Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til startup

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke "politiske" krav er der til opstart af en virksomhed?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

jama3:
"politiske"

Du bliver nødt til at være mere specifik med hvad det er du mener. 

Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det eksempelvis tilladt at starte en virksomhed op uden at få den registreret?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så snart du laver noget erhvervsmæssigt - sælger/køber eller laver ydelser for at skabe indtægt, ER du en virksomhed.

Det er du også som CPR person og du skal føre regnskab og angive overskud til skat. Du skal også følge forbrugerregler og alt andet - i princip som registrerede virksomheder 

Det forudsætter altid, at du er 18 år eller mere, eller har dispensation eller ejer et selskab

Når du kan se du vil kunne ramme 50.000 omsætning på 12 mdr - så skal du momsregistreres og dermed være registreret som virksomhed med CVR i stedet for CPR

En del områder kræver CVR for at man må drive noget erhvervsmæssigt-  betalingsløsninger gør det ofte feks - og banker kan kræve erhvervskonto betaling uanset du har CVR eller driver som CPR, hvis en konto bruges erhvervsmæssigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Oslo
Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 57
Fra  Fonvig Group Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Per definition er det ikke en virksomhed før den er registreret.

Hvis du ønsker at bygge en facebookside op med henblik på at den skal fungere som markedsfæringskanal i din nuværende fritid har du fuld lov til dette eller hvis du opbygger en hjemmeside Mv selv.

Gi den gas.

Men så snart du begynder med noget omkring penge, eksempelvis at at få andre til at lave en hjemmeside som du skal bruge erhvervsmæssigt, ville dette være dumt, da du skaber regnskabsmæssige udfordringer for dig selv uden at gå i dybden med 6 måneders regler Mv.

Jeg arbejder eksempelvis på et projekt lige nu hvor jeg bare er mig selv, så jeg har bygget en hjemmeside, lavet en Facebook side, henter trafik til min hjemmeside osv.
Det er der absolut ingenting galt i. Det er egeninvestering af tid til kommende virksomhed.

Men tror ikke jeg forstår dit spørgsmål 100%

Steffen Fonvig | Stifter af Fonvig Group

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen:

Det er fundamentalt forkert hvad du skriver. Hvornår der foreligger erhvervsmæssig virksomhed er en konkret bedømmelse, men erhvervsmæssig virksomhed vil også foreligge hvor du ikke lader din virksomhed registrere med CVR-nummer (fx fordi du beskriver erhvervsmæssigt udbud af konsulentydelser ved siden af dit job, hvorved omsætningen ikke nødvendiggør et CVR-nr.).

Jeg er dog enig i, at spørgsmålet er uklart.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen H. L. Fonvig:

Per definition er det ikke en virksomhed før den er registreret.

galt - laver du noget er erhvervsmæssigt er du virksomhed. Er du flere sammen om det er du “defacto I/“. CVR betyder alene at du er registreret men driver du erhverv som CPR skal du følge alle de samme regler og du er skam virksomhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Oslo
Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 57
Fra  Fonvig Group Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg skrev ikke noget om hvorvidt man handler erhvervsmæssigt - jeg svarede på bedste vis på det meget sløsede spørgsmål om hvornår en virksomhed er en virksomhed, sådan som det var stillet op. Det er en klar misforståelse om det er min fejl, måske.

Steffen Fonvig | Stifter af Fonvig Group

Fra Oslo
Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 57
Fra  Fonvig Group Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke skrevet noget om hvornår der foreligger erhversmæssig virksomhed - Men hvis man har lyst til at bruge 10 år på at læse op på SEO for så at åbne et SEO bureau i 2029, skal man ikke registrere sig eller på andenvis fremstilles som et erhverv eller virksomhed. Det  var min point - ikke andet. 

Som sagt, spørgsmålet er ekstremt uklart

Steffen Fonvig | Stifter af Fonvig Group

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Steffen H. L. Fonvig:

Jeg har ikke skrevet noget om hvornår der foreligger erhversmæssig virksomhed - Men hvis man har lyst til at bruge 10 år på at læse op på SEO for så at åbne et SEO bureau i 2029, skal man ikke registrere sig eller på andenvis fremstilles som et erhverv eller virksomhed. Det  var min point - ikke andet. 

Som sagt, spørgsmålet er ekstremt uklart

jeg mener nu du skrev - i alle fald så trådstarter kunne misforstå 

Steffen H. L. Fonvig:

Per definition er det ikke en virksomhed før den er registreret.

Ellers er vi alle enige - start uden CVR hvis ikke du mener at ramme 50000 kr oms på 12 mdr og test det af - lyder som den rigtige vej  Bare trådtarter forstår at han ER virsksomhed - skal føre regnskab og opgive resultat til skat mm

Der er ikke - hvis trådstarter tænker i, at spare adm. Meget at hente som CPR from for feks PMV med CVR nummer ( princip intet) og jo som svar på det kryptiske spørgsmål “hvilke politiske krav er der til at starte” ja så er en del krav helt ens for CPR og CVR - forbrugerregler - mange tilladelser osv og derfor vigtigt at vide man skam godt kan være virksomhed UDEN CVR nummer

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)