Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af kaffe/punktafgift

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet en rigtig god kaffe i Italien - og har fået 2 venner med på at importere til privat forbrug

Sammenlagt kommer vi nok til at importere omkring +/- 75 kilo kaffe - mest for at spare på transportomkostningerne.

Men hvad med punktafgiften ?? Hvordan indberetter man det som privatperson ??

Indrømmet : Skat går jo i meget små sko - men skal man indberette så lille et parti - i princippet kunne jeg jo have det i bilen, hvis jeg lige kørte forbi :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Små sko ??  nogen skal jo betale for vores hospitaler ;-)

I øvrigt er der ikke tale om privat import når man går flere sammen om importen, så er der tale om erhvervsmæssig import.

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det koster mere i tid for både Skat og for mig at indberette/administrere så små beløb.....
Og pengene bliver jo alligevel ikke brugt på hospitalerne ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

vent på Ravn eller andre dygtige på området - men jeg kan ikke se andet end end det vil være punktafgiftspligtigt og registrering sker via erhvervs og selskabsstyrelsen blanket og indberettes så her https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/SKST/Punktafgifter_indberet - jeg mener forud  men er ikke sikker

Det at du kan have det i bilen er jo netop en undtagelse for privatbrug, men det kræver netop at man har det i bilen og ikke får det tilsendt. Kontrol ville jo være temmelig umulig ellers

Om det virkelig er arbejdet værd, at have 75 kg kaffe stående til 3 private og dunse af - frem for at finde den herhjemme - må du gøre op med dig selv

Vent på klogere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Men der er jo stadig tale om erhvervsmæssig import, når man går flere sammen om en import.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Men der er jo stadig tale om erhvervsmæssig import, når man går flere sammen om en import.



????

At flere går sammen om en import gør det vel ikke automatisk til erhvervsmæssig import. Problemet vil være hvis en person lagde navn til det hele - og bare gav videre/solgte videre til de øvrige 2 så er det ikke til eget brug. Hvad forskel gør det så her? Hvor kaffen ikke selv transporteres ind over grænsen? Punktafgiften skal afregnes under alle omstændigheder. 

Taler vi om en mængde så stor at SKAT får opfattelsen at den er så stor at den har erhvervsmæssig karakter så er der jo ikke noget der forhindrer i at hver persons ordre bliver sat på den samme palle til DK.


Fra København
Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 114
Fra  Inca Copenhagen I/S Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med John og “dunse” af.

Men punktafgift indberettes månedligt, også selvom man ikke har importeret noget den pågældende måned og kræver man på oprettet til punktafgift hos skat.

Nye regler er dog kommet og man kan søge om fritagelse hvis importen og dermed afgiften er under en vis størrelse om året.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Dahl Jensen:
Men punktafgift indberettes månedligt, også selvom man ikke har importeret noget den pågældende måned og kræver man på oprettet til punktafgift hos skat.

Ja...... men her er der ikke tale om erhvervsmæssig import men et privat køb.... Får man det selv afhentet er der ingen minimumsgrænser for afgiftens størrelse.

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffen kan ikke købes i DK
Iøvrigt er kaffe på mange måder lig med rødvin - kvalitet koster ;)
Jeg indberetter og betaler - 8,- kiloet bliver jeg ikke fattigere af :))

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)