Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af kaffe/punktafgift

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 114
Fra  Inca Copenhagen I/S Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Min fejl. Antog det var erhverv, når der blev skrevet her.

Privat import kender jeg ikke noget til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt er det ikke så meget privat eller erhverv - en at punktafgiftige varer sendes ind over grænsen som - igen blot mig bekendt - udløser punktafgift. Uanset de er 1 2 eller 3

Kvantum samlet kunne nok give tanke om erhverv men jeg mener altid der der skal registreres og betales punktafgift ved den type import??

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Mig bekendt er det ikke så meget privat eller erhverv

Der gør en forskel i forhold til moms om det er privat eller erhverv. Hvis det er erhverv så ryger der moms oven på punktafgiften.


Cookie - John Hannover:
men jeg mener altid der der skal registreres og betales punktafgift ved den type import

Nej registrering er der ikke tale om når det er import til eget brug - der er det selvanmeldelse jf. tidligere svar. Basalt set skrive en mail til SKAT om ar der er blevet importeret x kg kaffe - og så får man et svar med betalingsanvisning. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstå det er der, er vel tale om erhvervsmæssig import når man importere vare for andre . I øvrigt er det jo ikke normalt for en privatperson at importere 75 kg kaffe.

https://tax.dk/jv/ea/E_A_1_4_3.htm 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er der jo tale om 3 personer der sammen køber 75 kg kaffe? 25 kg per person er vel ikke ualmindeligt i et års husholdning?

Der er flere afgørelser fra grænsehandlen, der har underkendt det at folk køber sammen nødvendigvis er erhvervsmæssigt. For at der skal være tale om erhvervsmæssig handel så kræver det at eksempelvis John sælger set med økonomisk gevinst for øje - og det er der jo ikke tale om her.

Egentlig en ret ligegyldig diskussion i forhold til afgiften, da den vil være det samme uanset hvad.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)