<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Alt det andet om at starte virksomhed</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/16.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;At starte virksomhed er en livsstil. Iværksættere har ofte entrepreneurship i blodet, og det betyder, at det ikke kun handler om en anden måde at gå på arbejde på. Iværksættere arbejdere på skæve tidspunkter, tager på egen hånd store beslutninger og kan have meget svingende indtægt.  Det påvirker familien, ferien og boligen. I dette forum snakker vi om alle de ting og hjælper hinanden med at komme videre.  Hvis du vil finde andre selvstændige i samme situation som dig selv, så er det her det foregår.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kom inden for og få svar på dine spørgsmål om iværsætteri, feedback på dine egne problemstillinger og ideer og forretningsopstart.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Søger gode råd til investering i ejendomme på trods af gæld</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848957.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 05 Oct 2019 08:54:35 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1848957</guid><dc:creator>Flemming</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848957.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1848957&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Christensen:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og nej, min ide er ikke banebrydende. Jeg er dog heller ikke interesseret i at opfinde den dybe tallerken igen. Jeg er interesseret i at investere i en veldrevet og succesfuld virksomhed med beviseligt gode resultater, og s&amp;oslash;ger derfor r&amp;aring;d til hvordan dette kan lade sig g&amp;oslash;re, hvis det da overhovedet kan lade sig g&amp;oslash;re. Dette punkt har du dog til stadighed ikke forst&amp;aring;et. Du skriver faktisk om alt andet, og mest af alt, din frygt for en kommende recession. Derfor synes jeg da ogs&amp;aring; at det ville v&amp;aelig;re bedre for dig at opstarte en separat tr&amp;aring;d hvor du tager dette synspunkt op til diskussion i stedet for at stj&amp;aelig;le min tr&amp;aring;d med ligegyldige kommentarer og banaliteter jeg ikke er interesseret i.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/div&gt;
&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;
&lt;div class="clearBoth"&gt;Investering sker ikke for l&amp;aring;nte penge. Investering sker for midler, som kan undv&amp;aelig;res i l&amp;aelig;ngere perioder og midler, som vel at m&amp;aelig;rke ikke med sikkerhed altid forrentes lige godt. Investering sker ogs&amp;aring; mod risiko.&lt;/div&gt;
&lt;div class="clearBoth"&gt;Du skriver, at du er interesseret i at investere, men du har ikke midlerne til det. Dagens nyhed er s&amp;aring;: S&amp;aring; er investering bare udelukket. L&amp;aelig;ngere er den s&amp;aring;dan set ikke.&lt;/div&gt;
&lt;div class="clearBoth"&gt;Det er ikke noget, som vi andre bestemmer. Det g&amp;oslash;r bankerne og investorer. De vil ikke l&amp;aring;ne dig pengene, da du ikke selv kommer med nogen som helst sikkerhed og sikkerheden i ejendommen er ikke tilstr&amp;aelig;kkelig, da den jo kan falde i v&amp;aelig;rdi. Du skal alts&amp;aring; selv have mindst 20% med. Som regel mere end 20%.&lt;/div&gt;
&lt;div class="clearBoth"&gt;Investorer vil ikke lege med her, da de kun leger med ligesindede som ogs&amp;aring; har penge.&lt;/div&gt;
&lt;div class="clearBoth"&gt;Investorer leger kun med, n&amp;aring;r vi snakker unicorns eller tech, hvor der er store chancer for gevinst, men der er kun udsigt til beskeden gevinst i ejendomme, men stadig mulighed for tab. Derfor vil ingen investor v&amp;aelig;re interesseret i at gamble sammen med dig, da du &amp;oslash;ger risikoen for tab, men samtidig vil have en del af gevinsten.&lt;/div&gt;
&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Søger gode råd til investering i ejendomme på trods af gæld</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848727.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 01 Oct 2019 17:16:00 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1848727</guid><dc:creator>M. S.</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848727.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1848727&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p class="p1"&gt;&lt;span class="s1"&gt;Imponerende! Ikke nok med at du er h&amp;oslash;jt uddannet, vell&amp;oslash;nnet og succesfuld salgsdirekt&amp;oslash;r, du er ogs&amp;aring; psykoanalytiker p&amp;aring; internettet. Jeg ville gerne skrive noget nedladende, men jeg m&amp;aring; bare indr&amp;oslash;mme, at du imponerer, s&amp;aring; h&amp;aring;ret er ganske bl&amp;aelig;st bagover.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="p1"&gt;&lt;span class="s1"&gt;Jada, det er selvf&amp;oslash;lgelig frygt, der begrunder et fremtidigt scenarie med finanskrise. S&amp;aring;dan nogen som dig, du ved typer der kan bel&amp;aelig;re andre om at s&amp;aring; l&amp;aelig;nge man knokler for at n&amp;aring; sit m&amp;aring;l etc., kan naturligvis ikke bremses af trivialiteter som recession og kedelige markedsmekanismer.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="p1"&gt;&lt;span class="s1"&gt;Har du overvejet at k&amp;oslash;be Novo Nordisk? Hvis du nu lover at indest&amp;aring; for al g&amp;aelig;ld, liges&amp;aring; insolvent som du (efter egen beskrivelse) er, s&amp;aring; kunne det da v&amp;aelig;re en god forretning.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="p1"&gt;&lt;span class="s1"&gt;Du har selvf&amp;oslash;lgelig luret, at jeg har aversion om ejendomsinvestering. Er det fordi du bare ved, at jeg ikke, som en del af en pensionsportef&amp;oslash;lje har investeret i nogle r&amp;aelig;kkehuse, som jeg selv har istandsat til udleje?&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="p1"&gt;&lt;span class="s1"&gt;N&amp;aring;, men... det er desv&amp;aelig;rre ikke mig du skal overbevise, for jeg havde bare &amp;aring;bnet skuffen og h&amp;aelig;ldt millioner ud over dig.