Jeg har aktier i et lille firma, som er røget uklar med bygherre. Bygherre har opsagt en kontrakt, og sat 3. mand til at rette nogle fejl. Fejlene skyldes, at bygherre har valgt forkerte håndværkere, som ikke har lavet den del ordentlig som bygherre selv står for. Bygherre kører frem med snart den en trussel og snart den anden. Advokaten hiver den en kanin op af hatten med udokumenteret unøjagtigheder. En kanin kan være: Jeg har talt med flere fagfolk, tagpap på denne løsning er forkert, og I er derfor erstatningspligtig. Øøø OK, det er så også derfor vi ikke har brugt tagpap, der indgår slet ikke tagpap i projekter. Det tager til og koster advokat at forholde og besvarer disse påstande. Vores advokat var fyr og flamme, da vi startede med ham, nu trækker han i land og mener at vi skal lave forlig på 1/3 del, og hvis vi ikke vil lave forlig, skal udtage en stævning, og den er risikabel.
Mit spørgsmål er så: Vi vil ikke lave forlig, der nogle regninger på udført arbejde dertil kommer advokat omk. Jeg mener at sagen ændre lidt karakter, hvis samle alle ikke betalte regninger, og laver en på advokatudgift. Og så efter normal faktura kredit rykker, og sende den til inkasso. Er det ikke bedre at lave en faktura og lidt anderledes end en stævning.? Min tanke er at sætte et inkasso bureau på, lade dem få denne sag, og abonnement på de øvrig debitorer. Jeg har bare en fornemmelse at, når det køre gennem vores advokat og gennem deres, så er det på højt plan, men måske betaler de bare fakturaen, der er småpenge på hele byggeriet, og lukker sagen.
|
Det lyder som en træls sag men for at være ærlig så forstår jeg ikke en pind af hvad du skriver. Det virker rodet , usammenhængende og hvis du forventer et brugbart feed back så tror jeg du skal være meget mere præcis i din beskrivelse af situationen. Blot et input.