Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejer af ApS - direktørkontrakt eller funktionærkontrakt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, vil høre om nogen kan hjælpe mig med svar på dette.

Jeg har et nystartet ApS (ingen Holdingselskab) og er ene-ejer og ingen ansatte (ud over mig selv) og heller ikke planer om det.

Planen er, at når jeg får omsætning nok at trække løn til mig selv via dataløn som ansat.

Men ville så gå ind og lave en ansættelseskontrakt på Legaldesk.dk - og blev her så meget i tvivl om det er en direktørkontrakt eller funktionærkontrakt jeg skal lave?

Er medlem af Virksom Fagforening og A-Kasse og har lovpligtig forsikring.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Esmeralda2018:

Hej, vil høre om nogen kan hjælpe mig med svar på dette.

Jeg har et nystartet ApS (ingen Holdingselskab) og er ene-ejer og ingen ansatte (ud over mig selv) og heller ikke planer om det.

Planen er, at når jeg får omsætning nok at trække løn til mig selv via dataløn som ansat.

Men ville så gå ind og lave en ansættelseskontrakt på Legaldesk.dk - og blev her så meget i tvivl om det er en direktørkontrakt eller funktionærkontrakt jeg skal lave?

Jeg må antage at det er dig der er registreret som direktør for selskabet. 

Så er det en direktørkontrakt. 

Esmeralda2018:

Er medlem af Virksom Fagforening og A-Kasse ...

Du bør undersøge om det giver mening at være i fagforening og A-kasse når du er direktør i egen virksomhed. Det KAN være penge ud af vinduet, uden mulighed for at få noget værdifuldt ud af det. 

Tilmeldt 18. Apr 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, stor tak for svar, det antog jeg også. Tak for tip med fagf. og A-kasse det må jeg lige tjekke op på men blev rådgivet om at det var en god idé at være medlem .. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Esmeralda2018:

Hej, stor tak for svar, det antog jeg også. Tak for tip med fagf. og A-kasse det må jeg lige tjekke op på men blev rådgivet om at det var en god idé at være medlem .. 

fagforening giver næppe mening-  a kasse giver mening hvis du dag er dagpengeberettiget for ellers forsvinder den mulighed jo for det kommende år, hvor du ellers KAN gå på dagpenge - og hvis du mener at kunne få en dagpengeberettigede løn - Bagdelen i nye dagpenge regler er, at man kun må gå 24 mdr tilbage ved beregningen - så reelt har man kun et år til at beslutte lukning - fordelen er, at man kan lægge løn fra ansættelse sammen med løn som ejer og - overskud I selskabet - alt via skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)