&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="p1"&gt;&lt;span class="s1"&gt;Du beder om et r&amp;aring;d. Ud over naturligvis hvad professionel r&amp;aring;dgivning i 30mio kr klassen vil r&amp;aring;de dig til, s&amp;aring; svarer jeg p&amp;aring; en tr&amp;aring;d, som du har startet.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="p1"&gt;&lt;span class="s1"&gt;Mit r&amp;aring;d er, at du tager dine single cause fallacies og anekdotiske argumenter, og g&amp;aring;r ned i banken og lover at du ogs&amp;aring; vil indest&amp;aring; for den her g&amp;aelig;ld.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="p1"&gt;&lt;span class="s1"&gt;Du kan garantere 100% sikkerhed baseret p&amp;aring; historiske h&amp;aelig;ndelser, s&amp;aring; mon ikke det bliver en papir&amp;oslash;velse og sk&amp;oslash;det er underskrevet indenfor kort tid.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="p1"&gt;&lt;span class="s1"&gt;S&amp;aring; vil jeg forts&amp;aelig;tte med at leve i frygt og se op til store finansm&amp;aelig;nd, som lover at de nok skal st&amp;aring; inde for g&amp;aelig;ld med 100% af den kapital de ikke besidder.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="p1"&gt;&lt;span class="s1"&gt;Det er bare vildt modigt, at du t&amp;oslash;r g&amp;aring; ind i den her slags forretninger 100% for andres penge. Hvis noget skulle v&amp;aelig;kke en aversion m&amp;aring; det nok v&amp;aelig;re sidste del.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="p2"&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="p1"&gt;&lt;span class="s1"&gt;Og s&amp;aring; til den seri&amp;oslash;se bid. Hvis du sparer 3mio op, har du 10% og niveauet af seri&amp;oslash;sitet vil &amp;aelig;ndres drastigt. Det er ca. samme r&amp;aring;d +/- du vil f&amp;aring; i banken eller hos en professionel r&amp;aring;dgiver, nu fik du det her ganske gratis.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="p1"&gt;&lt;span class="s1"&gt;Du er s&amp;aring; dygtig til at l&amp;aelig;se mellem linjerne, det (ukvalificerede) r&amp;aring;d du har f&amp;aring;et er, at din plan ikke er realistisk. For at sk&amp;aelig;re det ud i pap, s&amp;aring; er r&amp;aring;det alts&amp;aring; at &amp;aelig;ndre dine foruds&amp;aelig;tninger for derved at komme i betragtning til finansiering til din forretning.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="p1"&gt;&lt;span class="s1"&gt;All joking, personlige angreb og mudderkast aside, s&amp;aring; h&amp;aring;ber jeg du f&amp;aring;r tingene p&amp;aring; plads.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Søger gode råd til investering i ejendomme på trods af gæld</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848699.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 01 Oct 2019 11:24:27 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1848699</guid><dc:creator>Christensen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848699.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1848699&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg f&amp;oslash;ler ikke rigtigt at du rent faktisk l&amp;aelig;ser mine indl&amp;aelig;g og forst&amp;aring;r det som bliver skrevet. I hvert fald v&amp;aelig;lger du konsekvent at ignorere mine svar fuldst&amp;aelig;ndigt. &amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Eksempelvis har jeg jo netop tidligere pointeret, at jeg ikke har et personligt behov for at udbasunere mit indkomstniveau, uddannelsesniveau eller succeser. Som beskrevet, er dette et led i en r&amp;aelig;kke af oplysninger, som gerne skulle g&amp;oslash;re det nemmere at give konkrete r&amp;aring;d ift. min problemstilling. Hvis det var anerkendelse og personlig lovprisning jeg s&amp;oslash;gte, s&amp;aring; ville det v&amp;aelig;re rimeligt ubegavet af mig at oprette en anonym profil.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ogs&amp;aring; svar ift. mine g&amp;aelig;ldsforpligtigelser v&amp;aelig;lger du at ignorere. Jeg har tidligere skrevet, at jeg indest&amp;aring;r fuldst&amp;aelig;ndig for tidligere g&amp;aelig;ld, og at jeg indg&amp;aring;r i en god og &amp;aelig;rlig dialog med mine kreditorer om afvikling af denne. S&amp;aring; uanset hvor meget du fors&amp;oslash;ger at oph&amp;oslash;je dig selv som barmhjertig samaritaner og retf&amp;aelig;rdighedens vogter, s&amp;aring; har du&amp;nbsp;alts&amp;aring; absolut intet ejerskab over min g&amp;aelig;ldsafvikling, og du har p&amp;aring; intet tidspunkt ryddet op efter mig.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;For at fors&amp;oslash;ge at give indl&amp;aelig;gget lidt substans, s&amp;aring; v&amp;aelig;lger du at give et eksempel, hvilket jeg i &amp;oslash;vrigt synes er en fin m&amp;aring;de at illustrere sine holdninger p&amp;aring;. At det p&amp;aring;g&amp;aelig;ldende eksempel s&amp;aring; ikke giver voldsomt meget mening ift. min situation er en anden sag. Jeg er fuldst&amp;aelig;ndig klar over at vi befinder os i det l&amp;aelig;ngste opsving nogensinde, men hvor du f&amp;oslash;ler frygt, der ser jeg muligheder. Selv om der s&amp;aring; skulle opst&amp;aring; en ny full blown finanskrise som i 2007, s&amp;aring; kan jeg oplyse dig om, at den virksomhed jeg er interesseret i, klarede sig s&amp;aelig;rdeles godt gennem seneste krise trods store kreditforeningsl&amp;aring;n. I &amp;aring;rene hvor finanskrisen rasede opk&amp;oslash;bte s&amp;aelig;lger yderligere ejendomme, og generede overskud alle &amp;aring;r. Dette af den grund, at de lejligheder jeg er interesseret i, er sm&amp;aring; to v&amp;aelig;relses lejligheder beliggende direkte i centrum, med en m&amp;aring;nedlig husleje p&amp;aring; ca. 5000 kr. Gennem hele finanskrisen havde s&amp;aelig;lger fuld bel&amp;aelig;gning p&amp;aring; alle lejligheder, og overholdt samtlige afdrag til kreditorer. &amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; er der selvf&amp;oslash;lgelig den mulighed, at banken som indest&amp;aring;r for l&amp;aring;n i ejendommen selv g&amp;aring;r konkurs ved en potentiel fremtidig finanskrise. Dette vil dog ikke kun ramme ejendomsinvestorer, men alle som laver forretning med p&amp;aring;g&amp;aelig;ldende bank, herunder ogs&amp;aring; de sp&amp;aelig;ndende projekter inden for elektroniske/tekniske l&amp;oslash;sninger som jeg kan se du har en fork&amp;aelig;rlighed for.