Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆÆLP - Problemer med min IT-udvikler

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Først og fremmest rigtig god påske til jer alle!

Jeg står i en meget træls situationen, da jeg har problemer med min IT-udvikler, på et projekt jeg er i gang med. Jeg står og skal lancere en webshop, og har i den forbindelse indgået aftale med en udvikler, som jeg fandt på worksome.dk.

Situationen er den, at hjemmesiden skulle være afleveret for ca. 2 måneder siden, men den er stadig ikke blevet leveret, og har været undervejs siden oktober sidste år.. Jeg begynder nu at tro at det ikke bliver til noget, trods det faktum at der indgået kontrakt til 100.000. Jeg har allerede indgået lageraftaler, købt varer og indgået andre aftaler, men eftersom jeg stadig ikke har min hjemmeside, så begynder det at presse min økonomiske situation utrolig meget..

Jeg har set dele af webshoppen, haft nogenlunde kommunikation med udvikleren og haft en fin ide om et godt samarbejde. Men det er over de seneste uger blevet værre og værre, og jeg er nu i tvivl om hvorvidt jeg overhovedet kan regne med at få noget leveret. Og i hvilken kvalitet.. Jeg har heldigvis ikke betalt vedkommende noget endnu, men jeg har tabt de første 40.000 på ikke at være i gang endnu, og udsigten til at skulle starte forfra og udskyde projektet i mange måneder, virker uoverskueligt og en økonomisk bombe, som min virksomhed ikke kan bære…

Jeg har som sagt indgået en kontakt med vedkommende, men kontrakten foreskriver ikke noget specielt om disse ting desværre. Kun pris, tid, kvalitet/indhold(krav specifikation) men intet om misligholdelse. Kan vedkommende holdes ansvarlig, hvis der ikke leveres som aftalt? Eller hvis der overhovedet ikke afleveres. Der må være en form for ansvarspligt?

Jeg håber, at der er nogen venlige sjæle, som kan komme med råd og vejledning i den her utrolige trælse og triste situation.. Vil det give mening at tage fat i en advokat? Alle inputs og råd tages i mod med åbne arme :)

Tak for jeres tid.

Mvh
Trine Jacobsen
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

TineJacobsen1980:
Jeg har som sagt indgået en kontakt med vedkommende, men kontrakten foreskriver ikke noget specielt om disse ting desværre. Kun pris, tid, kvalitet/indhold(krav specifikation) men intet om misligholdelse. Kan vedkommende holdes ansvarlig, hvis der ikke leveres som aftalt? Eller hvis der overhovedet ikke afleveres. Der må være en form for ansvarspligt?
altid træls - men er der indgået en aftale om tid - kvalitet og indhold som du beskriver - og der ikke er leveret efter aftale - og der ikke er nogen misligeholdelse fra din side med ikke at betale - så kan der stilles erstatningskrav for tab du  kan bevise at have lidt
Det er ikke noget du skal regne med at køre selv, du skal via advokat, men er aftalen klar, og det eneste der mangler er noget om misligeholdelse, så er reglen, at du kan få erstatning for påviselige tab. Det kan så være rodet at påvise disse tab præcist, men det vil advokaten tage stilling til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine

En trAls situation du er havet i. 

Du vil formodentlig kunne hæve handlen, med henvisning til købelovens bestemmelser vedr. Fejl og mangler.  Om der er nogen mulighed for erstatning må du få en advokat til at vurdere. 

Jeg vil dog anbefale  at du starter med at få en dialog i gang med udvikleren, for at se om ikke der kan finde en løsning - gør ham klar at du evt. Bliver nødt til at hæve handlen og kræve erstatning Såfremt der ikke leveres.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du mulighed for at have personlig kontakt med ham eller han “langt væk”? Er det en virksomhed eller en freelancer?

jeg ville give det en chance og så se om du kan indgrænse opgaven så du kan komme i luften

det kræver rigtig god indsigt i forløbet til at vurdere og vejlede 

Har du en person der har været med i forløbet du kunne bruge som “bisidder” ved møder..

