Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrere kreditnota uden faktura??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 19
Indlæg ialt: 2
Fra  Lenes Bud Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Goddag.
Jeg arbejder for Danske Fragtmænd Express som selvstændig vognmand (underleverandør).
Jeg har ikke haft skrevet mit regnskab ind i et bogføringsprogram før, så er ikke 100% på tingene, har haft revisor på, men vil gerne selv have et bedre overblik. Nu har jeg e-conomic.
Det jeg gerne vil have hjælp til er at DFE har deres eget bogføring, så jeg får en konto oversigt og specifikationer på hvad jeg ”køber” af dem, som pladsleje fx.
Min indtjening står så på kontooversigten som en kedit nota, de trækker udgifterne fra og det resterende får jeg udbetalt.
Jeg har skrevet min pladsleje osv ind som køb, men nu står jeg med problemet at min betaling fra dem står som en kredit nota, og det er jo så uden at jeg har sendt dem en faktura, for det er noget de selv styrer fra deres bogføring – de udbetaler jo sådan set bare det resterende, når de selv har trukket udgifterne fra.
Hvordan registerer jeg så mit salg af en ydelse, så jeg får min købsmoms?
Håber jeg har forklaret det på en forståelig måde 
Mvh Lenes Bud
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

I alle fald kan du bruge kassekladde og så bogføre din indtjening (afregningsbilag er det vel faktisk de giver dig) på en konto for salg af ydelse med moms - som jeg går ud fra der er tale om

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

DFE er momsregistreret, når du får oversigten fra DFE har du kun en postering nemlig SALG som er incl moms netto tallet på din "kreditnota". Du skal ikke begynde og bogføre pladsleje mm det har DFE jo gjort

 

Tilmeldt 20. Aug 19
Indlæg ialt: 2
Fra  Lenes Bud Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak :)

Vh Mathilde
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)