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Man skal ikke v&amp;aelig;re raketforsker for at kunne konkludere, at du har en aversion mod ejendomsinvestorer, hvilket resulterer i at du til enhver tid vil argumentere mod denne form for virksomhedsdrift. Ydermere kan jeg udfra dit indl&amp;aelig;g l&amp;aelig;se mellem linjerne, at dine negative holdninger stammer fra frygt. Du frygter en kommende recession og du frygter, at du kommer til at sidde med regningen efterf&amp;oslash;lgende. Men m&amp;aring; jeg minde dig om at det ikke kun er ejendomsspekulanter som kan v&amp;aelig;re skyld i st&amp;oslash;rre finansielle kriser. Her kan eksempelvis n&amp;aelig;vnes it-boblen i slut 90&amp;#39;erne.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og nej, min ide er ikke banebrydende. Jeg er dog heller ikke interesseret i at opfinde den dybe tallerken igen. Jeg er interesseret i at investere i en veldrevet og succesfuld virksomhed med beviseligt gode resultater, og s&amp;oslash;ger derfor r&amp;aring;d til hvordan dette kan lade sig g&amp;oslash;re, hvis det da overhovedet kan lade sig g&amp;oslash;re. Dette punkt har du dog til stadighed ikke forst&amp;aring;et. Du skriver faktisk om alt andet, og mest af alt, din frygt for en kommende recession. Derfor synes jeg da ogs&amp;aring; at det ville v&amp;aelig;re bedre for dig at opstarte en separat tr&amp;aring;d hvor du tager dette synspunkt op til diskussion i stedet for at stj&amp;aelig;le min tr&amp;aring;d med ligegyldige kommentarer og banaliteter jeg ikke er interesseret i.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Søger gode råd til investering i ejendomme på trods af gæld</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848613.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 30 Sep 2019 23:36:09 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1848613</guid><dc:creator>M. S.</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848613.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1848613&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Lad os lige f&amp;aring; kronologien p&amp;aring; plads. Du startede med at beskrive en konkurs og et &amp;oslash;nske om r&amp;aring;d til alligevel at finansiere et stort boligprojekt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg skrev, at jeg ikke forholdt mig til detaljerne i din konkurs, men til det faktum at du, efter eget udsagn, er g&amp;aring;et konkurs. Her er hvad jeg skrev: &amp;ldquo;&lt;span&gt;Du har, med din tidligere&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;a href="https://amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-konkurs.aspx" target="_blank"&gt;konkurs&lt;/a&gt;&lt;span&gt;&amp;nbsp;og medf&amp;oslash;lgende skadelidende kreditorer, bevist, at du ikke er us&amp;aring;rlig. Her tages ikke stilling til detaljerne i&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;a href="https://amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-konkurs.aspx" target="_blank"&gt;konkursen&lt;/a&gt;&lt;span&gt;, men udelukkende at du er g&amp;aring;et konkurs.&amp;rdquo;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Den operative del af den s&amp;aelig;tning er, at du ikke kan indest&amp;aring; for et l&amp;aring;n, baseret p&amp;aring; tidligere h&amp;aelig;ndelse. Det var en refleksion over den kredithistorie, du selv oplyser. Brug lige hele s&amp;aelig;tninger, hvis du skal citere!&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Jeg skriver ganske rigtigt, at det er &amp;aelig;rgerligt at kreditorer skal have deres penge. Det er et svar p&amp;aring; &amp;ldquo;&lt;span&gt;En skam at man i Dk stemples p&amp;aring; &amp;eacute;n tidligere fejltagelse.&amp;rdquo; du er ikke stemplet mere end, at du har bragt dig selv i en situation, hvor du er insolvent. Du f&amp;aring;r s&amp;aring; ogs&amp;aring; hidset dig op til &amp;ldquo;&lt;span&gt;Men eftersom du anser det som v&amp;aelig;rende den v&amp;aelig;rst t&amp;aelig;nkelige skandale, s&amp;aring; vil jeg da gerne udpensle det lidt n&amp;aelig;rmere&amp;rdquo;. Jeg har ikke skrevet (eller t&amp;aelig;nkt) at det var nogen skandale. Du hidser dig selv op med skingert sprogbrug og str&amp;aring;m&amp;aelig;nd.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;span&gt;&lt;span&gt;Du n&amp;aelig;vner at jeg nok er en middelm&amp;aring;dig DJ&amp;Oslash;F&amp;rsquo;er i et lille offentligt selskab, samtidig med du gentager hvor vell&amp;oslash;nnet og h&amp;oslash;jt uddannet du er. Du n&amp;aelig;vner Walt Disney, Henry Ford og grundl&amp;aelig;ggeren af n&amp;aelig;rv&amp;aelig;rende forum som eksempler p&amp;aring; iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere, som har konkurser bag sig. De n&amp;aelig;vnte personer har ogs&amp;aring; haft en original id&amp;eacute;, det er ikke det du har beskrevet her. Der er flere iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere, end de tre du bruger som eksempel her, der er g&amp;aring;et konkurs/blevet insolvente og som ikke n&amp;aelig;vnes. Du kunne lige s&amp;aring; godt have bedt om r&amp;aring;d til at finansiere for 30mio kr bitcoins&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;span&gt;&lt;span&gt;Jeg har, modsat dig, intet behov for at udbasunere mit indkomstniveau, uddannelsesniveau eller succeser indenfor entrepren&amp;oslash;rskab og iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tteri. Hvis du vil kalde mig en middelm&amp;aring;dig DJ&amp;Oslash;Fer, s&amp;aring; er det helt fint. Jeg noterer mig, ganske fortr&amp;oslash;stningsfuldt, hvem af os to der mangler finansiering.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;span&gt;&lt;span&gt;Min eneste bev&amp;aelig;ggrund for deltagelse, og pointering af kollapser og konkurser blandt store ejendomsprojekter under sidste finanskrise er, at jeg er fucking tr&amp;aelig;t af at deltage i betaling for at rydde op &amp;nbsp; i finanssektoren, hvor diverse fantaster (og der har v&amp;aelig;ret mange!) har lavet urealistiske projekter, finansieret i en grad der ikke er holdbar.