Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering med eller uden moms?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Schweiz
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 26
Fra  Webshop Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg ønsker at sælge mine 2 webshops, som er alt, hvad mit danske selskab ejer.

Det ser ud til, at jeg allerede har en køber til den ene, mens den anden nok skal blive solgt snart.

Eftersom jeg gerne vil lukke mit danske selskab ned, vil jeg høre om jeg skal fakturerer med moms.

Jeg husker, at jeg engang købte en webshop fra et dansk selskab, hvor der ikke blev faktureret med moms, da selskabet var ved at lukke ned. Derfor kunne jeg ikke trække momsen fra.

Mit spørgsmål er, hvilke kriterier skal opfyldes for at jeg kan fakturerer uden moms?

Med venlig hilsen

Ole

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Madsen:

Hej Aminoer.

Jeg ønsker at sælge mine 2 webshops, som er alt, hvad mit danske selskab ejer.

Det ser ud til, at jeg allerede har en køber til den ene, mens den anden nok skal blive solgt snart.

Eftersom jeg gerne vil lukke mit danske selskab ned, vil jeg høre om jeg skal fakturerer med moms.

Jeg husker, at jeg engang købte en webshop fra et dansk selskab, hvor der ikke blev faktureret med moms, da selskabet var ved at lukke ned. Derfor kunne jeg ikke trække momsen fra.

Mit spørgsmål er, hvilke kriterier skal opfyldes for at jeg kan fakturerer uden moms?

Med venlig hilsen

Ole

du skal sælge aktiver og hele aktiviteten samlet - og du skal så indberette salget til skat/moms inden for en korttidsfrist jeg ikke husker. Det er klart krav det skal være hele aktiviteten og at det så skal være uden moms med indberetning. Det er ikke som sådan en fordel for dig eller køber - da køber jo ville have fradrag for momsen og du skulle aflevere den. Reglen er til for at sælger ikke skal glemme at indberette sin saglsmoms, mens køber altid  husker fradrag for sin købsmoms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Schweiz
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 26
Fra  Webshop Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg glemte at skrive, at jeg bor i udlandet. Jeg hiver al indtjening ud, så får intet ud af at trække momsen fra.

Derfor er jeg interesseret i at undgå momsen.

Mvh.

Ole

Fra Schweiz
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 26
Fra  Webshop Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Giver det mening, det jeg skriver? Ellers må du gerne korrigere mig.

På forhånd tak :-)

Mvh.

Ole

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Madsen:

Hej John.

Jeg glemte at skrive, at jeg bor i udlandet. Jeg hiver al indtjening ud, så får intet ud af at trække momsen fra.

Derfor er jeg interesseret i at undgå momsen.

Mvh.

Ole

det handler ikke om hvad du får ud af. Hvis du er dansk momsregistreret i den virksomhed du sælger, så skal du sælge uden moms hvis du sælger hele aktiviteten og alle aktiver - og solgte du kun dele, og med moms, så ville du da få glæde af momsfradraget hvis virksomheden er dansk momsregistret? Er det en shop der er dansk og drevet fra DK med dansk momsregistrering - så vil du have samme resultat om du sælger med eller uden moms - og indtægten vel generelt - hvis dansk drevet - have en dansk skat uanset hvad du "hiver" ud, men her er der oplyst for lidt, så gå til en revisor e.l.

Er du ikke dansk momsregistreret og driver det hele fra udlandet og er udenlandsk skattepligtig, så er det dit nye lands regler, men er det dansk momsreg shop så er det uden moms hvis det er hele aktivitet og alle aktiver - og med moms hvis det kun er dele af - Det er ikke et frit valg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)