligere hændelse. Det var en refleksion over den kredithistorie, du selv oplyser. Brug lige hele sætninger, hvis du skal citere!

Jeg skriver ganske rigtigt, at det er ærgerligt at kreditorer skal have deres penge. Det er et svar på “En skam at man i Dk stemples på én tidligere fejltagelse.” du er ikke stemplet mere end, at du har bragt dig selv i en situation, hvor du er insolvent. Du får så også hidset dig op til “Men eftersom du anser det som værende den værst tænkelige skandale, så vil jeg da gerne udpensle det lidt nærmere”. Jeg har ikke skrevet (eller tænkt) at det var nogen skandale. Du hidser dig selv op med skingert sprogbrug og stråmænd.

Du nævner at jeg nok er en middelmådig DJØF’er i et lille offentligt selskab, samtidig med du gentager hvor vellønnet og højt uddannet du er. Du nævner Walt Disney, Henry Ford og grundlæggeren af nærværende forum som eksempler på iværksættere, som har konkurser bag sig. De nævnte personer har også haft en original idé, det er ikke det du har beskrevet her. Der er flere iværksættere, end de tre du bruger som eksempel her, der er gået konkurs/blevet insolvente og som ikke nævnes. Du kunne lige så godt have bedt om råd til at finansiere for 30mio kr bitcoins

Jeg har, modsat dig, intet behov for at udbasunere mit indkomstniveau, uddannelsesniveau eller succeser indenfor entreprenørskab og iværksætteri. Hvis du vil kalde mig en middelmådig DJØFer, så er det helt fint. Jeg noterer mig, ganske fortrøstningsfuldt, hvem af os to der mangler finansiering.

Min eneste bevæggrund for deltagelse, og pointering af kollapser og konkurser blandt store ejendomsprojekter under sidste finanskrise er, at jeg er fucking træt af at deltage i betaling for at rydde op   i finanssektoren, hvor diverse fantaster (og der har været mange!) har lavet urealistiske projekter, finansieret i en grad der ikke er holdbar.

For at indlægget her skal have lidt substans, så forestil dig, at din 30mio finansiering kommer på plads. Du har nu skødet på ejendomme for 30mio og gæld for samme beløb.

Må jeg samtidig minde om, at vi er i det absolut længste økonomiske opsving nogensinde. Måske fortsætter det, måske får vi en korrektion, måske er vi på vej ind i en full blown finanskrise. Hvis markedet pludselig falder 10% på kort tid, så er du teknisk insolvent for 3mio i dit projekt. Når den slags sker, så bliver finansinstitutioner urolige, og ved første lejlighed bliver du sendt på tvang. Måske fordi nogle lejere ikke kan betale/flytter/etc. men kreditor skal have afdrag på hovedstolen hver måned. Så bliver du sendt på tvang, fordi det er bedre at realisere 10% tab før de bliver til 20%.

Sådan er det gået i hver nedgangsperiode. Efterfølgende kan vi så solidarisk hæfte for diverse økonomiske eskapader med bankpakker, gebyrer, Finansiel Stabilitet etc.

Nej, jeg er ikke uden for pædagogisk rækkevidde. Jeg er bare træt af at betale. Hvis du kun kan kommunikere med personer, der stryger dig med hårene og fortæller dig hvilken banebrydende idé du har fået, og ikke forholder sig kritisk, så er det vist dig der har brug for en støtte/kontaktperson

Mht. hvad jeg laver på det her forum, siden du spørger, så er det mest mudderkast og ligegyldige diskussioner, som den her. En gang imellem dukker et spændende projekt op, og så deltager jeg gerne i udvikling af prototyper og elektroniske/tekniske løsninger, som kreative mennesker har udtænkt, og som måske kan blive iværksættersucceser.

Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:24
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg føler ikke rigtigt at du rent faktisk læser mine indlæg og forstår det som bliver skrevet. I hvert fald vælger du konsekvent at ignorere mine svar fuldstændigt.  