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;span&gt;&lt;span&gt;For at indl&amp;aelig;gget her skal have lidt substans, s&amp;aring; forestil dig, at din 30mio finansiering kommer p&amp;aring; plads. Du har nu sk&amp;oslash;det p&amp;aring; ejendomme for 30mio og g&amp;aelig;ld for samme bel&amp;oslash;b.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;span&gt;&lt;span&gt;M&amp;aring; jeg samtidig minde om, at vi er i det absolut l&amp;aelig;ngste &amp;oslash;konomiske opsving nogensinde. M&amp;aring;ske forts&amp;aelig;tter det, m&amp;aring;ske f&amp;aring;r vi en korrektion, m&amp;aring;ske er vi p&amp;aring; vej ind i en full blown finanskrise. Hvis markedet pludselig falder 10% p&amp;aring; kort tid, s&amp;aring; er du teknisk insolvent for 3mio i dit projekt. N&amp;aring;r den slags sker, s&amp;aring; bliver finansinstitutioner urolige, og ved f&amp;oslash;rste lejlighed bliver du sendt p&amp;aring; tvang. M&amp;aring;ske fordi nogle lejere ikke kan betale/flytter/etc. men kreditor skal have afdrag p&amp;aring; hovedstolen hver m&amp;aring;ned. S&amp;aring; bliver du sendt p&amp;aring; tvang, fordi det er bedre at realisere 10% tab f&amp;oslash;r de bliver til 20%.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;span&gt;&lt;span&gt;S&amp;aring;dan er det g&amp;aring;et i hver nedgangsperiode. Efterf&amp;oslash;lgende kan vi s&amp;aring; solidarisk h&amp;aelig;fte for diverse &amp;oslash;konomiske eskapader med bankpakker, gebyrer, Finansiel Stabilitet etc.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;span&gt;&lt;span&gt;Nej, jeg er ikke uden for p&amp;aelig;dagogisk r&amp;aelig;kkevidde. Jeg er bare tr&amp;aelig;t af at betale. Hvis du kun kan kommunikere med personer, der stryger dig med h&amp;aring;rene og fort&amp;aelig;ller dig hvilken banebrydende id&amp;eacute; du har f&amp;aring;et, og ikke forholder sig kritisk, s&amp;aring; er det vist dig der har brug for en st&amp;oslash;tte/kontaktperson&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;span&gt;&lt;span&gt;Mht. hvad jeg laver p&amp;aring; det her forum, siden du sp&amp;oslash;rger, s&amp;aring; er det mest mudderkast og ligegyldige diskussioner, som den her. En gang imellem dukker et sp&amp;aelig;ndende projekt op, og s&amp;aring; deltager jeg gerne i udvikling af prototyper og elektroniske/tekniske l&amp;oslash;sninger, som kreative mennesker har udt&amp;aelig;nkt, og som m&amp;aring;ske kan blive iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttersucceser.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;&lt;span&gt;&lt;span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Søger gode råd til investering i ejendomme på trods af gæld</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848612.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 30 Sep 2019 22:35:51 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1848612</guid><dc:creator>Christensen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848612.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1848612&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;M.S.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du er da fuldst&amp;aelig;ndig uden for p&amp;aelig;dagogisk r&amp;aelig;kkevidde!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du skriver: &amp;quot;Ja, det er da virkelig &amp;aelig;rgerligt at &lt;a href="https://www.amino.dk:443/wikis/erhverv/hvad-er-en-kreditor.aspx"&gt;kreditorer&lt;/a&gt; skal have deres penge&amp;quot;, og samtidig proklamerer du, at du svarer mig p&amp;aelig;nt og neutralt?!? Selv de sl&amp;oslash;veste b&amp;oslash;rnehaveklasseb&amp;oslash;rn kan uden problemer deducere, at denne s&amp;aelig;tning er skrevet i en nedladende og sarkastiske tone.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ligeledes skriver du: &amp;quot;Du har, med din tidligere konkurs og medf&amp;oslash;lgende skadelidende kreditorer, bevist, at du ikke er us&amp;aring;rlig&amp;quot;. Jeg er fuldst&amp;aelig;ndig klar over at jeg ikke ligefrem st&amp;aring;r st&amp;aelig;rkere i min argumentation over for banker/investorer grundet min tidligere historik, hvilket jeg ogs&amp;aring; flere gange pointerer ved at skrive at jeg godt ved det&amp;nbsp;&lt;span&gt;bliver en sv&amp;aelig;r opgave for mig at skaffe kapital til min forretningside.&amp;nbsp;&lt;/span&gt;Men du er med p&amp;aring;&amp;nbsp;at overskriften p&amp;aring; mit oprindelige indl&amp;aelig;g lyder som f&amp;oslash;lgende:&amp;nbsp;&amp;quot;S&amp;oslash;ger gode r&amp;aring;d til investering i ejendomme P&amp;Aring; TRODS AF G&amp;AElig;LD&amp;quot;, hvor ordet R&amp;Aring;D er n&amp;oslash;gleordet. Jeg beder eksempelvis ikke om at f&amp;aring; smidt &amp;aring;benlyst ligegyldige brain farts i hovedet, af en person som kun er ude p&amp;aring; at nedg&amp;oslash;re min person grundet &amp;eacute;n enkelt tidligere fiasko. Jeg beder om h&amp;aring;ndgribelige og anvendelige r&amp;aring;d som jeg kan benytte ift. min nuv&amp;aelig;rende situation!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Samtidig fors&amp;oslash;ger du at kloge dig p&amp;aring;, at kreditforeninger kun bel&amp;aring;ner udlejningsejendomme til 60%, selvom du &amp;aring;benlyst tager fejl. Efterf&amp;oslash;lgende fors&amp;oslash;ger du s&amp;aring; at nedg&amp;oslash;re mig ved at skrive i en nedladende og ironisk tone, at jeg er et talent og et vindende v&amp;aelig;sen, og hvorfor jeg overhovedet stiller sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l jeg allerede har svaret p&amp;aring;! Hvis du t&amp;aelig;nker dig om i bare to sekunder, s&amp;aring; ved du ogs&amp;aring;, at det aldrig har v&amp;aelig;ret bel&amp;aring;ningsgraden jeg har s&amp;oslash;gt svar p&amp;aring;. Jeg har som overskriften udem&amp;aelig;rket indikerer, s&amp;oslash;gt svar p&amp;aring; om jeg har nogen som helst mulighed for finansiering ift. min nuv&amp;aelig;rende situation, og du har p&amp;aring; intet tidspunkt bidraget til dette. Hvorfor overhovedet skrive et indl&amp;aelig;g n&amp;aring;r du &amp;aring;benlyst intet aner om emnet?