Jeg er igang med at starte en niche webshop, med fokus på udstyr og træningstøj til fitness/crossfit segmentet.
I den forbindelse skal jeg have købt vare ind, men det er her jeg har brug for lidt hjælp. Hvordan gøres dette? Skal man have en speciel licens for at kunne sælge et brands vare? Hvor mange vare skal man normalt som minimum købe hjem adgangen? Skriver man bare direkte til producenten? Og skal man have erhvervskonto og forretningsplan klar, i forbindelse med en ordre?
Håber ikke det var alt for mange spørgsmål, og tak på forhånd
1 Skal man have en speciel licens for at kunne sælge et brands vare?
2 Hvor mange vare skal man normalt som minimum købe hjem adgangen?
3 Skriver man bare direkte til producenten?
4 Og skal man have erhvervskonto og forretningsplan klar, i forbindelse med en ordre?
1 nej ikke som udgangspunkt
2 ikke noget fast - men større brands vil slet ikke handle med en før man har en shop med stort salg i forvejen og jo større, jo større krav
3 ja eller ringer
4 Uden et firma vil vel ingen sælge mærkevare fittness til dig - For at have firma har man CVR og her skal man bruge en erhvervskonto som udgangspunkt ja. Forretningsplan beder leverandøren ikke om, det er mere hidtidig omsætning og antal kunder osv - men banken OG vigtigst af alt DU SELV skal da ikke gå i gang uden en plan