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

TineJacobsen1980:
har i den forbindelse indgået aftale med en udvikler, som jeg fandt på worksome.dk

Hvis du har lavet kontrakten gennem worksome.dk, så har de helt klare regler for aflevering af et projekt, du skal nok lige kontakte dem først og få nærmere instrukser fra dem. 

Tilmeldt 21. Apr 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

Mange tak for din feedback. Aftalen vi har indgået er helt klar omkring disse elementer, så måske jeg skulle prøve at tage fat i en advokat. Men så er spørgsmålet bare, hvordan i alverden jeg finder frem til rette for sådan et IT-relateret problem? :)

Igen tak for din kommentar.

Vh
Trine
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

TineJacobsen1980:
Igen tak for din kommenta

Ved ikke om du overså min besked, men hvis du har lavet kontrakten gennem worksome, så er der klare aftaler / betingelser, så mon ikke det er at smide gode penge ud, hvis du bare kan rette henvendelse til worksome ? 

Har du set deres "freelancer" er dækket af forsikring også en forsikring som erstatter en kundes tab af produktion / omsætning


Tilmeldt 21. Apr 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Ravn: Tak for fine inputs. Jeg er ikke rigtig interesseret i "blot" at ophæve kontrakten, da det blot vil stille mig i en endnu værre situation, da jeg har andre juridiske forpligtigelser, som vil koste mig dyrt, hvis jeg skal til at starte forfra. I mit hoved vil ophævelse af kontrakten skulle ske som led i en erstatningssag. Jeg prøver også at få stablet kommunikation på benene med vedkommende, men det er desværre ikke sådan lige til.. Mange tak for dine inputs 😊

Per: Der er desværre ikke mulighed for at komme i personlig kontakt med vedkommende. Der er tale om en lille registreret virksomhed. Jeg vil egentlig også allerhelst bare komme videre med vedkommende, men det virker bare ikke til at han er særlig oplagt – trods det faktum at han har lagt en god portion tid i projektet(tror jeg) samt at han ikke har fået betaling – og rent faktisk har udsigt til en kontrakt på 100.000. Det er rigtig mange penge i min optik..
Jeg har overvejet om man kunne få en ”bisdder” /vejleder/konsulent ind til at hjælpe med at få projektet i mål. Jeg ved bare ikke hvor jeg skulle finde vedkommende henne desværre. Har du nogen bud? Og mange tak for dine kommentar 😊

Juul: Jeg har desværre ikke gjort det som sådan i gennem worksome, men igennem en bekendt hørt om ham inde på deres hjemmeside, så der er nok ikke så meget hjælp at hente desværre.. Men tak for rådet. 😊
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

TineJacobsen1980:
eg har desværre ikke gjort det som sådan i gennem worksome, men igennem en bekendt hørt om ham inde på deres hjemmeside

Så får sagen et lidt anderledes udfald. 
Du skal nok lige pointerer, at worksome ikke har noget med dette at gøre, da de gør meget ud af at finde de folk med de rette kompetencer, til de forskellige freelance opgaver der udbydes.

Sagen har altid 2 sider, det ene er hvad du måske tror er aftalt, det andet er hvad der måske reelt er aftalt, det ved vi jo ikke og eftersom du bragte worksome ind i sagen, skal du nok præcisere og uddybe lidt mere om forløbet, da der allerede sidder gode advokater (profiler) her på Amino, som muligvis vil være behjælpelige.
 


Tilmeldt 21. Apr 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Juul,

Tak for dine kommentar. Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg heller skal komme med af informationer 😊 Jeg har indgået kontraktlig aftale med en mindre virksomhed, hvor der er aftalt alt tænkeligt – på nær misligholdelse. Projektet skulle være leveret for over 2 måneder siden, jeg har pt. mistet 40.000 som følge heraf, og jeg har stadig ikke en hjemmeside i sigte. Der har ikke været tilføjelser eller mislighold fra min side, som berettiger til en forsinkelse. Hvis der sidder nogen, som er Advokat med erfaring i IT-erstatning eller nogen som kender nogen, så vil jeg være utrolig taknemlig for en henvisning 😊 Ellers måske en ”bisidder”, som tror på at sådan et projekt kan rettes op med de rette kompetencer.

Igen, tak for kommentarerne.

Vh

Trine

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)