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;At jeg oplister mit levnedsforl&amp;oslash;b, som du s&amp;aring; fint beskriver det, har intet med selvoph&amp;oslash;jelse at g&amp;oslash;re. Derimod er det fors&amp;oslash;g p&amp;aring; at opliste positive kvaliteter, som kan have indflydelse p&amp;aring; de r&amp;aring;d jeg s&amp;oslash;ger, idet der er stor forskel p&amp;aring; hvor meget en person som har en 7. klasses realeksamen og som har v&amp;aelig;ret p&amp;aring; kontanthj&amp;aelig;lp i 10 &amp;aring;r &amp;nbsp;har af chance hos potentielle kreditorer, ift. en person som har en lang videreg&amp;aring;ende uddannelse med en h&amp;oslash;j og sikker indkomst, og som tidligere har drevet succesfuld virksomhed.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du har ikke gjort andet end at tale min forretningside og min foresp&amp;oslash;rgsel i dette forum ned med spydige og arrogante svar, og s&amp;aring; undrer det dig at jeg giver dig svar p&amp;aring; tiltale. Netop derfor vurderer jeg ogs&amp;aring; at du ikke rigtig h&amp;oslash;rer hjemme i dette forum, da det er en fuldst&amp;aelig;ndig mods&amp;aelig;tning ift. hvordan selvst&amp;aelig;ndige t&amp;aelig;nker og taler.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; brug du venligst din charme p&amp;aring; hestenettet i stedet. T&amp;aelig;nker umiddelbart at dine halvhjertede og forfejlede &amp;quot;r&amp;aring;d&amp;quot; passer bedre ind der.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Søger gode råd til investering i ejendomme på trods af gæld</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848601.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 30 Sep 2019 16:14:58 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1848601</guid><dc:creator>M. S.</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848601.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1848601&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jamen, det lyder til at du har helt styr på detaljerne og er klar til at få finansieringen på plads, så er det bare at ringe til banken, det burde være en smal sag med dit talent og vindende væsen. Hvorfor stiller du egentlig spørgsmål, du allerede har svaret på?&lt;br /&gt;
&lt;br /&gt;
Tak for dit levnedsforløb, det er meget imponerende, og jeg er sikker på at banken har en check på 5-10mio liggende med dit navn på....&lt;br /&gt;
&lt;br /&gt;
... hvis de nu ikke har, så er det fordi de er nogle dumme DJØF’ere, som ikke ser dit potentiale som verdensmand.&lt;br /&gt;
&lt;br /&gt;
Ærgerligt at man skal stemples fordi man ikke har klaret sine økonomiske forpligtelser - hvis man altså bliver stemplet. Du kan bare ikke låne penge, resten er din egen selvmedlidenhed, som nok tvivlsomt er nogle mio værd.&lt;br /&gt;
&lt;br /&gt;
Jeg skrev faktisk pænt og neutralt til dig, så din harme må du ventilere er andet sted. &lt;br /&gt;
Brug du din høje uddannelse og charme på noget konstruktivt.&lt;/p&gt;</description></item><item><title>Svar: Søger gode råd til investering i ejendomme på trods af gæld</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848596.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 30 Sep 2019 13:51:19 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1848596</guid><dc:creator>Christensen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848596.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1848596&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej M.S.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak for svar, hvor ubrugeligt det end m&amp;aring;tte v&amp;aelig;re.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;1: Jeg kan oplyse dig om, at jeg som person ikke er g&amp;aring;et konkurs (dette var blot den hurtige/nemme forklaring p&amp;aring; oparbejdet g&amp;aelig;ld). Men eftersom du anser det som v&amp;aelig;rende den v&amp;aelig;rst t&amp;aelig;nkelige skandale, s&amp;aring; vil jeg da gerne udpensle det lidt n&amp;aelig;rmere. Jeg var partner i et firma, hvor der opstod kontrovers mellem mig og de resterende parter. Derfor tr&amp;aring;dte jeg modvilligt ud af virksomheden, og via advokater blev der lavet et forlig om at parterne skulle betale mig en godtg&amp;oslash;relse samt opk&amp;oslash;be mine aktier i virksomheden. De overholdt ikke aftalen og &amp;aring;ret efter gik de konkurs. Af den grund sidder jeg nu med en betydelig g&amp;aelig;ld, da jeg h&amp;aelig;ftede solidarisk.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;2: Har jeg p&amp;aring; noget tidspunkt givet udtryk for, at jeg ikke &amp;oslash;nsker at kreditorer skal have deres penge? Faktisk kan jeg oplyse dig om, at jeg er i &amp;aring;ben og &amp;aelig;rlig dialog med kreditorer om hvordan vi bedst muligt l&amp;oslash;ser situationen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;3: Efter jeg udtr&amp;aring;dte af f&amp;oslash;romtalte virksomhed, blev jeg &amp;oslash;jeblikkeligt headhuntet som salgsdirekt&amp;oslash;r og partner til anden virksomhed. Grundet manglende interesse for branchen (vikarservice), udtr&amp;aring;dte jeg dog p&amp;aring; helt fredelig vis efter en kortere &amp;aring;rr&amp;aelig;kke. Denne virksomhed lever stadig i dag i bedste velg&amp;aring;ende, og generer hvert &amp;aring;r p&amp;aelig;ne resultater.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;4: INGEN der starter virksomhed er &amp;quot;us&amp;aring;rlige&amp;quot; p&amp;aring; noget som helst tidspunkt. Det g&amp;aelig;lder ikke kun folk der tidligere har oplevet en konkurs. Tag eksempelvis General Motors som alle mente var ur&amp;oslash;rlige.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;5: At man tidligere har v&amp;aelig;ret g&amp;aring;et konkurs er ikke ensbetydende med at man er en d&amp;aring;rlig forretningsmand, eller at man aldrig b&amp;oslash;r starte egen virksomhed igen. Tag eksempelvis Henry Ford og Walt Disney som begge gik konkurs inden de opn&amp;aring;ede gigantisk succes. Selv Martin Thorborg, som jo er stifter og ejer af dette forum (samt flere andre velfungerende virksomheder), har f&amp;oslash;r v&amp;aelig;ret g&amp;aring;et konkurs. Disse forretningsm&amp;aelig;nd (og tusinder af andre succesrige personer) gav ikke op fordi de &amp;eacute;n gang havde fejlet. Det gjorde dem til geng&amp;aelig;ld st&amp;aelig;rkere og dygtigere. Hvis de derimod havde sat sig ned og gr&amp;aelig;dt og f&amp;oslash;lt sig v&amp;aelig;rdil&amp;oslash;se fordi en enkelt ligegyldig person sagde dem imod, s&amp;aring; var de jo aldrig n&amp;aring;et l&amp;aelig;ngere!