Eksempelvis har jeg jo netop tidligere pointeret, at jeg ikke har et personligt behov for at udbasunere mit indkomstniveau, uddannelsesniveau eller succeser. Som beskrevet, er dette et led i en række af oplysninger, som gerne skulle gøre det nemmere at give konkrete råd ift. min problemstilling. Hvis det var anerkendelse og personlig lovprisning jeg søgte, så ville det være rimeligt ubegavet af mig at oprette en anonym profil. 

Også svar ift. mine gældsforpligtigelser vælger du at ignorere. Jeg har tidligere skrevet, at jeg indestår fuldstændig for tidligere gæld, og at jeg indgår i en god og ærlig dialog med mine kreditorer om afvikling af denne. Så uanset hvor meget du forsøger at ophøje dig selv som barmhjertig samaritaner og retfærdighedens vogter, så har du altså absolut intet ejerskab over min gældsafvikling, og du har på intet tidspunkt ryddet op efter mig. 

For at forsøge at give indlægget lidt substans, så vælger du at give et eksempel, hvilket jeg i øvrigt synes er en fin måde at illustrere sine holdninger på. At det pågældende eksempel så ikke giver voldsomt meget mening ift. min situation er en anden sag. Jeg er fuldstændig klar over at vi befinder os i det længste opsving nogensinde, men hvor du føler frygt, der ser jeg muligheder. Selv om der så skulle opstå en ny full blown finanskrise som i 2007, så kan jeg oplyse dig om, at den virksomhed jeg er interesseret i, klarede sig særdeles godt gennem seneste krise trods store kreditforeningslån. I årene hvor finanskrisen rasede opkøbte sælger yderligere ejendomme, og generede overskud alle år. Dette af den grund, at de lejligheder jeg er interesseret i, er små to værelses lejligheder beliggende direkte i centrum, med en månedlig husleje på ca. 5000 kr. Gennem hele finanskrisen havde sælger fuld belægning på alle lejligheder, og overholdt samtlige afdrag til kreditorer.  

Så er der selvfølgelig den mulighed, at banken som indestår for lån i ejendommen selv går konkurs ved en potentiel fremtidig finanskrise. Dette vil dog ikke kun ramme ejendomsinvestorer, men alle som laver forretning med pågældende bank, herunder også de spændende projekter inden for elektroniske/tekniske løsninger som jeg kan se du har en forkærlighed for.

Man skal ikke være raketforsker for at kunne konkludere, at du har en aversion mod ejendomsinvestorer, hvilket resulterer i at du til enhver tid vil argumentere mod denne form for virksomhedsdrift. Ydermere kan jeg udfra dit indlæg læse mellem linjerne, at dine negative holdninger stammer fra frygt. Du frygter en kommende recession og du frygter, at du kommer til at sidde med regningen efterfølgende. Men må jeg minde dig om at det ikke kun er ejendomsspekulanter som kan være skyld i større finansielle kriser. Her kan eksempelvis nævnes it-boblen i slut 90'erne.

Og nej, min ide er ikke banebrydende. Jeg er dog heller ikke interesseret i at opfinde den dybe tallerken igen. Jeg er interesseret i at investere i en veldrevet og succesfuld virksomhed med beviseligt gode resultater, og søger derfor råd til hvordan dette kan lade sig gøre, hvis det da overhovedet kan lade sig gøre. Dette punkt har du dog til stadighed ikke forstået. Du skriver faktisk om alt andet, og mest af alt, din frygt for en kommende recession. Derfor synes jeg da også at det ville være bedre for dig at opstarte en separat tråd hvor du tager dette synspunkt op til diskussion i stedet for at stjæle min tråd med ligegyldige kommentarer og banaliteter jeg ikke er interesseret i. 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 19:16
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Imponerende! Ikke nok med at du er højt uddannet, vellønnet og succesfuld salgsdirektør, du er også psykoanalytiker på internettet. Jeg ville gerne skrive noget nedladende, men jeg må bare indrømme, at du imponerer, så håret er ganske blæst bagover.

