Jeg har et spørgsmål ift opstart af virksomhed. Jeg har indkøbt nogle ting, som selvfølgelig på stående fod vil give underskud. Problemet er bare, jeg ved ikke hvor eller om jeg får overskud i løbet af året, da ting tager sin tid?. Skal jeg vente med afskrive til slutningen af året, så jeg ligesom kan minusse udgifterne med overskud eller skal det ind og stå med det samme (selvom det giver underskud og et forhøjet fradrag til mig med det samme) Som udgangspunkt, tænker jeg, at det er mest logisk at afskrive alt der er indkøbt ved opstarts datoen, i og med, at jeg også skal være momsberettiget. Nogle tanker, på forhånd tak og hav en fantastisk sommer! |
Du får jo ikke fradrag løbende uanset hvad - med mindre du vælger at forskudsregistrere - det har jo intet at gøre med, hvad du regnskabsmæssigt gør afskrivningsmæssigt
Du er med på at disko - DJ o.l. Slet ikke er berettiget til momspligt og CVR går jeg ud fra - men:
Er det noget momspligtigt som giver ret til CVR registrering - så bogfører du på købsdato og afskriver efter alm afskrivningsregler - og dit fradrag opstår ud fra årets samlede regnskab, men kan foruddiskonteres, ved at du forskudsregistrerer - forudsat du er personlig virksomhed - ellers ikke
vh John Hannover