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;6: Kreditforeninger finansierer op til 80% p&amp;aring; udlejningsboliger (bortset fra butikslokaler osv. som kun finansieres op til 60%). S&amp;aelig;lger af f&amp;oslash;romtalte lejligheder har selv i mange &amp;aring;r benyttet sig af samme strategi som er beskrevet tidligere i tr&amp;aring;den, og har altid f&amp;aring;et finansieret 80% via kreditforeningen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;7: At v&amp;aelig;re selvst&amp;aelig;ndig handler om at knokle for de ideer man tror p&amp;aring;, og arbejde h&amp;aring;rdt for at n&amp;aring; sine m&amp;aring;l uanset hvad. Af den grund fornemmer jeg ogs&amp;aring; at du ikke selv er selvst&amp;aelig;ndig, eftersom du kommer med s&amp;aring; negativ en udmelding p&amp;aring; en forretningside, blot fordi jeg tidligere har haft en uheldig oplevelse med virksomhedsdrift. I min optik taler og opf&amp;oslash;rer du dig derimod som en Dj&amp;oslash;f&amp;#39;er, der besidder en mellemlederstilling i en mindre offentlig virksomhed, og som tilf&amp;aelig;ldigvis er endt i det forkerte forum.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak til alle andre i tr&amp;aring;den for konstruktive svar&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Søger gode råd til investering i ejendomme på trods af gæld</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848547.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 29 Sep 2019 13:13:58 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1848547</guid><dc:creator>M. S.</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848547.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1848547&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Ja, det er da virkelig ærgerligt at kreditorer skal have deres penge. &lt;br /&gt;
&lt;br /&gt;
Prøv at se om du kan finde en kreditforening, som vil finansiere mere end 60% af en erhvervsejendom i det prisleje. Ellers skal du nemlig ud og finde 12mio i egenandel.&lt;br /&gt;
&lt;br /&gt;
Prøv også at se om kreditforeningen deler din betragtning om risiko ie at du “selv” står med risikoen - du har i eksemplet her ingen værdier som sikkerhed for dit lån.&lt;br /&gt;
&lt;br /&gt;
De 6-12mio i udbetaling på en ejendom til 30mio er risky business, siden kreditforeningen, ved et evt. tvangssalg, har første prioritet og derved efterlader andre kreditorer med et potentielt tab, hvis ejendommen ikke kan realiseres helt op til summen af diverse lån.&lt;br /&gt;
Hvis du ikke har et selskab med en sund økonomi, og tilhørende egenkapital som sikkerhed (eller er personligt formuende) så er det hamrende urealistisk, at tro at boliginvesteringer i størrelsesordenen 30mio er gennemførbar. &lt;br /&gt;
Du har, med din tidligere konkurs og medfølgende skadelidende kreditorer, bevist, at du ikke er usårlig. Her tages ikke stilling til detaljerne i konkursen, men udelukkende at du er gået konkurs. Var det et ønske og en del af forretningsplanen at gå konkurs? Hvis ikke, så vil statistiske tilsige, at du har fejlberegninget een gang. Er det sandsynligt at det kan ske igen, med en boliginvestering til 30mio?&lt;br /&gt;
&lt;/p&gt;</description></item><item><title>Svar: Søger gode råd til investering i ejendomme på trods af gæld</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848542.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 29 Sep 2019 10:16:45 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1848542</guid><dc:creator>Christensen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848542.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1848542&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Flemming&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mange tak for svar.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du har ret i at der findes mangler i mit indl&amp;aelig;g, men er ikke interesseret i at give for mange informationer, idet s&amp;aelig;lger ikke skal kendes offentligt. &amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ift. dine observationer, s&amp;aring; kan jeg kun give dig ret. Det er de samme tanker jeg selv har g&amp;aring;et med. Jeg havde dog h&amp;aring;bet, at der var en person i dette forum, som tidligere havde siddet i lignende situation som mig, og som kunne r&amp;aring;dgive om en potentiel udvej. Jeg f&amp;oslash;ler jo personligt, at dette er den bedste og mest sikre investering jeg nogensinde er blevet pr&amp;aelig;senteret for.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Med hensyn til investor: Du skriver at jeg ikke ville bringe noget til bordet, og derfor ville jeg heller ikke kunne forvente at f&amp;aring; noget ud af det. Det forst&amp;aring;r jeg ikke helt. Som en anden bruger ogs&amp;aring; skriver, s&amp;aring; er det f&amp;oslash;rst og fremmest mig der kan lave aftalen. For det andet, s&amp;aring; ville jeg jo selv skulle tage l&amp;aring;net til alle lejlighederne. Lad os eksempelvis sige at det drejede sig om 25 lejligheder til en samlet v&amp;aelig;rdi p&amp;aring; 30 mill. S&amp;aring; ville jeg skulle finde 20% til indskud f&amp;oslash;r jeg ville kunne f&amp;aring; et realkreditl&amp;aring;n for resten. Det ville netop v&amp;aelig;re dette indskud p&amp;aring; 20% jeg skulle bruge investor til (6.000.000 kr.), og investor ville f&amp;aring; pant i lejlighederne for de 20%, hvilket jo minimerer risiciene en del. Resten (80%) ville jeg jo s&amp;aring; selv skulle l&amp;aring;ne som realkreditl&amp;aring;n. Det ville vel ogs&amp;aring; give mig et betydeligt afkast, idet jeg b&amp;aelig;rer 80% af risikoen? Og selvf&amp;oslash;lgelig skulle der s&amp;aring; laves en buy-out klausul med investor. Kan i &amp;oslash;vrigt fort&amp;aelig;lle, at der i p&amp;aring;g&amp;aelig;ldende sag har v&amp;aelig;ret ca. 10% afkast &amp;aring;rligt de seneste mange &amp;aring;r.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg forst&amp;aring;r ogs&amp;aring; godt din pointe med at jeg ingen erfaring har inden for faget, s&amp;aring; hvorfor skulle investorer s&amp;aring; overhovedet overveje at satse p&amp;aring; mig? Hvis p&amp;aring;g&amp;aelig;ldende handel kunne gennemf&amp;oslash;res, s&amp;aring; ville der blive lavet en aftale med s&amp;aelig;lger om, at han skulle forblive i virksomheden i et &amp;aring;r til opl&amp;aelig;ring i drift.