Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæld til Lowell. De har købt den for kr? Jeg skal betale?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gutter. Jeg har noget GAMMEL gæld stiftet for 10-15 år siden, som er blevet solgt og købt osv. Nu er gælden havnet hos Lowell tidligere Lindorff. Sagen er den at det drejer sig om noget bankgæld som i sin tid var på 50.000 for cirka 15 år siden, og noget gæld vedrørende almennyttig lejlighed på oprindelig cirka 30.000kr. 

Men spørgsmålet er, der er ikke afdraget gæld på nogle af de 2 gældsposter for mit vedkommende. Lindorff køber så gælden der lød på cika 80.000kr-90.000 og den er nu på 130.000kr. Så tænker jeg. Hvor meget køber Lindorff normalt en gæld til hvis den ikke har været betalt af på nogensinde og er cirka 10-12 måske 15 år gammel? Feks gæld for 80-90.000kr hvad forhandles den slags til normalt? Det er incasso-selskaber der har solgt dem videre, og altså ikke de oprindelige selskaber hvor jeg har stiftet gælden hos som først købte gælden og dernæst solgte den til Lindorff. 

Det handler om hvad der er realistisk at kunne betale gælden ud med, hvor meget har de betalt for gælden feks 25% af lad os sige 25.000kr. Vi snakker 3 år siden Lindorff(nu hedder de Lowell) de købte al min gæld.

Så hvis den er købt for 25.000(eller hvor meget vurderer i gæld på 90.000kr cirka kan købes for af et stort firma som Lindorff ?), hvor meget kan man presse citronen ift at få betalt al sin gæld ud? Den lyder på samlet 130.000kr nu. Hvad er realistisk at jeg kan få dem ned i pris på ift at betale gælden ud? Har i andre betalt gæld ud af den art og hvad lyder jeres endelige beløb på ift oprindelige gæld og hvor meget cirka inkasso eller advokatfirma osv har købt for? Snakker vi 50 eller måske 100% af deres købsbeløb som man kan forvente at skulle betale for at få dem tilfredse cirka?  

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Og har jeg ret til at vide det præcise beløb de har betalt for min gæld? Det vil jeg nemlig MEGET gerne vide. Kan jeg få en indsigt af en eller anden slags i gældsposterne?

Og lige en anden ting, forældelse af gælden kan den afhænge af om jeg har betalt af på gælden eller erkendt den i løbende 10 år? Eller kan de forny og forny den i lige så lang tid det passer dem? Jeg har fået et hav af breve men aldrig været i retten pga gælden, gør det nogen forskel? MÅSKE har jeg været en enkelt gang i fogedretten, men det er snart 10 år siden. Men jeg går ud fra at det ikke gør nogen forskel om jeg erkender eller har været aktiv ift at forny mine gældsposter og forlænge fristen så at sige. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Se PB

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå i en retshjælp og skriv nogle iværksætterrelaterede spørgsmål i stedet.

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Arne G.:

Gå i en retshjælp og skriv nogle iværksætterrelaterede spørgsmål i stedet.

Hvem har gjort dig til moderator? Godt forslag: bland dig uden om. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12651
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12651
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Isaac R.:
Hvem har gjort dig til moderator? Godt forslag: bland dig uden om. 

Hvis du poster her på Amino, må du acceptere folks svar, frem for at blive tøsefornærmet!    

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

@Ravn. Altså jeg vil LANGT hellere have at folk giver mig et brugbart svar(henvisning kan også nogle gange være et brugbart svar) som jeg kan bruge, end en eller anden skaldet henvisning. Nu er det jo yderst relevant for mig og andre hvordan man skal forholde sig til gæld og hvordan man kan forhandle om gælden med kreditor

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg mener ikke du har noget krav på at vide til hvilken pris en gæld er overtaget. Derimod er der krav om hvorledes renter mm må tilskrives, men det er ikke din sag, om nogen vover at overtage dubiøse kreditorer til 5% af gælden eller 90% og det vil ikke kunne bruges i dine overvejelser.
Der har været en vis diskussion om bankers ret til at overdrage og GDPR men mine konlussioner efter det jeg har kunne se er, at det er accepteret.

Dit fokus skal være at få betalt din gæld naturligvis - og at sikre, at de renter mm der måtte lægges på, er inden for loven.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ingen ret til at få indsigt i, hvor meget de har købt gælden for, men et realistisk niveau er nok 5-15% af hovedstolen.

Når det er sagt, så kan du næppe presse dem meget under 50% af kravet, de lever jo af chancen, som de tager ved at købe gælden, og derfor skal de også kunne tjene en skilling på det. 

Du kunne overveje at få en rådgiver på, som forhandler på dine vegne, hvis du vel og mærke har pengene til at betale gælden ud. Hvis du bare vil afdrage hver mdr, så har du ikke den store forhandlings kraft, når man kigger på hele afdragsforløbet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)