Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Månedsløn uden topskat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 06:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er den præcise månedløn man kan betale sig selv uden at skulle betale topskat? Er det 513000/12? Som jeg læser det er det efter am bidrag skal jeg så ligge 8% oven i? Har også prøvet at beregne lidt på udbytte vs løn for resterende overskud. Vi må jo nok forvente at selskabsskat øges og så viser mine beregninger det er ca det samme som topskat for alt over de 108k. Er det korrekt? Hvad gør i andre med overskud? Trækker i det ud som løn og betaler topskatten, pension, investere alle gode råd er velkommen. Tænker investering kunne være fint for at spare penge op til måneder uden indtjening men det giver jo en dobbelt beskatning med både selskabsskat og indkomstskat, med mindre man virkelig kan få dem til at vokse.

Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan finde grænser for topskat mv. på Skat. https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2035568

Grænsen er i 2019 513.400, efter AM-Bidrag på 8% er fratrukket. For at finde beløbet før AM-bidrag, skal du derfor dividere med 0,92 (100- 8%)

513.400 / 0,92 = 558.043 pr. år.

Som tommelfingerregel er det skattemæssigt bedst først at udbetale løn til topskattegrænsen, herefter udbytte på 54K (x2 for ægtefæller) til lav skattesats. Herefter er der kun en marginal forskel på om du får løn udbetalt til topskat, eller som udbytte til den høje sats på 42%.

Hvis du får løn til topskat, fuldt udbytte til lav beskatning, har indbetalt 55.900 kr. på ratepension, og ellers ikke har brug for pengene privat, ville jeg selv lave dem stå i et holdingselskab, og investere dem i aktier.

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt tror jeg også bliver planen - dog tror jeg også jeg sætter beløb på liv rente. Er holding for at sikre pengene i henhold til konkurs, eller hvorfor holding?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak John. Tror ikke holding er noget for mig da jeg ikke ser ricisi for at kreditorer skulle komme efter mig.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)