Jada, det er selvfølgelig frygt, der begrunder et fremtidigt scenarie med finanskrise. Sådan nogen som dig, du ved typer der kan belære andre om at så længe man knokler for at nå sit mål etc., kan naturligvis ikke bremses af trivialiteter som recession og kedelige markedsmekanismer.

Har du overvejet at købe Novo Nordisk? Hvis du nu lover at indestå for al gæld, ligeså insolvent som du (efter egen beskrivelse) er, så kunne det da være en god forretning.

Du har selvfølgelig luret, at jeg har aversion om ejendomsinvestering. Er det fordi du bare ved, at jeg ikke, som en del af en pensionsportefølje har investeret i nogle rækkehuse, som jeg selv har istandsat til udleje? 

Nå, men... det er desværre ikke mig du skal overbevise, for jeg havde bare åbnet skuffen og hældt millioner ud over dig. 

Du beder om et råd. Ud over naturligvis hvad professionel rådgivning i 30mio kr klassen vil råde dig til, så svarer jeg på en tråd, som du har startet.

Mit råd er, at du tager dine single cause fallacies og anekdotiske argumenter, og går ned i banken og lover at du også vil indestå for den her gæld.

Du kan garantere 100% sikkerhed baseret på historiske hændelser, så mon ikke det bliver en papirøvelse og skødet er underskrevet indenfor kort tid.

Så vil jeg fortsætte med at leve i frygt og se op til store finansmænd, som lover at de nok skal stå inde for gæld med 100% af den kapital de ikke besidder.

Det er bare vildt modigt, at du tør gå ind i den her slags forretninger 100% for andres penge. Hvis noget skulle vække en aversion må det nok være sidste del.

Og så til den seriøse bid. Hvis du sparer 3mio op, har du 10% og niveauet af seriøsitet vil ændres drastigt. Det er ca. samme råd +/- du vil få i banken eller hos en professionel rådgiver, nu fik du det her ganske gratis.

Du er så dygtig til at læse mellem linjerne, det (ukvalificerede) råd du har fået er, at din plan ikke er realistisk. For at skære det ud i pap, så er rådet altså at ændre dine forudsætninger for derved at komme i betragtning til finansiering til din forretning.

All joking, personlige angreb og mudderkast aside, så håber jeg du får tingene på plads.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:54

Christensen:

Og nej, min ide er ikke banebrydende. Jeg er dog heller ikke interesseret i at opfinde den dybe tallerken igen. Jeg er interesseret i at investere i en veldrevet og succesfuld virksomhed med beviseligt gode resultater, og søger derfor råd til hvordan dette kan lade sig gøre, hvis det da overhovedet kan lade sig gøre. Dette punkt har du dog til stadighed ikke forstået. Du skriver faktisk om alt andet, og mest af alt, din frygt for en kommende recession. Derfor synes jeg da også at det ville være bedre for dig at opstarte en separat tråd hvor du tager dette synspunkt op til diskussion i stedet for at stjæle min tråd med ligegyldige kommentarer og banaliteter jeg ikke er interesseret i. 

Investering sker ikke for lånte penge. Investering sker for midler, som kan undværes i længere perioder og midler, som vel at mærke ikke med sikkerhed altid forrentes lige godt. Investering sker også mod risiko.
Du skriver, at du er interesseret i at investere, men du har ikke midlerne til det. Dagens nyhed er så: Så er investering bare udelukket. Længere er den sådan set ikke.
Det er ikke noget, som vi andre bestemmer. Det gør bankerne og investorer. De vil ikke låne dig pengene, da du ikke selv kommer med nogen som helst sikkerhed og sikkerheden i ejendommen er ikke tilstrækkelig, da den jo kan falde i værdi. Du skal altså selv have mindst 20% med. Som regel mere end 20%.
Investorer vil ikke lege med her, da de kun leger med ligesindede som også har penge.
Investorer leger kun med, når vi snakker unicorns eller tech, hvor der er store chancer for gevinst, men der er kun udsigt til beskeden gevinst i ejendomme, men stadig mulighed for tab. Derfor vil ingen investor være interesseret i at gamble sammen med dig, da du øger risikoen for tab, men samtidig vil have en del af gevinsten.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)