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Af ovenst&amp;aring;ende grunde ville jeg ogs&amp;aring; mene, at jeg havde en del at byde ind med. Men som tidligere skrevet, s&amp;aring; ved jeg godt at det bliver en sv&amp;aelig;r opgave for mig grundet tidligere historik. En skam at man i Dk stemples p&amp;aring; &amp;eacute;n tidligere fejltagelse.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Søger gode råd til investering i ejendomme på trods af gæld</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848540.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 29 Sep 2019 09:55:10 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1848540</guid><dc:creator>MaxJensen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848540.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1848540&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Flemming,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ok ja det kan der v&amp;aelig;re noget om..&lt;img src="https://www.amino.dk:443/emoticons/emotion-15.gif" alt="Geeked" /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Max&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Søger gode råd til investering i ejendomme på trods af gæld</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848536.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 29 Sep 2019 09:38:07 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1848536</guid><dc:creator>Flemming</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848536.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1848536&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;MaxJensen:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Flemming:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Jeg ville droppe tanken, hvis jeg var dig. Ender du med investorer og du ikke har noget med selv, s&amp;aring; bliver der heller ikke noget til dig, s&amp;aring; hvorfor skulle du g&amp;oslash;re det?&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Har han ikke det &amp;#39;med&amp;#39; til investor at det er ham der evt. kan opn&amp;aring; den handel? Dvs. det er jo ham der har kontakten til s&amp;aelig;lger. En tilf&amp;aelig;ldig investor kan ikke selv g&amp;aring; ud og lave den samme handel da han ikke kender s&amp;aelig;lger.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Eller har jeg misforst&amp;aring;et noget?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Max&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nej, det er rigtigt - det har han med.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men denne forretning er ikke den vildeste crazy guldkalv, men derimod en fornuftig investering - i hvert fald set i bakspejlet. Denne type forretning giver som regel i omegnen af 6-10% forrentning om &amp;aring;ret og er derfor ikke noget, der ville udl&amp;oslash;se meget andet end en &amp;quot;Finders Fee&amp;quot;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; han f&amp;aring;r en flig af selskabet, nul risiko og dermed ogs&amp;aring; ganske lille fortjeneste.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Derfor mener jeg at det er spild af tid.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Søger gode råd til investering i ejendomme på trods af gæld</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848521.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 29 Sep 2019 08:15:55 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1848521</guid><dc:creator>M. S.</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848521.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1848521&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Kort kan siges følgende:&lt;br /&gt;
Historiske afkast er ingen garanti for fremtidige.&lt;br /&gt;
Dit (velskrevne) oplæg er en tro kopi af forretningsidéer, der tog en ordentlig nedgang i sidste finanskrise 07’ - &lt;br /&gt;
Der er en sandsynlighed for, at det beskrevne er en god forretning, men du vil få en urealistisk stor belåningsgrad og være vildt sårbar overfor uforudsete hændelser, såsom ændringer i lejemarkedet, lovgivning, pludselig vedligeholdelsesbehov etc.&lt;br /&gt;
Du skal ikke regne med billige kreditforeningslån i det set-up, af årsager, som findes i betingelser for lån til erhvervsdrivende.&lt;br /&gt;
Hvis det er sådan en god forretning, med sikker indtægt og overskuelig risiko, ville det ikke være et tema, at låne penge overhovedet&lt;/p&gt;</description></item><item><title>Svar: Søger gode råd til investering i ejendomme på trods af gæld</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848520.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 29 Sep 2019 08:13:44 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1848520</guid><dc:creator>MaxJensen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848520.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1848520&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Flemming:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Jeg ville droppe tanken, hvis jeg var dig. Ender du med investorer og du ikke har noget med selv, s&amp;aring; bliver der heller ikke noget til dig, s&amp;aring; hvorfor skulle du g&amp;oslash;re det?&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Har han ikke det &amp;#39;med&amp;#39; til investor at det er ham der evt. kan opn&amp;aring; den handel? Dvs. det er jo ham der har kontakten til s&amp;aelig;lger. En tilf&amp;aelig;ldig investor kan ikke selv g&amp;aring; ud og lave den samme handel da han ikke kender s&amp;aelig;lger.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Eller har jeg misforst&amp;aring;et noget?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Max&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Søger gode råd til investering i ejendomme på trods af gæld</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848516.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 29 Sep 2019 07:01:00 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1848516</guid><dc:creator>Flemming</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848516.