Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Warranty

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Er det nogen der ved om warranty på produkter sker via forhandler "kun"  eller kan en kunde gå direkt til en fabrikant og kræve at få sit produkt byttet?

Har fabrikant noget ansvar?

Findes det noget på skrift?

Vh

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

kampstand:

Hej, 

Er det nogen der ved om warranty på produkter sker via forhandler "kun"  eller kan en kunde gå direkt til en fabrikant og kræve at få sit produkt byttet?

Har fabrikant noget ansvar?

Findes det noget på skrift?

Vh

Nu skriver du "Warranty"; er det grænseoverskridende garanti du spørger til eller inden for DK's grænser.

 

I DK er det nok primært produktansvarsloven som besvarer dit spørgsmål.

Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak jeg kigger på produktansvarloven nu. Og ja, jeg er også interesseret i hvordan det er i andre lande, både emea, apac og americas

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

kampstand:

Tak jeg kigger på produktansvarloven nu. Og ja, jeg er også interesseret i hvordan det er i andre lande, både emea, apac og americas

Hvordan det er i andre lande kan jeg ikke svare på. Dog er det min erfaring, at produktansvarsloven sjældnet går godt i spænd med tilsvarende lovgivning på tværs af landegrænser.

 

Dog kan man sige, at man sælger altid har et ansvar for det produkt man sælger uanset typen af produkt. Når man kommer på den anden side af den reelle forhandler som sælger produktet til slutbrugeren, ender et eventuelt ansvar for produktet typisk som en købe-/aftaleretlig tvist.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke sådan, at med fabriksgarantier - Rolex - Nilfisk osv - så skal man altid først gå til forhandleren - men er forhandleren lukket og borte - så dækker fabriksgarantien stadigt - og en del produkter må man internationalt bringe til garanti efter fabriksgaranti aftalen - F.eks et Rolex købt i USA med Rolex garanti, kan indleveres hos alle aut. rolex forhandlere i hele verden 

Udgangspunktet er vel blot normalt, at det er forhandleren der udsteder fabriksgarantien man henvender sig til og som jo i alle fald inden for helt normal 2 års reklamationsperiode (for DK og mange lande) jo har det fulde ansvar. Samme vil vel gælde for en webshop der sælger internationalt - webshoppen har ansvaret og kan aldrig - i forhold til kunden sige - DET må du gå direkte til fabrikken med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Samme vil vel gælde for en webshop der sælger internationalt - webshoppen har ansvaret og kan aldrig - i forhold til kunden sige - DET må du gå direkte til fabrikken med

vh John Hannover

Hvis butikken eller webshoppen ligger i DK, så har du fuldstændig ret!

Men lige så snart du handler i en udenlandsk webshop gælder samme ikke længere - det kan sagtens det pågældende land har en lignende lovgivning, men det er langt fra sikkert.

Når Rolex eller andre High-end mærker har en worldwide garanti er det nok nærmere en undtagelse der er forbeholdt de få.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)