Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

indskud i ApS ved opstart ud over de 40.000 kr

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, skal i kommende uge starte eget ApS og er i tvivl om jeg skal oprette firmaet med mere end de krævede 40.000 kr.
Forstår at jeg kan bruge af de 40.000 kr. i driften. Men da jeg har noget extra kapital tænker jeg indskyde kr. 40.000 + kr. 30.000 nu = kr. 70.000 - når jeg nu har pengene og sikkert ikke får den store omsætning/indtjening før engang efter sommeren 2019. Forstår det sådan at jeg efterfølgende skal låne firmaet penge hvis kapitalen bruges på omkostninger hvor der jo er en del her i starten, og så er der lidt besvær og. omk. med lånedokmenter mv.. Hvad er bedst at gøre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Op til dig. Mange er skrækslagne for at investere i sig selv men vil gerne investere i Novo  (70.000 i kapital fra start) og de vil alle råbe - 40 t kapital 30 t lån

Det med lån der kræver markedsrente er ikke i sig selv vanskeligt, men omvendt er der nu ikke noget galt i at have bunden kapital i sig selv - Det får man forhåbentlig hen ad vejen, meget få ApS står fast på de gamle 50 t - De enten taber kapital eller bygger kapital op, uden at være så bekymrede, som nogen på den anden sige altid er

Det KAN koste likviditet at indskyde mod lån - men giver så også godt signal måske så gør hvad din mavefornemmelse siger dig
30.000 som det ene eller andet, næppe hverken galt eller rigtigt og næppe det som siden holder dig vågen hvis du holde fokus og får succes.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du privat tilstrækkelig likviditet her i opstartsfasen?

Det vil i hvert fald ikke give mening at trække løn ud af selskabet i opstartsfasen, hvis der ikke er nogen særlige indtægter. Så er det bedre at beholde dine 30.000 til at leve for, indtil likviditeten i firmaet bliver bedre.

Hvis du skyder de 30.000 kr. ind som selskabskapital, er de låst indtil selskabet sælges eller lukkes.

Hvis du låner dem til selskabet kan du trække dem ud igen, når likviditeten tillader det. Men tilgengæld vil du ikke få skattefradrag, hvis selskabet ender med at gå konkurs.

Tilmeldt 18. Apr 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar - jeg vælger at kun indskyde de 40.000 kr som er kravet.

Tilmeldt 18. Apr 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, indskyder de 40.000 kr. som er kravet til ApS.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)