Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bygherre tryner lille hånndværker

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aktier i et lille firma, som er røget uklar med bygherre.

Bygherre har opsagt en kontrakt, og sat  3. mand til at rette nogle fejl.

Fejlene skyldes, at bygherre har valgt forkerte håndværkere, som ikke har lavet den del ordentlig som bygherre selv  står for.

Bygherre kører frem med snart den en trussel og snart den anden.

Advokaten hiver den en kanin op af hatten med udokumenteret unøjagtigheder.

En kanin kan være: Jeg har talt med flere fagfolk, tagpap på denne løsning er forkert, og I er derfor erstatningspligtig.

Øøø OK, det er så også derfor vi ikke har brugt tagpap, der indgår slet ikke tagpap i projekter.

Det tager til og koster advokat at forholde og besvarer disse påstande.

Vores advokat var fyr og flamme, da vi startede med ham, nu trækker han i land og mener at vi skal lave forlig på 1/3 del, og hvis vi ikke vil lave forlig, skal udtage en stævning, og den er risikabel.

 

Mit spørgsmål er så: Vi vil ikke lave forlig, der nogle regninger på udført arbejde dertil kommer advokat omk.

Jeg mener at sagen ændre lidt karakter, hvis samle alle ikke betalte regninger, og laver en på advokatudgift.

Og så efter normal faktura kredit rykker, og sende den til inkasso.

Er det ikke bedre at lave en faktura  og lidt anderledes  end en stævning.?

Min tanke er at sætte et inkasso bureau på, lade dem få denne sag, og abonnement på de øvrig debitorer.

Jeg har bare en fornemmelse at, når det køre gennem vores advokat og gennem deres, så er det på højt plan, men måske betaler de bare fakturaen, der er småpenge på hele byggeriet, og lukker sagen.

 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en træls sag men for at være ærlig så forstår jeg ikke en pind af hvad du skriver. Det virker rodet , usammenhængende og hvis du forventer et brugbart feed back så tror jeg du skal være meget mere præcis i din beskrivelse af situationen. Blot et input.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan - efter min mening - ingen herinde sige ret meget om. 

Du har en advokat på, og enten må du stole på dennes bedømmelse. En sag er dyr at køre og indeholder risiko og - du vil næsten lige meget hvad, få egne sagsomkostninger oven i

Du må enten stole på din advokat, som sagtens kan skifte mening efterhånden som modpartens argumenter og stemning bliver klarere - eller finde en anden. Ren inkasso tror jeg bliver forkastet, da der med advokater tydeligt er en tvist. Du kan køre en småsag - men at gøre det uden advokat her - tror jeg er efter det gamle ordsprog om, at selvmøder er selvmorder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mit spørgsmål var kun er der forskel på at vores advokat laver en stævning  eller hvis vi fremsender faktura og rykker som vi normalt vil gøre.

Der er ikke fremsent faktura på den del vi er uenig om endnu.

Hver gang vores advokat skriver til modparten kommer der en mail om et nyt krav, som er grebet ud af luften.

Det virker som om modparten bare vil trække sagen i langdrag, og kører os træt.

Så må vores advokat lave en stævning, så tager vi den derfra.

Tak for in put

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er der forskel på en stævning og en faktura:

Faktura: Basalt set blot din egen opgørelse over hvad dit krav er; måske er den korrekt, måske er den ikke. Det kan ingen sige, da vi ikke kender jeres aftale.

Stævning: Bruges til at fastslå endeligt, om du har et retskrav. En dom vil endeligt afgøre, om du har dit fakturakrav eller ej.


Men tal nu med din advokat om det. Klienter som ikke stoler på deres rådgivere er forfærdelige. Hvis din advokat ikke er seriøs, ikke kan forklare tingene ordentligt eller du ikke stoler på din advokat, så find en ny.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uklart og rodet skrevet.  Forstå slet ikke at i På nuværende tidspunkt gider spilde penge på en advokat,.  Hvis alle modpartens påstandene er det rene nonsens, må I i jo bare dokumentere at modparten er forkert på den, det behøver i jo ikke en dyr advokat til at gøre. Husk iøvrigt på at begge advokater har interesse i at holde sagen kørende. Bruger I en advokat med speciale i entreprise ret?

Forstår ikke hvorfor det er i ikke for længst har fremstendt en faktura for det udførte arbejde.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Arne, tak for svar det var lige det jeg skulle bruge.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Vi har fulgt advokatens råd og vejledning.

Der kom advokat på fordi modparten, hele tiden kom med modkrav.

Jeg behøver ikke flere kommentarer, tak for in put.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

toogtoerfem:

Hej

Mit spørgsmål var kun er der forskel på at vores advokat laver en stævning  eller hvis vi fremsender faktura og rykker som vi normalt vil gøre.

Der er ikke fremsent faktura på den del vi er uenig om endnu.

Hver gang vores advokat skriver til modparten kommer der en mail om et nyt krav, som er grebet ud af luften.

Det virker som om modparten bare vil trække sagen i langdrag, og kører os træt.

Så må vores advokat lave en stævning, så tager vi den derfra.

Tak for in put

ja det er to helt forskellige scenarier- I sender faktura - som modparten ikke betaler - og I ikke får til inkasso nu - hvor der i forvejen er en dispute. Advokat stævner på jeres vegne - retten afgøre hvem der skal betale hvad

Det kan sagtens være modparten prøver at køre jer trætte, men enten stoler i på jeres advokat, eller finder en anden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Uklart og rodet skrevet.  Forstå slet ikke at i På nuværende tidspunkt gider spilde penge på en advokat,.  Hvis alle modpartens påstandene er det rene nonsens, må I i jo bare dokumentere at modparten er forkert på den, det behøver i jo ikke en dyr advokat til at gøre. Husk iøvrigt på at begge advokater har interesse i at holde sagen kørende. Bruger I en advokat med speciale i entreprise ret?

Forstår ikke hvorfor det er i ikke for længst har fremstendt en faktura for det udførte arbejde.

Det er som regel udsagn som disse, der er skyld i, at folk skal betale dyre domme for oprettelse af skade i stedet for forebyggelse af skade.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)