Hej folkens, Jeg har netop fået en besked fra skat ift. regnskabetsåret 2015 & 2016 at jeg har en samlet restgæld på over 250.000,- fordi der manglede ting ift. årsregnskaberne der er sendt ind / de har været ukorrekte. Jeg udføre arbejdet, laver en regning, sender den til kunden, kunden betaler, revisoren får alle papir materiale og står for resten! Jeg er helt blind på tal og det siger mig ingenting, så derfor har jeg hyret en professionel og dyr revisor, som tydeligvis ikke kan sig fag. Jeg står nu, og skylder disse 250.000,- på en fejl han har lavet, men det er vel noget han(revisoren) må have en forsikring der dækker eller selv må hoste op? Dækker han? |
2 ting i det.
1
Det har jo ikke kostet dig 250.000 kr for så kunne det jo rettes og skat gi opgive kravet - Derfor er der aldig dækning for en skat der jo skulle betales, uanset der var fejl opgivelse
2
Der kan vi ikke se om det er revisor der har lavet fejl, men faktisk er det næsten umuligt at tro, for hvordan skulle skat have opdaget det, hvis ikke du har haft en eller anden skattekontrol. Snarere har du enten haft anden indtægt eller ikke betale b-skatter korrekt - uanset hvad der er angivet
——-
Du skal derfor ikke forvente revisor betaler din skat, men har han lavet fejl, skal han naturligvis betale salær retur og har du rente tab ved ikke at vide det (nok svært at bevise, da du jo faktisk har fået kredit men kunne være bod/rente for manglende skat) så vil revisor kunne være ansvarlig
Start med hans forklaring og er den ikke god nok - så tal med skat om de kan forklare dig det og til slut - gå til en anden revisor for - second opinion - men regn med formentlig selv at skulle betale den ekstra omk
surt nok - men penge du skulle have været af med i alle fald temmeligt givet
vh John Hannover