Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ny forskudsopgørelse ifb. I/S selskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Først og fremmest: jeg er helt grøn!

Min bror og jeg har et I/S selskab, hvor vi udlejer en ejendom ud samt forpagter noget landbrugsjord ud.

Dette er et bi erhverv, da vi begge har faste jobs hvor vi har en "normal" indkomst.

Vi har lige fået ændret vores forskudsopgørelser af skat (?) i forbindelse med at vi har lavet dette selskab.

De har skrevet i rubrikken (221) "Overskud af selvstændig virksomhed før fradrag for medarbejdende ægtefælle, før AM-bidrag, renter og rentekorrektion"

at vi har et overskud på 110.000 om året.

Spørgsmål 1: Er det bare et tilfældigt beløb de har sat ind? Vi ved endnu ikke hvad overskuddet bliver.

De har også ændret vores skattekort, så det ser således ud

  • Trækprocent:39 %
  • Fradrag pr. md./14 dg.:0 kr. / 0 kr.
  • B-skat i alt:28.910 kr.
  • Ratebeløb B-skat:5.782 kr.
  • Ratenumre B-skat:6-10

Dvs. de fradrag vi plejer at have er væk - såsom kørselsfradrag til og fra vores normale job.

Spørgsmål 2: Kommer det til at påvirke vores fradrag på vores "normale" indkomst? da der nu står "0 kr. / 0 kr." 

Spørgsmål 3: Hvad skal man stille op med B-skatten? Hvordan skal den betales?

God aften og tak på forhånd, ACou

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er et ret standard præget tal når I ikke selv angiver noget

Alt det kan det andet er resultat af at man som selvstændig selv skal forskudsregistrere (og I kan ændre det til det tal i faktisk mener bliver korrekt) SKulle skat se, at i konsekvent angiver for lidt, så kan de låse et beløb for at I ikke skal trække kredit på skat, men betale skatten løbende, så prøv at ramme korrekt - start lidt under evt og ret til under året

Så er det korrekt at skatten betales ved at fradraget nedsættes og skat dermed betales uden I skal opkræves, men via jeres faste arbejde. Når fradrag når 0 så vil i modtage opkrævning på den skat der ikke kan opkræves via selskabet til indbetaling til skat som I ser - det kan tilmeldes autobetaling

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar John.

Jeg må ærligt indrømme at jeg simpelthen ikke forstår det.

Gider du skære det fuldstændig ud i pap? Jeg er ikke så skarp :-/

Vil der på min lønseddel fra mit primære arbejde være 0 kr i fradrag, til trods for at jeg har skrevet kørsel og nogle renteudgifter på huskøb i privaten?

Skal jeg betale disse b-rater fra min privat konto?

Disse fremgår af fanen "Betaling - betal skat 2019"

Du kan ikke betale din B-skat her på siden, men kun via din bank eller netbank.

Seneste
betalingsdato
BetalingslinjeBeløb
22.07.2019 +04< 7060485145919044+7540531< 5.782,00 kr.
20.08.2019 +04< 7060485145919044+7540531< 5.782,00 kr.
23.09.2019 +04< 7060485145919044+7540531< 5.782,00 kr.
21.10.2019 +04< 7060485145919044+7540531< 5.782,00 kr.
20.11.2019 +04< 7060485145919044+7540531< 5.782,00 kr.

Vi har som sådan ikke tænkt os at få trække løn via selskabet, men bare lade pengene stå.

venligst ACou

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja din b skat er din personlig og skal betales af egen konto - du kan lægge den ind som fast betaling på de datoer jo

Ja dit fradrag går i 0 - ellers ville din b skat være større - du betaler således skat via din lønindkomst først - det kan ikke være anderledes, men dine fradrag er jo stadigt med i beregningen - da de har nedsat din b indkomst

læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærk. 

Et I/S er ikke et selskab, men en sammenslutning.

Ved et I/S er der ikke beskatning på I/S. I stedet beskattes hver interessent personligt af andelen af overskuddet.

Se dette uddrag (kilde https://ejura.dk/selskabsret/interessentskab-fordele-og-ulemper/ ):

Interessentskab skat

Hvis I vælger at starte et interessentskab, skal I være opmærksom på skatten.

Mange er ikke klar over, hvordan det foregår med skat i et interessentskab. Skal man fx betale skat af udbetaling til løn?

I skal betale skat af alt overskuddet i interessentskabet.

Hvad I trækker ud af løn til jer selv osv. er faktisk lige meget. I skal kigge på jeres regnskab. Hvor mange penge er der brugt i selskabet (som er berettiget som det, man kalder fradrag), og hvor mange penge er der kommet ind?

Overskuddet af det, skal der betales skat af.

Om I så udbetaler 20.000 kr. til jer selv hver dag, er lige meget. I skal betale skat af alt overskuddet, det vil sige:

Indtægter – fradragsberettigede udgifter = overskud, som I skal betale skal af

Eksempel: Jens og Ulla har et I/S. De har brugt 5.000 kr. i udgifter, som de kan trække fra, men har tjent 15.000 kr.

Deres overskud er derfor 10.000 kr. (15.000-5.000 kr. = 10.000 kr.), som de skal betale skat af.

Skatten angives i en udvidet selvangivelse i den korrekte rubrik.

Det kan anbefales at få hjælp fra en revisor eller en jurist/advokat, hvis I ikke er 100% sikre på, hvordan det skal foregå.

SKAT beskriver et I/S sådan her (kilde: https://skat.dk/SKAT.aspx?oid=2062191):

Et interessentskab er en sammenslutning af to eller flere personer, der har aftalt i fællesskab at drive en erhvervsvirksomhed med et fælles økonomisk mål.

Tilmeldt 28. Feb 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Af hjertet, tak! Det gav god mening.

Et hurtigt spørgsmål.

Nu hvor skat har skrevet at overskuddet er 110.000 i begge parters forskudsopgørelse, er det så fordi at overskuddet er det dobbelte , altså 220.000?

Så man altså deler det ud 50/50

venligst ACou

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ACou:

Af hjertet, tak! Det gav god mening.

Et hurtigt spørgsmål.

Nu hvor skat har skrevet at overskuddet er 110.000 i begge parters forskudsopgørelse, er det så fordi at overskuddet er det dobbelte , altså 220.000?

Så man altså deler det ud 50/50

venligst ACou

ja det må det være - ud fra forventning om lige deling (kan aftales anderledes i vigtig ejeraftale http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html) så når begge får lagt 110 000 på må I/S med to ejere ligge med forventet overskud 220.000 - i kan bare ændre til det I mener realistisk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John. Det har været en stor hjælp.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)