Jeg står og skal nu til at forny mit E-mærke for et år. Da jeg er en lille virksomhed, er 7000 kr. mange penge. Derfor har jeg brug for at høre jeres holdning til om en webshop er E-mærket eller ej.....
1. Er det vigtigt for dig at handle i en E-mærket webshop?
2. Hvis ikke, hvad gør du så for at sikre dig at det er en sikker webshop?
For mig som kunde har emærket ingen betydning. Jeg kigger på om jeg kan finde firmainfo og så søger jeg efter firmaet for at se om der er skrevet om dem før. Ellers bruger jeg min sunde fornuft.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Uden at skulle sige for meget, tror jeg dit spørgsmål skal stilles forsigtigt.
Du spørger hvordan den almene aminobruger opfatter emærket. Den almene aminobruger er iværksætter, virksomhedsejer eller noget som ligger sig op af. Det vil altså sige, at mange af brugerne ikke vil være almindelige gennemsnitsforbruger, men derimod personer som har en vis viden om hvad de skal kigge efter på en webshop.
Dit spørgsmål vil være bedre at stille indretning af; oplever I, at e-mærket hjælper med at sikre troværdighed og omsætning.
Ovenstående er ikke for at være på tværs, men jeg tror ikke, at du får et realistisk billede ved at spørge som du gør et sted som her :)
som forbruger - ikke afgørende for mig normalt - men når jeg er ude over de sædvanlige amazon/zalando osv sider - så er det klart, at en side med e-mærket giver mere tillid og sparer mig lidt med at rode efter hvor gode de er, for det peger jo i retning af, at de vil overholde forbrugerregler osv
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Generelt er e-mærket ikke andet end en pengemaskine.
Der er umiddelbart ikke noget på din shop der vil give forbrugerne anledning til usikkerhed så jeg ville overhovedet ikke være i tvivl.
E-mærket sender først faktura for ny periode når opsigelsesvarslet er overskredet så hvis du har modtaget faktura på ny periode så hænger du nok på et år mere.
Der er dog et forhold mere og det er at du fx ikke har nogle trustpilot anmeldelser. Havde du en vis mængde og fornuftige ratings så er jeg overbevist om at e-mærket er penge ud af vinduet.
Hvis det var min shop så ville jeg får sat indsamling af trustpilot anmeldelser op. Der findes en gratis løsning hvor du kan sende 100 invitationer ud per måned gratis og det burde give ca. 2 anmeldelser per måned og så er du på vej.
Der er givetvis enkelte forbrugere der kun handler hos e-mærkede shops - mit bud er at det er forsvindende lidt og finder de et sted de virkelig ønsker at handle mon så ikke de vælger at se bort fra princippet.
glemte lige at sige at jeg personligt aldrig har haft en kunde der har nævnt noget om e-mærket og jeg har kørt med det i en årrække og pillet det af og kørt nogle år mere (en volumen på ca 30-35.000 ordre og 0 der har nævnt dem i nogen som helst sammenhæng).
Det givet ikke et endelig gyldigt svar men blot en indikation mere
Den rigtige tilgang er vel om din side konverterer bedre eller dårligere med mærket, så derfor bør du vel alt andet lige lave en split test og se hvad der virker for dig.
Ud fra testen kan du jo se på resultatet i forhold til din omkostning og se om det er gode penge brugt eller om det er ligegyldigt.
tjaae. Kan kun sige at jeg aldrig har set nogen som helst indikation på at e-mærket har effekt. Det har jeg på trustpilot og jeg taler den gratis version op.
Trådstarter indikere at forretningen er lille så den gratis version på trustpilot er en mulighed for troværdighed hvis man tror på at trustpilot er noget værd. Det gør jeg og tror langt flere lægger vægt på det end e-mærket.