Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forstå soliditetsgrad

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg sider med mit regnskab og forsøger at forstå logiken bag Soliditetsgrad. Jeg ved hvordan den udregnes. Egenkapital x 100 / Aktiver men jeg har svært ved at se logikken bag.

Bankkonto stå jo som et aktiv, dvs jo mere jeg har stående på min bankkonto jo lavere vil min Soliditetsgrad være. Det syntes jeg ikke giver mening.

Debitorer står også under aktiv, hvorfor er det med til at trække soliditeten ned? jeg kan forstå at man ikke har sikret pengene før debitor har betalt, Men det vil bare flytte beløbet fra Debitor til Bankkonto og ikke ændre Soliditetsgraden

Vi har ingen lån (kun mindre leverandør kreditter) så vi køre stort set uden fremmedkapital. aligevel er soliditetsgraden som jeg kan regne det ud "kun" på 35.. 

Er der én der vil skære det ud i pap for mig. Hvorfor en stor bankkonto trækker ned og hvorfor tilgodehavende hos debitor er dårligt.

Med venlig hilsen

Morten Larsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Banken kommer jo ikke af ingenting - Den er modsvaret af indtægter der påvirker årets resultat - eller af lån eller andet - debitorer tilsvarende-  de er jo indgået som en indtægt- Årets resultat går med i egenkapitalen - og soliditet viser hvor stor en del af selskabets aktiver der er finansieret af egenkapitalen - det er nok årets (årenes) resultat du mangler at få med i forståelsen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Banken kommer jo ikke af ingenting - Den er modsvaret af indtægter der påvirker årets resultat - eller af lån eller andet - debitorer tilsvarende-  de er jo indgået som en indtægt- Årets resultat går med i egenkapitalen - og soliditet viser hvor stor en del af selskabets aktiver der er finansieret af egenkapitalen - det er nok årets (årenes) resultat du mangler at få med i forståelsen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)