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1848516&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Christensen,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der er store mangler i dit indl&amp;aelig;g, s&amp;aring; mit svar bliver g&amp;aelig;tv&amp;aelig;rk.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det lyder meget usandsynligt, at du kan f&amp;aring; en bank med p&amp;aring; ideen overhovedet. Hvis du skal overbevise en bank, s&amp;aring; skal du selv komme med mindst 10% selv og da det er en holdingkonstruktion, s&amp;aring; skal du have en del mere med, da dette ikke bare er et privatl&amp;aring;n.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Din d&amp;aring;rlige historik er sikkert kendt af din nuv&amp;aelig;rende bank og folk med konkurser bag sig har faktisk ofte sv&amp;aelig;rt ved at f&amp;aring; banker med p&amp;aring; selv de mindste ting i privaten. Det er ikke som i USA, hvor man roses for at have fors&amp;oslash;gt. I Danmark er der ikke meget forst&amp;aring;else efterf&amp;oslash;lgende.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Din egen bank er derfor udelukket. Da den er det, s&amp;aring; kan du afskrive andre banker. De vil have en succeshistorie og noget, som de kan h&amp;aelig;nge deres hat p&amp;aring; - og det har du ikke. Du har en businesscase, som allerede eksisterer og som kr&amp;aelig;ver enorme summer da det er fast ejendom.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du skulle l&amp;aring;ne kr 50-100.000 til at starte et ukendt eventyr, ville de nok l&amp;aring;ne dig pengene uden at blinke, men dette er der ingen chance for. Bel&amp;aring;ningsgraden for erhverv er ogs&amp;aring; lavere end for privat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dit eneste alternativ er en investor med en buy-out klausul. Du skal overbevise nogle mennesker om, hvorfor de skal satse p&amp;aring; dig og da du er helt ubeskrevet i det felt, som du vil ind i, s&amp;aring; t&amp;aelig;nker jeg at en fremmed investor er stort set udelukket. M&amp;aring;ske kan du f&amp;aring; lov til at pr&amp;aelig;sentere din case for dem, men sandsynligheden for at f&amp;aring; dem ind er ganske lille.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Din sidste mulighed er at l&amp;aring;ne pengene i din familie eller n&amp;aelig;re vennekreds, hvilket jeg aldrig selv ville g&amp;oslash;re. Jeg solgte selv anparter til min familie i tidernes morgen og gik konkurs dengang, s&amp;aring; jeg ved at bitter erfaring, at det skulle jeg have afholdt mig fra, selv om der aldrig har v&amp;aelig;ret sure miner.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Idag har jeg en god virksomhed. Jeg har startet den for egne penge og skylder kun forsvindende lidt v&amp;aelig;k. Selv om det er 15 &amp;aring;r siden min konkurs, s&amp;aring; havde jeg sv&amp;aelig;rt ved at komme igang, da ingen nye banker ville overveje en driftskredit til mig. Den gav min egen bank mig og jeg har aldrig haft brug for den, men ville blot have den i bagh&amp;aring;nden.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; banker skyr erhvervscases og de har sv&amp;aelig;rt ved at l&amp;aring;ne ud uden at der er overdreven lille risiko for dem. Og det kan du ikke tilbyde dem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg ville droppe tanken, hvis jeg var dig. Ender du med investorer og du ikke har noget med selv, s&amp;aring; bliver der heller ikke noget til dig, s&amp;aring; hvorfor skulle du g&amp;oslash;re det?&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Søger gode råd til investering i ejendomme på trods af gæld</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848510.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 28 Sep 2019 19:57:44 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1848510</guid><dc:creator>Christensen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1848510.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1848510&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Inden opremsning af problematik vil jeg godt beklage at jeg skriver anonymt. Dette skal ikke forst&amp;aring;s som mangel p&amp;aring; seri&amp;oslash;sitet, men derimod beskyttelse af mig selv ift. karriere.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er h&amp;oslash;jt uddannet og tjener ganske godt. Dog har jeg en ganske betydelig g&amp;aelig;ld fra en tidligere konkursramt virksomhed som ikke for nuv&amp;aelig;rende kan afvikles. Nu har jeg s&amp;aring; f&amp;aring;et muligheden for at k&amp;oslash;be en st&amp;oslash;rre m&amp;aelig;ngde lejligheder (20+) i en st&amp;oslash;rre dansk by. Holdingselskabet som ejer lejlighederne pt. har de seneste mange &amp;aring;r haft et meget fornuftigt overskud, og kan pr&amp;aelig;sentere en solid egenkapital. Lejligheder har v&amp;aelig;ret lejet ud i over 10 &amp;aring;r uden at have manglet lejer p&amp;aring; noget tidspunkt. Ejer &amp;oslash;nsker af personlige forhold at s&amp;aelig;lge ud af aktiver.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er selvsagt meget interesseret i at komme ind i n&amp;aelig;rmere dialog om opk&amp;oslash;b, da jeg f&amp;oslash;ler det er en &amp;quot;once in a lifetime&amp;quot; mulighed grundet nuv&amp;aelig;rende renter, samt selve m&amp;aelig;ngden af investeringslejligheder, som potentielt kan overtages p&amp;aring; samme tid med en st&amp;oslash;rre &amp;quot;m&amp;aelig;ngderabat&amp;quot;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mit problem er dog, at jeg har sv&amp;aelig;rt ved at komme videre grundet nuv&amp;aelig;rende &amp;oslash;konomiske situation, og jeg &amp;oslash;nsker derfor gode r&amp;aring;d. Har jeg nogen jordisk chance for at skaffe l&amp;aring;n til indskud (20%) gennem bank med pant i ejendomme? Hvis ikke, er der s&amp;aring; mulighed for at skaffe investor?&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad er er min bedste fremgangsm&amp;aring;de, hvis jeg da overhovedet har nogen muligheder?&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh.&lt;br /&gt;Christensen&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>